آموزش جامع روش‌های کیفی در

برای چهارمین بار

با تخفیف ویژه

ثبت‌نام سریع!

اطلاعات بیشتر

مدرسه هم مدرسه‌های رسانیوم!

سابقه برگزاری سه مدرسه موفق در سال‌های گذشته

دوره اول
سال 1400

دوره اول

در چهار ترم 16 ساعته | مجموع 64 ساعت آموزش کاملاً کارگاهی

با حضور 23 شرکت‌کننده در دو کلاس

دوره دوم
سال 1401

دوره دوم

در چهار ترم 15 ساعته | مجموع 60 ساعت آموزش کاملاً کارگاهی

با حضور 35 شرکت‌کننده در سه کلاس

دوره سوم
سال 1402

دوره سوم

در سه ترم 36 ساعته | مجموع 108 ساعت آموزش کاملاً کارگاهی

با حضور 36 شرکت‌کننده در سه کلاس

جلسه اول رایگان

با اطمینان خاطر ثبت‌نام کن!

جلسه اول را شرکت کن و در صورت رضایت ثبت‌نامت را نهایی کن...

اهداف برگزاری

روش تحقیق، بنیان پژوهش و اصلی‌ترین مقوله آن است.

توان انجام پژوهش به صورت کامل و دقیق

تسلط بر روش‌های پژوهش کیفی امکانی قدرتمند برای حل مسائل حوزه علوم انسانی است که توان انجام تحقیق به صورت کامل و دقیق را در اختیار پژوهشگر قرار می‌دهد.

استفاده از تجربه‌های استاد خبره در این حوزه

استفاده از تجربیات یکی از قدیمی‌ترین اساتید این حوزه در کنار آموزش آکادمیک و بهره‌گیری از نکاتی که در عمل کاربرد دارد.

پرکردن خلأ آموزشی در دانشگاه

گرچه در فهرست دروس دانشگاهی نام روش تحقیق مکرر به چشم می‌خورد، اما به دلیل محدودیت ساعات آموزشی، نبود امکانات کافی برای انجام پژوهش، وجود نداشتن امکان کار عملی زیر نظر استاد و ... به ندرت دانش‌آموختگان پس از فارغ‌التحصیلی قادر به انجام یک تحقیق علمی هستند.

حرفه‌ای شدن به دور از استرس

با خیال راحت و بدون نگرانی از نتیجه، نقاط ضعف خود را شناسایی و اصلاح کنید تا در پروژه‌های پژوهشی با مشکلی روبه‌رو نشوید.

آموزشِ پژوهش به صورت کارگاهی و کاربردی

 این دوره با تکیه بر آموزش موارد کاربردی و فراهم کردن انجام کار به صورت کارگاهی، سعی دارد این توان را در علاقه‌مندان به پژوهش ایجاد و ارتقا داده و توانمندی‌های لازم جهت انجام یک پژوهش کیفی را به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقه‌مندان به پژوهش آموزش دهد.

پیمودن سریع‌تر و مطمئن‌تر مسیر پژوهش

 به هر میزان که پژوهشگر با روش‌های تحقیق آشنا باشد و بتواند آن‌ها را در مراحل تحقیق به‌درستی به کار ببندد، به همان میزان می‌تواند مسیر تحقیق را سریع‌تر پیموده و نتیجه‌ای مطمئن‌تر بگیرد.

پژوهش کیفی روی انگشتت!

36 ساعت آموزش کارگاهی در 3 ماه

ترم اول (در حال ثبت‌نام)

  • مبانی و فلسفه روش‌های پژوهش   |    2 جلسه
  • از کلمه تا متن (نگارش علمی، جایگاه و کیفیت آن در روش‌های کیفی)   |   6 جلسه
  • طراحی و سازماندهی پژوهش (تدوین پروپوزال یا طرح تحقیق)   |   4 جلسه

36 ساعت آموزش کارگاهی در 3 ماه

ترم دوم

  • روش‌های گردآوری اطلاعات: مردم‌نگاری   |   6 جلسه 
  • روش‌های گردآوری اطلاعات: مصاحبه کیفی   |    6 جلسه

36 ساعت آموزش کارگاهی در 3 ماه

ترم سوم

  • روش‌های گردآوری اطلاعات: متن‌پژوهی (نشانه‌گذاری و تحلیل گفتمان)   |    6 جلسه
  • تجزیه و تحلیل یافته‌ها (کدگذاری)   |    4 جلسه
  • نگارش گزارش نهایی   |   2 جلسه

مدرسه‌ای برای

دانشجویان دکتری

دانشجویان کارشناسی ارشد

پژوهش‌گران

علاقه‌مندان به پژوهش

ویژگی‌های دوره

  • جلسه اول رایگان

  • امکان پرداخت هزینه به صورت اقساطی

  • دسترسی به فیلم‌های ضبط‌شده کلاس تا 3 ماه

  • پشتیبانی کامل طی برگزاری دوره

  • کاملاً کارگاهی و کاربردی

  • همراه با پروژه‌های عملی در حین دوره

پای درس دکتر عبدالله گیویان

پای درس دکتر عبدالله گیویان


از پیشتازان پژوهش‌های کیفی در حوزه ارتباطات

مترجم کتاب‌های:
«راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی»؛
«روش‌های تحقیق کیفی در علوم ارتباطات»؛
و...

نظرات شرکت‌کنندگان دوره قبل

سرور صارمی‌فر

سرور صارمی‌فر

فارغ‌التحصیل دوره سوم مدرسه پژوهش کیفی

دوره‌ی پژوهش کیفی با تسهیلگری و تدریس استاد گیویان، زندگی در یک زمینه‌ی فرهنگی منحصربه‌فرد است. وقتی نزدیک به سه ترم دانشگاهی، افراد هم‌دغدغه‌ی خودت، کنار یکدیگر به گفتگو، تحلیل، نقادی، طراحی و اجرای پژوهش کیفی می‌پردازند، به مرور جامعه‌ای کوچک می‌شوند که به کمک استاد گیویان، ارزش‌ها و الگوهایی برای تعاملات و یادگیری خودش بنا نها داده است. با قرار گرفتن هر یک از ما در چنین بستری، محال است مدل ذهنی و عملکردمان دستخوش تغییر نگردد.
در این زمینه‌ی فرهنگی خاص، ابتدا می‌آموزی که پنج بند به شیوه‌ای آکادمیک از خودت بنویسی. این تمرین به ظاهر ساده، آنقدر دشوار است که تا نتیجه‌ی نوشتنت، شکل و شمایل درست‌ به خود بگیرد، کل ترم می‌گذرد.

استاد گیویان، دست ما را می گیرد و گام‌به‌گام ما را در مسیر تبدیل شدن به پژوهشگرانی که تیزبین، تحلیلگر، نقاد، منصف و اخلاق‌مدار هستند، هدایت می‌کند. اینگونه است که کم‌کم تا پایان دوره احساس می‌کنی به عنوان یک پژوهشگر کیفی، برای خودت، نگرش‌ها و مهارت‌هایی کسب کرده‌ای که بخشی از هویت حرفه‌ای تو شده‌اند.
این دوره را به هر پژوهشگر کیفی که دغدغه‌ی ساخت هویت حرفه‌ای خود را دارد، توصیه می‌کنم.

مهسا حنیفه

مهسا حنیفه

فارغ‌التحصیل دوره سوم مدرسه پژوهش کیفی

همیشه دنیای پژوهش رو دوست داشتم و روش تحقیق برام جالب بود.
از ترم یکی که با خودشناسی و پاراگراف‌نویسی شروع شد؛ ترم دویی که نحوه‌ گرفتن مصاحبه‌ بود وترم سومی که استاد نحوه کدگذاری رو بهمون یاد دادن، همه و همه مسیر پژوهش رو برام روشن‌تر و هموارتر کرد.هم‌کلاس شدن منی که تازه کارشناسی رو تموم کردم با کسانی که یا مقطع ارشدشون تموم شده‌ بودیا داشتن رساله ‌دکتری‌شون‌ رو می‌نوشتن و یا دکتری‌شون رو چندسالی بود که تموم کرده بودن،تجربه‌ی خیلی جدید و شیرینی بود و چیزهای زیادی رو به من یاد داد.هیچ‌وقت تکالیف چالش‌برانگیز استاد گیویان مثل دیدن بدون نگاه کردن و شنیدن بدون گوش دادن، مصاحبه‌های یهویی با افرادی که داخل یه کافه نشسته بودن، سوالات پرمحتوایی که ازمون می‌پرسیدن، وادار کردن‌مون به عمیق فکر کردن، استفاده نکردن از واژه‌های «احساس می‌کنم، به‌نظرم و...» در مسیر پژوهش،واژگان، اشعار و اصطلاحات قابل‌تأملی که استاد همیشه استفاده می‌کردن، دلسوزی‌های پدرانه‌شون و خیلی چیزهای دیگه از این دوره‌ی تقریباً یک‌ساله، همیشه تو ذهنم ماندگار خواهد بود.کمتر استادی رو دیدم که انقدر باسواد باشن و بتونن انقدر با جزئیات و با دقت مفاهیم رو توضیح بدن. حقیقتاً دلم برای کلاس‌های هفتگی با ایشون تنگ می‌شه.کاش بیشتر از محضرشون استفاده می‌کردم.
خلاصه‌ی کلام؛ برای کسانی که دنبال یادگیری پژوهش هستن، بهر‌ه‌مندی از این دوره رو به‌شد‌ّت پیشنهاد می‌کنم. افتخار شاگردی کردن در محضر استاد گیویان رو از خودتون دریغ نکنید...

فریبا باصری

فریبا باصری

فارغ‌التحصیل دوره‌های قبل مدرسه پژوهش کیفی

دورۀ پژوهش کیفی مجموعه رسانیوم، از لحاظ کیفیت و کاربردی بودن یکی از دوره‌های بی‌نظیری است که خارج از دانشگاه  توسط یک موسسۀ نوپا و جوان در حال برگزاری است.
 تعامل و ارتباطاتی که در کلاس وجود دارد و نحوۀ تدریس دکتر گیویان باعث می‌شود شما احساس ‌کنید در یک دورۀ حضوری شرکت کرده‌اید. شیوۀ تدریس دکتر گیویان به گونه‌ای است که شما را به تفکر و تأمل وا می‌دارد تا اصول و چارچوب را بیاموزید و ایشان تلاش می‌کنند تا شما پژوهشگر بودن کیفی را از طریق نظریه و تجربه یاد بگیرید.
 انجام وظایف و تکالیف هر شرکت‌کننده، باعث می‌شود که شما تجربۀ پژوهش کیفی، پژوهشگری این حوزه و گرفتن بازخورد از همکلاسی‌ها و استاد را کسب کنید و این سبک کار کمک کرده تا با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شویم. حمایت و پشتیبانی خوب و مناسب مجموعه رسانیوم از دوره و همچنین سرعت‌عمل آن‌ها در برطرف کردن نیازهای دوره متناسب، به‌هنگام و قابل تحسین است.

بهناز معزی

بهناز معزی

فارغ‌التحصیل دوره‌های قبل مدرسه پژوهش کیفی

به قول آقای دکتر گیویان:
"روش تحقیق کیفی" نخونده باشید که فقط "روش تحقیق" خونده باشید...
‏اینجا حتما پژوهشگری خواهید کرد؛ در میدان و عمل خواهید بود. 

علی صیدی

علی صیدی

فارغ‌التحصیل دوره‌های قبل مدرسه پژوهش کیفی

من دوره‌های مختلف پژوهش کیفی را شرکت کرده‌ام.
روش آموزش در کلاس‌های مجازی مدرسه پژوهش کیفی دکتر گیویان به‌صورت عملی است. در طول پژوهشی طراحی شده و به‌صورت عملی مراحل مختلف پژوهش را یاد گرفته و تمرین می‌کنیم. در همه دوره‌های روش پژوهش کیفی به این که پژوهشگر ابزار پژوهش است اشاره می‌شود اما فقط اینجاست که به‌صورت عملی با ابزار پژوهش بودن درگیر می‌شویم.

زینب خدایی

زینب خدایی

فارغ‌التحصیل دوره‌های قبل مدرسه پژوهش کیفی

به عنوان یک خاطره از دوره پژوهش کیفی می‌توانم بگویم که در جلسه اول و در چند جلسه بعدی، آقای دکتر گیویان از ما خواستند یک پاراگراف درباره خودمان بنویسیم و خودمان را در آن معرفی کنیم. این سخت‌ترین کار ما بود و همه برای انجام آن به مشکل برخوردیم.
نوشتن همین پاراگراف و آموختن از خود گفتن، اهمیت پژوهش کیفی را به من نشان داد.
این کار به من نشان داد زمانی که بتوانی یک پارگراف درباره خودت بنویسی، می‌توانی در یک جلسه مصاحبه عمیق اطلاعاتی که برای پژوهش و کار نیاز داری را به سهولت از مصاحبه شونده به‌دست بیاوری.
این یک خاطره و یک تجربه ارزشمند بود.

زهرا فلاحیان

زهرا فلاحیان

فارغ‌التحصیل دوره‌های قبل مدرسه پژوهش کیفی

نکته‌ای که به عنوان یک آموزه من از این کلاس یاد گرفتم این بود که فهمیدم کلمات چقدر مهم هستند. به‌خصوص در پژوهش کیفی.
درست‌نویسی تا چه میزان می‌تواند در انجام پروسه تحقیق به ما کمک کند و دریافت نتیجه درست را تسهیل نماید.
و این دیدی بود که آقای دکتر گیویان به بنده دادند.

لیلا اخوان

لیلا اخوان

فارغ‌التحصیل دوره‌های قبل مدرسه پژوهش کیفی

شرکت در دوره پژوهش کیفی برای من تجربه خیلی خوبی بود. در واقع من آموزش مجازی را خیلی قبول نداشتم و فکر می‌کردم کلاس مجازی نمی‌تواند جای شرکت در کلاس حضوری را بگیرد اما با شرکت در این کلاس کلا نظرم تغییر کرد.
یک مزیت دیگر این دوره برای من، این بود که ما به طور عملی در این دوره کار می‌کردیم. در طول کلاس مصاحبه انجام دادیم، اطلاعات مصاحبه را پیاده کردیم و با روش‌های کیفی که استاد گیویان توصیح دادند توانستیم این اطلاعات را دسته‌بندی کنیم.
توصیه من به شما این است که اگر می‌خواهید در این دوره شرکت کنید، حتماً برای آن وقت گذاشته و تکالیفش را به‌موقع انجام دهید. آن وقت خواهید دید که تاثیر دوره برای شما خیلی بیشتر خواهد شد.
اگر شما هم درباره کلاس‌های مجازی مانند من فکر می‌کنید، حتماً این دوره را امتحان کنید.
خواهید دید که در کنار دکتر گیویان و خانواده رسانیوم بودن تجربه خوب و خوشایندی خواهد بود. در این کلاس با بقیه دوستانتان مانند یک خانواده خواهید شد و این باعث پیشرفت شما می‌شود.

محسن جوهری

محسن جوهری

فارغ‌التحصیل دوره‌های قبل مدرسه پژوهش کیفی

ویژگی برجسته این دوره شخصیت جناب آقای دکتر گیویان و مدل تدریس ایشان است.
دکتر گیویان همیشه در تدریس خود تاکید بسیار به‌جایی داشتند که روش تحقیق را نباید صرفاً با عرضه مجموعه‌ای از محفوظات و بیان پاره‌ای از تکنیک‌ها به دانشجو تدریس و به این مساله اکتفا کرد. روش تحقیق را باید یادگرفت به این معنا که در ذهن آموزنده ته‌نشین شده و آموخته‌هایش درونی شود تا بتواند از آن در عرصه‌های مختلف بهره ببرد.

هزینه ترم اول

دوازده جلسه در سه ماه + پشتیبانی + دسترسی به ویدئو ضبط‌شده کلاس

1900000
تومان

همراه با تخفیف‌های ویژه

  • 5% تخفیف دانش‌پژوهی

    ویژه دانشجویان

  • 5% تخفیف برای پرداخت کامل

    پیش از شروع کلاس‌ها

  • امکان پرداخت قسطی

    در دو نوبت

ثبت‌نام جلسه اول

پرداخت هزینه کلاس‌ها بعد از جلسه اول
بزن بریم!