پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

افزایش تجاری نسل 4

  • admin
  • دی 12, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

در حال حاضر، علم داده برای کسب‌و‌کارها یک اصل حیاتی است. در چند سال گذشته، ما شاهد تحولی بزرگ به ویژه در فناوری‌های یادگیری ماشینی و داده‌های شناختی بوده‌ایم. این یک دنیای کاملاً جدید است، با نسل جدیدی از فناوری تجزیه و تحلیل تجاری که به‌طور کامل راه‌حل‌هایی که داده‌های هوشمند می‌دهند را پذیرفته است. اکنون زمان آن فرا رسیده تا آنچه که در آینده انتظارمان را می‌کشد، بشناسیم و بفهمیم چگونه می‌توانیم آن را در کسب‌وکارمان عملی کنیم تا در رأس امور قرار بگیریم. هوش تجاری دقیقاً چنین چیزی است.

هوش تجاری نسل اول BI 1.0

BI 1.0 عمدتاً شامل چارچوب گیرنده – سرور داخلی است که از آن برای تولید گزارش‌ها توسط گروه‌های فناوری اطلاعات بر اساس نیازهای تجاری استفاده می‌شد. در نسل دوم، کسب‌وکارها یک گام به جلو برداشته و به فضای ابری مهاجرت کردند؛ بنابراین با حجم وسیعی از داده‌ها شروع به کار کرده و همچنین به درک بهتری از داده‌های بزرگ و فواید آن دست یافتند.

هوش تجاری نسل سوم BI 3.0

سپس نسل سوم آمد که داشبوردهای بصری و سلف‌سرویس را به ارمغان آورد. نسل سوم قابلیت نمایش داده‌ها به‌صورت هم‌زمان را فراهم کرد و به کسب‌وکارها اجازه داد تا کنترل داده‌های خود را در دست گیرند که به آن‌ها در تصمیم‌گیری فوری کمک می‌کرد. رشد کسب‌و‌کارهای سیار (موبایلی) و الگوهای همکاری نیز  عملکرد BI 3.0 را سرعت بخشیده است.

هوش تجاری نسل چهارم  BI 4.0

ما هنوز در مراحل اولیه توسعه هستیم، اما با وجود تلاش‌های بسیار برای ارائه آخرین اختراع، به آرامی اما پیوسته وارد عصر کسب‌وکار نسل چهارم شده‌ایم. BI 4.0 که توسط یادگیری ماشینی و اینترنت اشیاء هدایت می‌شود، ویژگی‌های تحلیلی بسیار خیره‌کننده‌ای مانند تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و بی‌درنگ داده‌ها را به ارمغان می‌آورد که سطح بیشتری از هوش را در مورد منابع داده کسب‌وکار ممکن می‌سازد. کسب‌وکارها اکنون تکامل یافته‌ و به جای کار بر روی پایگاه‌های داده، با جریانی از داده‌ها کار می‌کنند.

امروزه مرور و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای پیش‌بینی و نظارت بر رفتار آینده، آمادگی مقابله سریعتر با هرگونه اشتباه و نیز اجتناب از کیفیت نامناسب را امکان‌پذیر ساخته است. با وجود اهمیت روزافزون داده‌ها و انواع گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری، درک نحوه پردازش آن‌ها نیز بسیار مهم است. کسب‌وکارها باید برای ایجاد درک هم‌زمان، بین داده‌های مناسب و مازاد، تمایز قائل شوند که مطمئناً BI 4.0 می‌تواند به کمک آن‌ها کمک بیاید.

یکی دیگر از جنبه‌های بسیار جالب عصر جدید و تکامل‌یافته، ظهور محاسبات شناختی است که شبیه‌سازی مغز انسان را در یک مدل کامپیوتری ممکن می‌سازد.

پیاده‌سازی هوش تجاری در یک کسب‌وکار ممکن است سرمایه‌گذاری پرهزینه‌ای به دنبال داشته باشد، اما نتیجه باارزشی دارد. این راه‌حل‌های هوشمند ما را قادر می‌سازد تا درک بهتری از کل فرایندها به دست آوریم و سودآورترین فرصت‌ها را شناسایی کنیم و در نتیجه تلاش‌های بازاریابی، هزینه‌های عملیاتی و بسیاری موارد دیگر را کاهش دهیم.

زمان و نحوه کار ما در حال تغییر است. استفاده از نرم افزار BI 4.0 بدون شک کاری انقلابی است و یک مزیت استراتژیک در بازار به ارمغان می‌آورد. سازمان‌ها در سطح جهانی آن را پذیرفته‌اند و در راه تبدیل شدن به رهبران بازار هستند و ما می‌توانیم در سال‌های آینده انتظار پیشرفت‌های بیشتر در فناوری‌های جدید داشته باشیم. منصفانه است اگر بگوییم ما وارد عصر دیجیتال شده‌ایم و مطمئناً بهترین هوش تجاری پیش روی ماست.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیاستفاده برندها از تبلیغات دهان‌به‌دهان
مطلب بعدیشیوه‌های نگارش خلاق در بازاریابی محتواییNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!