شارجت؛ نسل دوم!

فراخوان دومین دوره شتابدهی استعدادهای پژوهشی رسانه

آشنایی با شارجت

«شارجت» به عنوان اولین اســتودیوی پژوهش‌هــای رســانه‌ای و شــتاب‌دهنده اســتعدادهای پژهشی در تــلاش اســت تــا در عرصــه رســانه‌ها بــا شــتابدهی استعداد پژوهشــی مســئله‌محور، دو نیــاز مهــم در صنعــت رســانه‌های صــوت و تصویــر، شــامل نیــاز بــه اجــرای پژوهش‌هــای کاربــردی ناظــر بــر رفــع مســائل ایــن صنعــت و نیــاز بــه شناســایی، آمــوزش و تربیــت اســتعدادهای دانشــی بــا توانمندی‌هــای پژوهشــی، مبتنــی بــر ایــده‌ای خلاقانــه را در کسـب‌وکارها و سـایر ذینفعـان ایـن صنعـت رفـع نمایـد.

به دنبال پاسخی برای بزرگ‌ترین حسرت بعد از فارغ‌التحصیلی...

اگه از فارغ‌التحصیل‌های ارشد و دکترا سوال کنین که «بزرگ‌ترین حسرتتون از دوران کار روی پایان‌نامه‌تون چیه؟» احتمالاً یکی از پرتکرارترین حرف‌هایی که می‌شنوین اینه که «ای‌ کاش روی موضوعی کار می‌کردم که به درد یه جایی می‌خورد…»

و اینک...!

پوشش دادن به این معضل در فعالیت‌های پژوهشی مهم‌ترین تفاوتیه که ما در شارجت نسل 2.0 ایجاد کردیم…

مسئله از ما؛

شارجت نسل 2.0 از مسائل واقعی سازمان‌ها شروع می‌شه، این یعنی با پایان‌نامه‌ای روبه‌روئیم که به یک مساله واقعی حائز اهمیت برای یک سازمان می‌پردازه.

پژوهش با شما!

دانشجو در طی این مسیر در کنار کار روی پایان‌نامه خودش در واقع داره به دوران پس از دانشجوییش هم فکر می‌کنه و ارتباطی مناسب با سازمان متبوع خودش پیدا می‌کنه و این می‌تونه نوید یک فرصت مناسب شغلی برای دانشجو به‌حساب بیاد. به این معنی توی شارجت نسل جدید دیگه جای گله و شکایت از نداشتن رابطه و پارتی وجود نداره، چون این خود شمایین که با کار خوبی که انجام می‌دین جای پاتون رو توی سازمان مورد نظر می‌تونین سفت کنین.

از این منظر شارجت نسل 2.0 به نوعی یک واسط ارتباطی خوب جهت خلق موقعیت شغلی مناسب برای دوران پس از دانشجویی هم به حساب میاد.

تغییرات جذاب این دوره

از سردرگمی انتخاب موضوع و پیداکردن مسئله راحت شوید! ما به شما لیستی از مسائل مختلف را می‌دهیم!

ما برای شما، مسائل و مشکلات واقعی سازمان‌ها را گردآوری کردیم!

یادگیری پژوهش در یک مسیر حرفه‌ای به صورت عملی و نه نظری صرف

هم پایان‌نامه بنویسید و هم با اساتید، سازمان‌ها، افراد کلیدی در صنعت آشنا شوید!

با برگزیده شدن در شارجت، مسیر شغلیت رو هموار کن...

مسیر این دوره

فرآیند نسل دوم شارجت چگونه خواهد بود؟

دور اول شارجت نسل دوم با مسائل سازمان صداوسیما

صدا و سیما به عنوان بزرگترین سازمان رسانه ای کشور که گسترده ترین تنوع نیازهای پژوهشی این حوزه رو هم داره می تونه یه شروع ایده آل برای شارجت ۲ به حساب بیاد، چرا که به لحاظ کاری و تنوع حوزه هایی که در اونها فعاله یه منبع غنی از پرسش، نیازهای علمی پژوهشی و راهکارهای کاربردی برای اکوسیستم رسانه ای کشوره.
بعد از مکاتبه نهایتا 5 زیرمجموعه شامل مرکز تحقیقات ، ساترا، مرکز طرح، برنامه و بودجه ، شبکه امید و معاونت برون‌مرزی پای کار اومدن و یه لیست 112 تایی پر و پیمون، به‌روز، متنوع و به شدت جذاب از عناوین آماده پژوهش برای دانشجوهای تحصیلات تکمیلی جهت انتخاب موضوعی که میخوان مورد پژوهش قرار بدن جمع شد و هر کدوم از این مراکز اعلام کردن حاضرن پژوهشگرهایی که روی این موضوعات کار می کنن رو بورس کنن..
طبیعتا هر کدوم از این مراکز دوست دارن پژوهشگرهایی که روی مسائل اونها پایان نامه نوشتن رو همه جوره مورد حمایت قرار بدن و با اونها همکاری بلندمدت داشته باشند.
رسانیوم توی کمپ شارجت۲ منتظر مسافرهای کوله پشتی به دوش برای آغاز سفر پایان نامه نویسیشونه

مسائل و موضوعات سازمان صداوسیما

رابطه بین برند افراد منسوب به رسانه(مجری، مهمان و دیگر عوامل) با برند سازمان

شیوه‌های تولید محتواهای خلاقانه با در نظر گرفتن اقتضائات هر رسانه (رادیو/تلویزیون/ شبکه های اجتماعی/آی پی تی وی)

نسبت خلاقیت و جسارت در رسانه ملی با تاکید بر اصول و ارزش‌های دینی و اخلاقی

تأثیر پخش آگهی‌های بازرگانی بر برند رسانه ملی

طراحی مدل معماری برند در طراحی و چینش برنامه ها در داخل شبکه و کل حوزه (رادیو/تلویزیون/ شبکه های اجتماعی/آی پی تی وی)

شیوه های طراحی و چینش خبر بر مبنای الگوی اخبار امیدبخش در تناظر با اصل واقع نمایی (در زمینه های تخصصی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و غیره)

کشف الگوی سنجش معتبر بازخورد مخاطبان برنامه‌ها در بسترهای مختلف (پیامک، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی)

تدوین شاخص‌‌های مطلوب ارزیابی پخش برنامه‌های تلویزیونی

تحلیل و ارزیابی کنداکتورهای فصلی شبکه‌های سیما

تحلیل و ارزیابی کنداکتور اخبار

آینده پژوهی روندهای فناورانه تاثیرگذار بر کنداکتور پخش برنامه در شبکه‌های تلویزیونی

ترسیم مدل آرایش پخش برنامه‌های شبکه‌های پربیننده ماهواره‌ای فارسی‌زبان

شناسایی شیوه‌ها و الگوهای نوین انتشار و پخش موثر محتواهای رسانه‌ای

عوامل موثر بر تماشای بینندگان تلویزیون در ایران بر اساس ملاحظات بومی و محلی

کشف عادات تماشای مخاطبان تلویزیون

آسیب‌شناسی رویکردهای موجود در ارزیابی عملکرد محتوایی محصولات رسانه‌ای

طراحی مدل مطلوب و بومی ارزیابی و تحلیل عملکرد رسانه ملی

شاخص‌های بومی ارزیابی عملکرد محصولات رسانه‌ای

تحلیل آسیب‌شناسانه توسعه اینترنت در ایران (دو دولت یازدهم و دوازدهم)

آسیب‌شناسی فرهنگی تولیدات نمایش خانگی در ایران

تحلیل نظام و روند انتشار محتوا بر بستر سرویس‌های ویدیو مبتنی بر تقاضا

تحلیل آسیب‌شناسانه نظام تولید محتوای حرفه‌ای در صنعت صوت و تصویر فراگیر

تحلیل روند تطورات تولید و انتشار محتوای کاربر پدید در ایران

ارائه الگوی نظام توزیع مسئولیت در قبال انتشار محتوا در ایران

ارائه الگوی توسعه نظام تنظیم‌گری محتوا در حوزه صوت و تصویر فراگیر

ارائه الگوی تنظیم‌گری سوپراپلیکیشن‌ها در ایران

مطالعه اثرات توسعه اپلیکیشن‌ها بر سپهر رسانه‌ای ایران

مفهوم‌شناسی انحصار و رقابت در بازار رسانه‌های صوتی و تصویری بر خط در دنیای دیجیتال

آسیب‌شناسی نظام تنظیم‌گری رسانه در ایران

مطالعه موج انتشار محتوای صوتی و تصویری کره‌ای در ایران و خاورمیانه

مطالعه موج انتشار محتوای صوتی و تصویری ترکیه‌ای در ایران و خاورمیانه

مطالعه تطورات و روند توسعه نتفلیکس با تمرکز بر حضور در بازار آسیا و خاورمیانه

مطالعه تطورات و روند توسعه یوتیوب با تمرکز بر حضور در بازار آسیا و خاورمیانه

ارائه الگوی تنظیم‌گری گیم‌استریم در ایران

اثرات همگرایی بر سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه در ایران

نقش بازیگران زیرساخت در نظام رسانه‌های صوتی و تصویری برخط ایران

تحولات هوش مصنوعی بر صنعت رسانه‌های صوتی و تصویری برخط (صنعت رسانه)

استفاده از ابزارهای سواد رسانه‌ای بر بستر سرویس‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری در ایران

استفاده از نهادها و ابزارهای اجتماعی در تنظیم‌گری رسانه‌های صوتی – تصویری

الگوی تنظیم‌گری اینفلوئنسرها بر بستر پلتفرم‌های صوتی و تصویری در ایران

الگوی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در نظارت و تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر

شناسایی و اولویت‌بندی موانع توسعه محتوای بومی سالم در صنعت صوت و تصویر فراگیر ایران

ارائه مدل بکارگیری از پارادایم نوآوری باز به‌منظور تسهیل‌گری سرویس‌های صوت و تصویر فراگیر

شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر توسعه کسب و کارهای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در ایران

ارائه مدل بهینه تسهیل‌گری ساترا در قالب رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با رویکرد عدالت رسانه‌ای

ارائه مدل بهینه تنظیم‌گری تبلیغات در حوزه کودک

بررسی ادغام‌های عمودی و افقی در بازار رسانه‌های صوتی و تصویری برخط ایران

مطالعه نظام مالکیت در صنعت رسانه‌های صوتی و تصویری برخط ایران

الگوی تنظیم‌گری داده در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

محتوای شخصی‌سازی شده و نقش نهاد تنظیم‌گر در حفاظت از حقوق کاربران و مصرف‌کنندگان

چارچوب تنظیم‌گری شرایط خدمات و استفاده از سرویس‌ها (چارچوب بایدها و نبایدها)

طراحی و توسعه نظام ارزیابی و رتبه‌بندی سرویس‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری برخط در ایران

کودک و نوجوان: سازوکار کنترل والدین بر بستر سرویس‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری برخط در ایران

آسیب‌شناسی و طراحی نظام حقوق مالکیت فکری بر بستر سرویس‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری در ایران

حقوق کاربران و مصرف‌کنندگان بر بستر رسانه‌های صوتی و تصویری برخط (بازطراحی نظام حقوق کاربران و مصرف‌کنندگان در سرویس‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری ایران)

طراحی الگوی نظام حقوق مالکیت فکری در مواجهه با محتوای کاربر پدید

طراحی نظام و پروتکل‌های دسترسی به داده‌های سرویس‌های دیجیتالی توسط نهاد تنظیم‌گری

مطالعه ساز کارها و ظرفیت‌های خود تنظیم‌گری محتوا بر بستر سرویس‌های رسانه‌ای صوتی و تصویری بر خط در ایران

تحولات سیاسی و اثرگذاری نظام تنظیم‌گری رسانه در ایران

تحولات ژئوپلیتیک قدرت در جهان و اثرات آن بر نظام تنظیم‌گری اینترنت

ملی‌گرایی دیجیتالی در عصر پلتفرم‌های جهانی

محتوای خدمت عمومی در عصر دیجیتال

شناسایی مسائل و چالش‌های کلیدی تنظیم‌گری تبلیغات در رسانه‌های کاربرمحور

مطالعه میزان اثربخشی تنظیم‌گری در مراحل زنجیره ارزش صنعت تبلیغات و شناسایی اهرم‌ها و ابزارهای تنظیم‌گری مؤثر

آینده‌پژوهشی صنعت تبلیغات رسانه‌های صوت و تصویر پفراگیر با تمرکز بر ابزارهای تنظیم‌گری

مطالعه جایگاه و کارکرد فناوری‌های اطلاعاتی در تنظیم‌گری صنعت تبلیغات؛ با تمرکز بر اثربخشی هوش مصنوعی در تنظیم‌گری محتوایی

مطالعه تطبیقی چالش‌های تبلیغات در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و برودکست

مطالعه ابعاد سبک زندگی ترویجی توسط تبلیغات رسانه‌های صوت و تصویر

مطالعه حقوق مخاطبان/ کاربران در حین مواجهه با تبلیغات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

مطالعه تطبیقی چارچوب‌های تنظیم‌گری در ایران با کشورهای دیگر

مطالعه چالش‌های اصلی تبلیغات در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در حوزه کودک و نوجوان

مطالعه تطبیقی سیاست‌های تنظیم‌گری تبلیغات کودک در رسانه‌های خارجی

سیاست‌ها و الزامات بهره‌گیری از داده‌های کاربران جهت نمایش تبلیغات در بستر اینترنت

مطالعه تطبیقی سیاست‌های تبلیغاتی توسط افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) در رسانه‌های صوت و تصویر

مولفه‌ها و شاخص‌های نظام تنظیم‌گری اثربخش حوزه تبلیغات در دنیا

مطالعه الزامات و موانع شتابدهی کسب‌وکارهای حوزه صوت و تصویر

نگاشت نهادی و تحلیل ذینفعان صنعت رسانه‌های صوت و تصویر در حوزه اقتصادی

مطالعه اقدامات و سیاست‌های اثربخش ساترا در حوزه تولیدات محتوایی از نگاه ذینفعان

مطالعه تاثیرات توسعه کسب‌وکارهای صوت‌وتصویر فراگیر بر مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما

شناسایی و رتبه‌بندی اقدامات کلیدی صداوسیما در حمایت از کسب‌وکارهای مولد و کوچک رسانه‌ای

ترسیم نظام مسائل فعالان کسب‌وکار صوت و تصویر فراگیر در وضعیت موجود و ارائه راهکارهای پیشنهادی

ارائه مدل ارزیابی و رتبه‌بندی اقتصادی کسب‌وکارهای رسانه‌ای صوت و تصویر

شناسایی حوزه‌های تنظیم‌گری رقابت در اکوسیستم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر

شناسایی و رتبه‌بندی نقش‌ها و اقدامات کلیدی نهادهای تنظیم‌گر در حوزه رقابت در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر

نگاشت نهادی و تحلیل ذینفعان نظام تنظیم رقابتی در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر و ارائه راهکارهای پیشنهادی

آسیب شناسی اثربخشی ابزارها و اهرم‌های تنظیم‌گری رقابت در صنعت رسانه و ارائه راهکاری پیشنهادی با تمرکز بر ابزارهای سلبی و ایجابی

مطالعه جایگاه و نقش سیاست‌های حفاظت از داده در سیاست‌گذاری حوزه تنظیم‌گری رقابتی

شناسایی مختصات موثر بر قانونگذاریِ حوزه حمایت از حریم شخصی کاربران بر تنظیم‌گری رقابت

مطالعه عوامل موثر در چالش‌های ضدرقابتی پلفترم‌های دیجیتال از چشم‌انداز جرم‌شناختی

مطالعه تطبیقی و شناسایی مدل‌های کسب‌وکار در صنعت رسانه

مطالعه تطبیقی اثربخشی روش تامین مالی جمعی نسبت به سایر روش‌های تامین مالی در توسعه محتوایی صنعت رسانه

جایگاه نهادهای تنظیم‌گر در تامین مالی رسانه‌های کوچک صنعت صوت و تصویر و ارائه راهکارهای پیشنهادی

الزمات توسعه ابزارهای تامین مالی جمعی در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر کشور با تمرکز بر نقش ساترا

آسیب نظام نظارتی در تامین مالی انواع مدل‌های کسب‌وکاری صنعت رسانه با استفاده روش نگاشت نهادی و ارائه راهکاری پیشنهادی

آینده‌پژوهی مدل‌های درآمدی و تأمین مالی در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر در ایران و جهان

مطالعه روند‌های موجود در نظام تأمین مالی و مدل‌های کسب‌وکارهای صنعت رسانه در ایران و جهان

مطالعه تطبیقی رفتار اقتصادی سرویس‌های رسانه‌ای بومی و غیربومی

مطالعه تطبیقی مدل‌های درآمدی رسانه‌های کاربرمحور با رسانه‌های نمایشی با تمرکز بر تفاوت‌ها

طراحی سند راهبردی حوزه کودک و نوجوان در سازمان صداوسیما

الگوی مطلوب سردبیری برنامه‌های کودک و نوجوان در رسانه ملی

مدیریت نظام بخش و محتوا در سپهر رسانه‌ای جهان با تمرکز بر شبکه‌های کودک و نوجوان

مدیریت نحوه حضور در فضای برودبند توسط شبکه‌های برودکست

شناسایی و تهیه استایل بوک برنامه‌های برند تلویزیونی نوجوانانه جهان با توجه به استانداردهای رسانه ملی

الگوی کنشگری صداوسیما در شبکه اجتماعی توئیتر

الگوی کنشگری صداوسیما در شبکه اجتماعی اینستاگرام

ارزیابی رویکردها و اقدامات تحولی انجام‌شده در حوزه خبر سازمان صداوسیما

شناسایی زیست‌بوم علوم شناختی برای رادیو و تلویزیون (حوزه محتوا)

مطالعه شیوه‌های نظرسنجی مورد استفاده در رسانه‌های برون مرزی کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه

راهبردها و راهکارهای درآمدزایی شبکه‌های پرس تی وی، العالم، سحر و آی فیلم برون مرزی

تدوین راهبردهای مطلوب بازاریابی محصولات ایرانی در برنامه‌های اقتصادی شبکه‌های برون مرزی

چالش‌ها و فرصت‌های رادیوهای برون مرزی در تولید و توزیع پادکست

بررسی و مقایسه صنعت سریال‌سازی تلویزیونی در نظام‌های رسانه‌ای جهان و ایران

مزایای استفاده از شارجت

نظر برگزیدگان دور قبل در مورد شارجت

پیش‌ثبت‎‌نام کنید و منتظر تماس رسانیوم باشید.

مهلت پیش‌ثبت‌نام تا 24 آبان (ظرفیت محدود)
با افتخار قدرت گرفته از همراهی شما | رسانیوم 1401 - 2022