بهعنوان یک متخصص روابطعمومی، حتی اگر تازهکار هم باشید، خواندن این کتابها را نباید از دست بدهید.
خواندن کتاب منبع بسیار خوبی برای یادگیری و رشد دانش و مهارتهای شما به عنوان یک متخصص است. به همین منظور، ما فهرستی از هفت کتاب برتر که فکر میکنیم میتوانند برای شما جالب باشند را معرفی میکنیم.
1.«مُسری؛ راه کارهای بازاریابی ویروسی»، اثر «جونا برگر»
مُسری پرفروشترین کتاب نیویورک تایمز و بهترین کتاب بازاریابی سال 2014 توسط انجمن بازاریابی آمریکا است که برترین پژوهشها را با داستانهایی قدرتمند ترکیب میکند. این کتاب همچنین مجموعهای از تکنیکهای خاص و کاربردی برای انتشار بهتر پیامها، تبلیغات و اطلاعات را معرفی میکند. چه در سطح مدیر روابطعمومی باشید یا مبتدی، این کتاب منبع خوبی برای نشان دادن راه درست به شما است.
- «ساخت برند داستانی؛ پیام خود را شفاف کنید تا مشتریان آن را گوش کنند»، اثر «دونالد میلر»
بار دیگر دونالد میلر، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، راهحلهایی برای صاحبان کسبوکار ارائه داده است. کتاب ساخت برند داستانی شامل هفت بخش است که در آن ساده کردن پیام بهطوریکه مردم راحتتر متوجه شوند را از دلایل واقعی خرید مشتریان میداند. همچنین این کتاب راهی برای تولید پیامهایی تأثیرگذار برای وب سایتها، بروشورها و رسانههای اجتماعی ارائه میدهد. این کتاب میتواند به شما دیدگاهی ارائه دهد تا بهتر بتوانید برای مشتریان خود داستانسرایی کنید.
- «راهنمای مدرن روابطعمومی؛ افشای رمز و راز روابطعمومی»، اثر «امی روزنبرگ»
این کتاب، مسیر بدون حاشیه امی روزنبرگ به سمت روابطعمومی است و همه آن چیزی که شما باید در مورد شروع فعالیت در حرفه روابطعمومی بدانید را بیان میکند.
راهنمای مدرن روابطعمومی سختگیرانه برای هرکسی که حرفه خود را در روابطعمومی آغاز کرده و سعی میکند با کسب مهارتهای جدید در بازاریابی پیشرفت کند، نکاتی را متذکر میشود. این کتاب نه تنها انقلابهای روابطعمومی مدرن را پوشش میدهد، بلکه شامل بازاریابی محتوا، سئو، رسانههای اجتماعی و بهترین شیوههای روابطعمومی نیز میشود.
4. «افسانههای روابطعمومی: تبلیغات خوب و باورهای غلط»، اثر «ریچ لی»
«افسانههای روابطعمومی» بهطور واقعبینانهای دنیای روابطعمومی را در عصر امروز به تصویر کشیده و نقش جامعه تجاری را در دستیابی به موفقیت نشان میدهد. این کتاب در مورد خوب و بد روابطعمومی امروز صحبت میکند و اساساً یک کتابچه راهنمای اخلاقی است که هر متخصص روابطعمومی باید آن را بخواند.
- «تجارت متقاعدسازی»، اثر «هارولد برسون»
هارولد برسون به عنوان تأثیرگذارترین چهره روابطعمومی قرن بیستم معرفی شده و شاید امروزه شناختهشدهترین نام در این صنعت باشد. این کتاب تجربیات خارقالعاده هارولد برسون را از حرفه او بهعنوان یک پزشک تا موفقترین مدیر ارتباطات جهان به تصویر میکشد. برسون در این کتاب، به خوانندگان چالشها، روشها و تأثیرات روابطعمومی را نشان میدهد.
- «انقلاب جهانی روابطعمومی»، اثر «ماکسیم بهار»
امروزه روابطعمومی در همهجا حضور دارد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، مدیریت رسانههای اجتماعی نیاز به آموزش حرفهای دارد. آنچه 10 یا حتی پنج سال قبل مؤثر بود، دیگر موضوعیت ندارد. در انقلاب جهانی روابطعمومی، ماکسیم بهار، کارشناس روابطعمومی، به خوانندگان نشان میدهد که چگونه بر رویکردهای فعلی تسلط یابند و محتوایی ایجاد کنند که نیازهای مشتری را برآورده سازند. این کتاب یک مرور کلی از معنای روابطعمومی در عصر دیجیتال است.
- «به من اعتماد کن، من دروغ میگویم»، اثر «رایان هالیدی»
رایان هالیدی استراتژیست سابق روابطعمومی در مورد واقعیت تلخی از تجربیات خود میگوید. او در این کتاب از شایعاتی که به سرعت در فضای مجازی پخش شده و به مرور تبدیل به تیتر اصلی در دنیای واقعی میشوند، صحبت میکند.