پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

  • admin
  • 26 تیر 1402
این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

سازمان‌ها و انتظار مشتریان

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

روش‌هایی برای توسعه و حفظ هدف

در اینجا سه روش برای توسعه و حفظ هدف معنادار برند را به اشتراک خواهیم گذاشت:

ارتباط‌گیری از درون به بیرون

«لیز کسلی[1]»، سرپرست کل بخش محتوا و رسانه دیجیتال سازمان نستله توصیه می‌کند که آینده هدف برند به توانایی سازمان‌ها در ارزیابی درون سازمان بستگی دارد. به‌ویژه تعهد به کارگران اهمیت زیادی دارد. به‌عنوان مثال، نستله بسته‌ای با عنوان مرخصی همراه با حقوق به والدین ارائه می‌دهد که برای کارمندان مستقر در ایالات متحده دارایی ارزشمندی است؛ زیرا از لحاظ قانونی مرخصی همراه با حقوق برای خانواده‌ها تضمین نشده است. علاوه بر این نستله متعهد به رعایت برابری جنسیتی برای کارکنان خود شده است.

او می‌گوید: «چیزی که واقعاً ما را شگفت‌زده کرد این بود که در کنار توجه به برابری جنسیتی، کارهای دیگری نیز در راستای منافع عمومی انجام داده‌ایم؛ مانند بسته‌بندی پایدار محصولات، تغییر میزان تأثیر بر آب‌وهوا، حمایت از جوامع مختلف، نوآوری در محصولات و… . اما پرداخت دستمزد برابر برای زن و مرد به‌عنوان مهم‌ترین اقدام نستله بود.» حرکت برابرسازی دستمزد زنان و مردان به‌قدری مورد‌استقبال عمومی قرار گرفت که تیم نستله تلاش کرد تا از حقوق برابر برای کارگران اقلیت نیز حمایت کند و در نهایت آن را اجرا کرد. کسلی تأکید می‌کند که تمایل نستله به «حرکت در راستای شعارها» به تحقق پرداخت مرخصی همراه با حقوق به والدین و دستمزد برابر به زنان و مردان انجامید و کمک کرد تا هدف از ارسال پیام‌ها مشروع دانسته شود.

در نظرگرفتن نمای بزرگ‌تر

«نایجل گلنی[2]»، معاون ارتباطات جهانی « اکولب[3]» می‌گوید که هم کار قبلی او در بخش ارتباطات داخلی سازمان هیلتون و هم نقش فعلی‌اش در اکولب، بر اهمیت پیام‌رسانی با هدف‌گیری تصویری بزرگ‌تر برای سازمان تأکید کرده است.

گلنی همه‌گیری را به‌عنوان پدیده‌ای در نظر می‌گیرد که باعث شده بسیاری از مردم اهداف فردی خود را دوباره ارزیابی کنند. او می‌گوید: «همه ما واقعاً مشتاقیم که با تصویر ذهنی بزرگ‌تری ارتباط بگیریم و به‌عنوان یک ارتباط‌گیر فکر می‌کنم تصویر بزرگ چیزی است که به یک عنصر حیاتی در مورد کار تبدیل شده است.» گلنی می‌گوید برای کارمندان و مخاطبان بسیار مهم است که احساس کنند بخشی از چیزی بزرگ‌تر از خودشان هستند؛ در عین حال سازمان‌ها اغلب بیانیه‌هایی را در مورد رویدادهایی خاص منتشر کرده یا کمپین‌هایی مرتبط با هدف برند خود را تولید می‌کنند.

او می‌گوید: «همه ما می‌خواهیم بخشی از هویت بزرگ‌تر باشیم و این مهم است که بتوانیم آن تصویر بزرگ را برای سازمان خود بازگو کنیم: شما و شرکتتان در جهان به‌عنوان ارتباط‌دهنده چه جایگاهی دارید؟ این جایگاه می‌تواند انرژی زیادی را به ارتباطات داخلی، اجرایی و عمومی تزریق کند. به‌عنوان مثال، تصویر بزرگ اکولب به‌صراحت در بیانیه هدف آن بیان شده است: «ما با مشتریان خود همکاری می‌کنیم تا جهان را پاک‌تر، ایمن‌تر و سالم‌تر کرده و از مردم و منابع حیاتی محافظت کنیم.»

مناسب‌سازی پیام هدف برای مخاطبان و فرهنگ آن‌ها

«نیکول مورئو[4]»، معاون اجرایی تجزیه‌وتحلیل سازمان «کچام[5]»، به اهمیت اعداد و ارقام تأکید می‌کند. هنگام ایجاد راهبرد پیام‌رسانی، هیچ جایگزینی برای داده‌های دقیق به‌دست‌آمده از تحقیقات وجود ندارد و ارتباط‌گیری با هدف برند شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مورئو از متخصصان ارتباطات می‌خواهد که هدف برنامه‌ها یا کمپین‌های پیام‌رسانی خود و مخاطبان موردنظر و همچنین زمینه فرهنگی آن‌ها را در ابتدای کار در نظر بگیرند. او می‌گوید: «اگر هدف شما با تغییر رفتار، تغییر ادراک، تحول در نگرش یا خرید هماهنگ نباشد، هدفتان به اندازه کافی خوب نیست.»

مورئو به تغییر چشمگیر افکار عمومی در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، قبل، حین و پس از قتل «جورج فلوید» و اعتراضات متعاقب آن اشاره می‌کند؛ سه بازه زمانی جداگانه که مخاطبان می‌توانستند به پیام‌های یک هدف، سه بازخورد جداگانه داشته باشند.

او توصیه می‌کند قبل از اینکه بیانیه‌ای ارائه دهید، به داده‌ها رجوع کرده و کلمات کلیدی احتمالی موجود در پیام خود را از نظر احساسی تجزیه‌وتحلیل کنید؛ چون به تیم شما برای درک بهتر علل مطلوبیت، اعتماد و شهرت نزد مخاطبانتان کمک می‌کند. همه جنبه‌های پیام‌رسانی هدف در یک چشم‌انداز رسانه‌ای مهم هستند؛ به‌طوری که حتی یک کلمه نامناسب به‌راحتی می‌تواند به اشتباه تفسیر گردد.


[1] Liz Caselli

[2] Nigel Glennie

[3] Ecolab

[4] Nicole Moreo

[5] Ketchum

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیدوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!