پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

روابط‌عمومی بهتر از تبلیغات

  • admin
  • دی 1, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

تبلیغات و روابط‌عمومی از نظر ماهیت ذاتی، ابزارهایی هستند که برندهای تجاری برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر و ترویج محصول یا خدماتشان از آن‌ها استفاده می‌کنند. اساسی‌ترین تفاوت میان این دو، آن است که برای موارد تبلیغاتی، پول پرداخت می‌شود، در حالی‌که جایگاه روابط‌عمومی از طریق اقدامات رسانه‌ای و بیانیه‌های مطبوعاتی حاصل می‌شود. با مدنظر قرار دادن پول، بازاریاب‌ها فشار زیادی را تحمل می‌کنند تا تصمیم بگیرند تلاش‌شان را در چه مکان‌هایی باید متمرکز کنند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت روابط‌عمومی بهتر از تبلیغات است.

روابط‌عمومی اعتبار ایجاد می‌کند

یکی از بارزترین و مهمترین جنبه‌های منفی تبلیغات، عدم اعتبار و اصالت است. مصرف‌کنندگان می‌دانند برای هر تصویر، ویدئو یا پیامی پول پرداخت شده، با این‌حال بعید است کاملاً به آن توجهی نشان دهند؛ مگر این ‌که بسیار جذاب و قانع‌کننده باشد.

از سوی دیگر، روابط‌عمومی برای اشخاص در قالب روزنامه‌نگار، بلاگر یا تأثیرگذار اعتبار به همراه می‌آورد. یک شرکت یا سازمان، ایده‌ای را مطرح می‌کند، اما خود داستان را شخص دیگری می‌گوید. دقیقاً به همان شکل که برای تبلیغات عمل می‌شود. حالا به آخرین مقاله‌ای که خوانده‌اید یا داستان خبری که شنیده‌اید، فکر کنید. احتمالاً جزئیات خاص را بسیار آسان‌تر به یاد می‌آورید؛ زیرا اطلاعات از یک منبع قابل اعتماد بدست آمد‌ه‌ا‌ند تا یک کسب‌وکار. این قدرت عملکرد روابط‌عمومی است

دسترسی گسترده

هنگامی ‌که بحث تبلیغات پیش می‌آید، شما دقیقاً همان چیزی را که برایش پول پرداخت کرده‌اید، دریافت می‌کنید؛ نه بیشتر و نه کمتر. بیایید تبلیغات تلویزیونی را مثال بزنیم. اگر یک مؤسسه حقوقی برای تبلیغ فعالیت دفاع کیفری 30 ثانیه‌ای هزینه پرداخت کند، شرکت حقوقی یک آگهی تبلیغاتی 30 ثانیه‌ای برای ترویج شیوه دفاع کیفری خود دریافت می‌کند. با این‌حال، پیام‌ها و اطلاعات توسط روابط‌عمومی می‌توانند بارها و بارها تحویل داده شوند.

به جای یک آگهی بازرگانی، بیایید تصور کنیم یکی از وکلای شرکت، یک مصاحبه با یک نشریه تجاری در مورد یکی از پرونده‌های اخیر تنظیم کرده است. در حالی‌که این پیام از دست شرکت خارج است، آن مقاله می‌تواند توسط نشریه دیگری که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، دریافت یا در یک طرح رسانه‌ای برای ایمن‌سازی مصاحبه دیگری استفاده شود. اکنون به جای فقط یک تبلیغ که آن هم در کمتر از یک دقیقه به اتمام می‌رسد، این شرکت از طریق روابط‌عمومی خود، به مراتب بیشتر در معرض دید قرار گرفته است.

ایجاد ارتباط توسط روابط‌عمومی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای برجسته کردن ارزش روابط‌عمومی، این است که آن را مانند یک مکالمه بین کسب‌وکارتان و مخاطبان خود ببینید. به عنوان مثال، رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید. پروفایل‌های شرکت شما در فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا یک خط ارتباط مستقیم بین برند تجاری خود و مصرف‌کنندگان برقرار کنید تا موجب احساس تعلق‌خاطر بیشتر با شما ‌شود.

از طرفی دیگر، تبلیغات یکی از انواع ارتباطات یک‌طرفه است. برندهای تجاری درحالی محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان مورد نظر عرضه می‌کنند که هنوز امکان ایجاد پاسخ از سوی آن‌ها وجود دارد و برخلاف روابط‌عمومی، مکالمه یا ارتباطی را به‌وجود نمی‌آورد. تبلیغات درباره برقراری ارتباط با توده مردم است، درحالی‌که روابط‌عمومی بیشتر شامل یک تماس شخصی است.

قدرت روابط‌عمومی

برای یک نام تجاری یا محصول، روابط‌عمومی، سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به تبلیغات خواهد بود. برای مثال، چاپ یک آگهی در مجله تجاری می‌تواند بسیار پر‌هزینه باشد. هزینه و زمان مصرف شده برای طراحی و چاپ تبلیغات، معمولاً توسط بسیاری از خوانندگان نادیده گرفته می‌شود.

تبلیغات هنوز جایگاه خود را دنیای بازاریابی دارد، اما قدرت روابط‌عمومی در تجارت را نیز نمی‌توان دست کم گرفت.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیفضای تاریک انچه که هر متخصص باید بداند!
مطلب بعدیهفت کتابی که هر متخصص روابط عمومی باید بخواند!Next

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!