پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

استفاده برندها از تبلیغات دهان‌به‌دهان

  • admin
  • 12 دی 1401

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

از آنجا که معمولاً مشتریان به خانواده و دوستان خود اعتماد دارند، تبلیغات دهان به دهان (Word of mouth) می‌تواند منبعی مهم و ارزشمند برای بازاریابی در سطح عالی به شمار آید. در دنیای بازاریابی، تبلیغات دهان به دهان، بسیار تأثیرگذارتر از روش‌های معمولی است. 

برای هر کسب‌وکاری، توانایی تبدیل شدن مشتری معمولی به دائم بسیار ارزشمند است. تا همین اواخر، تبلیغات دهان به دهان به طور سنتی، تنها محدود به تماس اشخاص با یکدیگر بود اما در عصر دیجیتال و با ظهور رسانه‌های اجتماعی، مصرف‌کنندگان مسیر خود را پیدا کرده‌ و صدای تبلیغات بسیار گسترده‌تر شده است.

قدرت نفوذ تبلیغات دهان به دهان

تبلیغات دهان به دهان یکی از معتبرترین اشکال بازاریابی است و نمایندگان برندها دیگر مثل سابق، با توصیه‌هایشان به مشتری، سودی بدست نمی‌آورند. در روابط‌عمومی، اعتبار کسب شده توسط شخص ثالث، بسیار مهم است؛ زیرا وقتی نام برند توسط یک منبع خبری نامرتبط ولی قابل اعتماد منتشر می‌شود، اعتبار برند نزد مشتری بیشتر می‌شود. در بازاریابی، تبلیغات ارائه شده توسط اشخاص ثالث، مشتریان بالقوه جدیدی را به شرکت جذب می‌کند که با عنوان «دانستن، دوست داشتن و اعتماد» شناخته می‌شود.

نظرسنجی HubSpot در سال 2018 از 6200 شرکت‌کننده در 99 کشور نشان داد که از نظر تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید، 55% مربوط به تبلیغات دهان به دهان (از جمله دوستان و رسانه‌های اجتماعی)، 46% ارجاع به مشتریان و 38% مربوط به کتاب‌های الکترونیکی، پست‌های وبلاگ و مطالعات موردی بودند. فروش در انتهای این طیف قرار داشت.

بر اساس گفته انجمن بازاریابی دهان به دهان (WOMMA)، دو نوع تبلیغات دهان به دهان وجود دارد که ذاتاً با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. زمانی که مشتریان رضایت خود را نسبت به یک محصول با سایرین به اشتراک می‌گذارند، خود به خود موجب تبلیغات دهان به دهان می‌شوند. این مدل تبلیغات، زمانی اتفاق می‌افتد که بازاریابان یا تبلیغ‌کنندگان کمپین‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که برای تشویق یا سرعت بخشیدن به تأیید مشتری در جوامع جدید یا موجود طراحی شده‌اند. تقویت و هدف قرار دادن صدای تبلیغ‌کنندگان، باید در درجه اول اهمیت برای بخش روابط‌عمومی و تیم بازاریابی هر برندی باشد.

بخش بزرگ و رو به رشدی از کسب‌وکارها، فعالیت آنلاین خود را در رسانه‌های جدید آغاز کرده و سعی در حفظ موقعیت خود دارند. مؤثرترین ابزارهایی که توسط متخصصان و نمایندگان برندها به کار گرفته می شوند، عبارتند از:

رسانه‌های اجتماعی: بدون شک، همه‌کاره‌ترین و قدرتمندترین ابزار تبلیغات دهان به دهان، رسانه‌های اجتماعی هستند. در شرایطی که مشتریان تجربیات خوب و بد خود را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین و توییتر بیان می‌کنند، متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی می‌توانند از طریق به اشتراک گذاشتن مقالات مطبوعاتی، مطالعات موردی و ویدیوها، برای افزایش دامنه دسترسی مخاطبان به محتوای تأثیرگذار خود استفاده کنند. حضور نداشتن در رسانه‌های اجتماعی به معنای دیده نشدن و تأثیرگذار نبودن است.

پیشنهادات و انتقادات: شرکت‌ها و برندها نباید بابت اینکه از مشتریان خود می‌خواهند تجربیات مثبت خود را به صورت آنلاین با سایرین به اشتراک بگذارند، خجل شوند. توصیفات و بررسی‌ها، خواه چند جمله کوتاه در وب‌سایت شما باشد، خواه یک پست شبکه اجتماعی با 280 کاراکتر و یا یک توصیه‌نامه کاملاً دقیق، محتوای معتبر تولید شده توسط کاربر را در بهترین حالت نشان می‌دهد.

مطالعات موردی: بازاریابان مدت‌هاست که با داستان‌سرایی، برای نشان دادن نحوه برخورد یک شرکت با یک مشکل و غلبه بر آن استفاده می‌کنند. بیشتر مطالعات موردی مستقیماً از تجربیات و بررسی‌های یک شرکت سرچشمه می‌گیرند که روایت‌گر داستان تجربه مثبت مشتری و چگونگی بهره‌مندی خریدار از محصول یا خدمات شرکت است.

بیانیه‌های مطبوعاتی: یک مطالعه موردی از تبلیغات دهان به دهان می‌تواند از طریق بیانیه‌های مطبوعاتی – به عنوان ابزار ارتباطی سنتی و حرفه‌ای روابط‌عمومی با سایر رسانه‌ها – در اختیار سایر نشریات علاقمند قرار گیرد. بیانیه‌های مطبوعاتی نقش بازاریابی ارزشمندی را در فهرست کردن موفقیت‌های شرکت در وب‌سایت ایفا می‌کنند.

ویدیو: تنها یک ویدیوی کوتاه از مشتری راضی که تجربه مثبت خود را بیان می‌کند، قدرتمندتر از 1000 بیانیه مطبوعاتی، مطالعه موردی یا وبلاگ است. در عصر دیجیتال، ویدیو مؤثرترین راه برای دستیابی به مخاطبان، به‌‌خصوص در پلتفرم‌های اجتماعی و موبایلی است. همچنین امروزه محبوبیت ویدیو روز به روز در حال افزایش است.

شرکتی که نتواند به درستی از یک استراتژی ترکیبی روابط‌عمومی و بازاریابی برای پیشبرد تجربه مثبت مشتری به عنوان نماینده یک برند استفاده کند، نه تنها یک فرصت طلایی را از دست می‌دهد، بلکه به عنوان یک نقطه ضعف در دنیای رقابتی‌اش به حساب می‌آید. شما نمی‌توانید تبلیغات دهان به دهان را کنترل کنید، اما با کمک متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابان خبره، می‌توان شرایط را تحت کنترل خود درآورد و مهار کرد.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلینقش بازاریابی دیجیتال در تحولات اثرگذار
مطلب بعدیافزایش تجاری نسل 4Next

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!