پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

چگونه بازاریابی عمومی با تحلیل داده عوض میشود؟

  • admin
  • آبان 6, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

مشکلات روابط‌عمومی

پس این صنعت کجای راه را اشتباه رفته است؟

در حقیقت، روابط‌عمومی یک کسب وکار ساده است. محوریت اصلی روابط‌عمومی، اثرگذاری است؛ این‌که کدام کانال‌ها شما را به مخاطبانتان می‌رسانند و مخاطبان هدف با کدام داستان‌ها به بهترین نحو همراه شما می‌شوند. اما در سال‌های اخیر در مقایسه با بازاریابی که بسیار هدفمندتر و غالباً خلاق‌تر شده و با ردیابی پیچیده و ارزیابی بیشتر پشتیبانی می‌شود، روابط‌عمومی احساس فرسودگی می‌کند.

موضوع نگران‌کننده‌تر این‌که وقتی به برخی از فعالیت‌های اصلی و دیرینه روابط‌عمومی یعنی پیام‌رسانی، انتشار محتوا و درک درست از مخاطبان هدف نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد این فرسودگی پذیرفته شده است.

وقتی 9 وب‌سایت از 10 وب‌سایت شرکتی را مشاهده می‌کنید، واضح است که هر کسی که سیستم پیام‌رسانی وب‌سایت (شامل پوش نوتیفیکیشن، اطلاعیه و…) را به وجود آورده، وقت زیادی برای بیان قابلیت‌های اصلی        کسب و کار نگذاشته است. بدون تعارف، بیشتر پیام‌های وب‌سایتی می‌توانند درباره تمام رقبای یک حوزه کسب‌وکار صادق باشند و وجه تمایزی از هم ندارند. درحالی که آژانس‌های روابط‌عمومی در درک دنیای نو و جدید محتوا بسیار ارتقا یافته‌اند، اغلب اوقات استراتژی این است که یک خبر رسمی را برای همه منتشر کنیم تا ما را به بزرگ‌ترین مسئله، یعنی هدف‌گیری ‌برساند.

اگر آنچه می‌گویید به مخاطبان مورد نظرتان نرسد، تمام فعالیت‌های شما به هدر خواهد رفت. تنها کافی است به چند کمپین انتخاباتی اخیر آمریکا و چگونگی ساختار روابط‌عمومی رسانه‌ها نگاهی بیندازید تا متوجه شوید سازمان‌های روابط‌عمومی قدیمی و باسابقه، به طور مشخص نتوانسته‌اند درک کنند که کدام کانال‌ها و رسانه‌ها واقعاً با مردمی که مخاطب هدف آن‌ها هستند، همخوانی دارند.

اندازه‌گیری عملکرد و استفاده از تحلیل داده‌ها

با این حال همه گزینه‌های روابط‌عمومی‌ها محکوم به شکست نیستند. داده، یکی از این موارد است. فناوری و ابزارهای حمایت از روابط رسانه‌ای مؤثر، در حال حاضر با سرعتی توسعه می‌یابد که پیش‌تر در این صنعت دیده نشده بود.

انقلاب بازاریابی دیجیتال، مرتبط با داده‌هاست که می‌تواند درک بی‌سابقه‌ای از مخاطبان به دست دهد. اکنون این انقلاب به حوزه روابط‌عمومی‌ها نیز رسیده است. پیگیری عملکرد نشان خواهد داد که کدام کمپین‌ها واقعا کارآمد هستند؛ مثلاً کدام کمپین‌ها کاربران را به وب‌سایت هدایت می‌کنند یا باعث افزایش فروش می‌شوند و کدام‌ یک باید تغییر کنند. تحلیل مخاطبان به صورت کامل، شیوه انتخاب و اولویت‌بندی عناوین و کانال‌های رسانه‌ای را توسط روابط‌عمومی تغییر خواهد داد؛ همچنین به صنعت اجازه می‌دهد تا خط داستانی‌هایی را ایجاد کنند که به شکل آشکاری بهتر شنیده می‌شوند. این چالش برای کسانی وجود دارد که مایل به سنجش عملکرد هستند.

روابط‌عمومی این پتانسیل را دارد که قدرتمندتر از همیشه باشد

اکنون در بسیاری از ابعاد، پتانسیل ارتباطات بازاریابی یکپارچه که در آن محتوا، طراحی و دسترسی همه‌جانبه در کنار هم قرار می‌گیرند، به درستی درک شده است. علاوه بر این، یک شناخت در حال ظهور وجود دارد که ارتباطات بازاریابی یکپارچه  (IMC) باید پیام‌های کلیدی و خط داستانی را در قلب تمام فعالیت‌ها قرار دهد.

این کار به روابط‌عمومی‌ها فرصت می‌دهد تا تصمیم گرفته و بازاریابی را درک کنند تا بتوانند نقشی اساسی در اطلاع‌رسانی و ایجاد استراتژی در بالاترین سطح ایفا کنند. اما برای انجام این کار، صنعت روابط‌عمومی باید به شکل کامل در مورد روش مناسب خود برای سازگار شدن با ارتباطات یکپارچه بازاریابی و چگونگی استفاده از داده‌ها برای حمایت از تصمیم‌گیری خود تجدیدنظر کند.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیارزش های خبری برای آژانس های روابط‌عمومی چه اهمیتی دارند؟
مطلب بعدیبهترین ابزارهای تحلیلی برای سنجشNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!