پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

بهترین ابزارهای تحلیلی برای سنجش

  • admin
  • آبان 13, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

به لطف رسانه‌های دیجیتال، راه‌حل‌های نوین زیادی جهت کمک به متخصصان روابط‌عمومی برای اندازه‌گیری مسائلی نظیر موارد زیر وجود دارد:

  • مدیا منشن (ذکر نام برند، صحبت درباره‌ آن و… در شبکه‌های اجتماعی)
  • میزان دسترسی به مخاطبان هدف (Reach) و میزان اثرگذاری (Impressions)
  • تحلیل احساسات
  • تجزیه و تحلیل ترافیک اتاق خبر

بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از بهترین ابزارهای روابط‌عمومی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها:

ابزارهای روابط‌عمومی برای نظارت: Google Analytics

ابتدا از این ابزار مشهور و رایگان شروع کنیم. جذابیت گوگل آنالیتیکس در این است که می‌تواند از اطلاعات زیادی در مورد عملکرد وب‌سایت‌تان پرده بردارد.

شما می‌توانید مواردی مانند: بازدیدکنندگان، ارجاعات کانال‌های مختلف و نرخ تبدیل را پیگیری و مشاهده کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات جمعیت‌شناختی بازدیدکنندگان خود را ببینید و دریابید که آن‌ها چگونه به سایت شما آمده‌اند و چه مدت را در آنجا گذرانده‌اند، سپس مجموعه داده‌ها را با دوره‌های قبلی مقایسه کنید. همچنین به شما این دید را می‌دهد که چه کسی به سایت شما لینک داده و می‌تواند به مسدودسازی رسانه‌های اکتسابی  کمک کند.

این ابزار می‌تواند به همان سادگی یا به همان پیچیدگی که می‌خواهید باشد؛ اما در هر صورت با اعداد سروکار دارد. شما حتی می‌توانید کمپین‌ها را خط زده و حاشیه‌نویسی کنید تا بتوانید تأثیر واقعی هر عملی را که انجام می‌دهید مشخص کنید. مزیت دیگر این است که می‌توانید از گوگل آنالیتیکس برای دریافت بازخورد دقیق از تعامل اتاق خبر و اخبار آنلاین خود استفاده کنید.

این مورد برای بازاریابی دیجیتال کمی دلهره‌آور به نظر می‌رسد اما خوشبختانه، گوگل راهنمای مبتدی خود را برای استفاده از این پلتفرم ارائه کرده است.

ابزارهای روابط‌عمومی برای نظارت و تأثیرگذاری: (TrendKite (Cision

ترندکیت برای سال‌های سال ابزار بسیار خوبی برای هوشمندسازی روابط‌عمومی بود؛ به طوری‌که در سال ۲۰۱۹ به یکی از ابزارهای محبوب و کاربردی در روابط‌عمومی تبدیل شد. این روزها می‌توانید بقایای آن را در بخش محصولات تحلیلی و تأثیر آن را در سایت Cision پیدا کنید. به لطف ترندکیت، Cision اکنون به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که برای متخصصان روابط‌عمومی معنادارتر باشد. این ابزار می‌تواند از طریق جایی که ترافیک شما از آنجا می‌آید، منشن مدیا و تأثیر سئو بر روی کارتان را به تصویر بکشد.

ابزارهای روابط‌عمومی برای گزارش: Coveragebook

Coveragebook راه ساده‌ای برای ایجاد گزارش‎های روابط‌عمومی براساس عملکرد کمپین‌های شما یا به عبارت دیگر، پوشش رسانه‌ای شماست. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، پیگیری و گزارش‌دهی در مورد پوشش رسانه‌ای، یکی از اصول اساسی روابط‌عمومی است (یعنی اگر می‌خواهیم ارزش خودمان را ثابت کنیم و همچنان حقوق دریافت کنیم این امر ضروری است!).

ایده‌ی این ابزار ساده است. شما تمام بخش‌های پوشش رسانه‌ای‌تان و لینک‌های آن‌ را در Coveragebook کپی می‌کنید. ‌آن ابزار برای شما یک گزارش تولید می‌کند که براساس مطالبی که ارائه می‌دهید، کامل می‎‌شود. معیارهای آن شامل مواردی مانند بخش‌های پوشش، درآمد، سهام اجتماعی، لینک‌های منتسب به پوشش، مشتریان جدید و خوانندگان آنلاین هستند.

ابزارهای ارتباطی برای اشتراک‌گذاری صدا: Meltwater

Meltwater در دنیای تجزیه و تحلیل روابط‌عمومی یک ابزار بسیار کاربردی است. وقتی پای مدیا منشن (صحبت درباره برند شما، ذکر نام آن و…) در میان باشد، پایگاه داده رسانه‌ای بزرگی که Meltwater در اختیار دارد، آن را به یک ابزار پیشرو تبدیل می‌کند. این وب‌سایت همچنین مجموعه‌ای از ابزارها را توسعه داده‌ که به شما امکان می‌دهد مواردی مانند سهم صدا، ترافیک وب‌سایت، تخمینی از احتمال دسترسی و بسیاری موارد دیگر را اندازه‌گیری کنید.

 

نرم‌افزار روابط‌عمومی برای نظارت بر رسانه‌ها: CARMA

کارما با بیش از ۳۰ سال سابقه، خدمات 7/24  (24 ساعت در 7 روز هفته) خود را در زمینه راهکارهای نظارت، ارزیابی و ارزشیابی و همچنین خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد تا به شما در ایجاد یک استراتژی ارتباطی منسجم و کاهش هزینه‌های غیرضروری کمک کند. بخش نظارت بر رسانه‌های کارما، CustomScoop  نام دارد که در داشبورد 7/24، نمایی کلی از اخبار آنلاین و پوشش توییتر به شما ارائه می‌دهد.

ابزارهای روابط‌عمومی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی: Falcon.io

Falcon.io یک ابزار بسیار خوب برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که در بررسی آن‌ها تخصص دارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید شهرت برند، ترندهای صنعت و عملکرد کمپین خود را زیر نظر داشته باشید و ببینید مردم در رسانه‌های اجتماعی درباره شما چه می‌گویند.

نرم‌افزار روابط‌عمومی برای تحلیل احساسات: Brand24

Brand24 یکی دیگر از ابزارهای نظارت بر رسانه‌ها است که زندگی شما را کمی آسان‌تر خواهد کرد. آنچه برند ۲۴ به خوبی ارائه می‌دهد، تجزیه و تحلیل میزان اثرگذاری شماست. آن‌ها داده‌ها و منشن‌ها را از همه‌جا جمع‌آوری کرده و تصور درستی از شهرت‌تان در اینترنت به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید منشن‌مدیاهای‌تان را بخش‌بندی و موارد مختلفی را تجزیه و تحلیل کنید.

ابزارهای روابط‌عمومی برای تحلیل کمپین: Prezly

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین ابزار، Prezly است که می‌توانید تجزیه و تحلیل کمپین خود را در آن صورت بخشید. ویژگی ابزار «نمای کلی کمپین» در Prezly به خوبی با بسیاری از ابزارهای دیگر که پیش تر ذکر شد، هماهنگ می‌شود تا به شما کمک کند از آن دسته از مخاطبین رسانه‌ای‌تان در PR CRM (مدیریت روابط مشتری در روابط‌عمومی) که با بیانیه مطبوعاتی یا داستان‌های شما بیشتر درگیر هستند، تصویر کاملی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا لیست‌های تماس خود را کنترل و به‌راحتی هر ایمیل ناکارآمدی را پاک کنید. همچنین در زمینه طراحی کمپین‌ها و نحوه پیگیری ایمیل‌های تبلیغاتی‌تان به شما یاری می‌رساند.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیچگونه بازاریابی عمومی با تحلیل داده عوض میشود؟
مطلب بعدیشروع کسب‌وکارهای کوچک با روابط‌عمومیNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!