پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه روابط‌عمومی

  • admin
  • خرداد 22, 1402

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

ربات‌ها قرار است جای ما را بگیرند؟ با رشد پرسرعت دنیای هوش مصنوعی، بسیاری از مردم با این پرسش مهم اما دشوار مواجه شده‌اند. اما حقیقت این است که فناوری زندگی شخصی و حرفه‌ای ما را دگرگون کرده و اثرات آن نیز وسیع است.

تمام ابعاد کارهای روزانه ما تحت‌تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته‌اند؛ از پیشنهاد کالا و خدمات به افراد طبق سلیقه شخصی آن‌ها گرفته تا خانه‌های هوشمند و ردیاب سلامتی. این تأثیر شامل زندگی حرفه‌ای ما نیز می‌شود. یافتن صنعتی که هنوز ساختار خود را تغییر نداده تقریباً غیرممکن است؛ بخش روابط‌عمومی و رسانه که ما در آن کار می‌کنیم، نیز تغییر کرده است.

هوش مصنوعی چگونه حوزه رسانه و بازاریابی را دگرگون می‌کند؟

استفاده از فناوری کاملاً چشم‌انداز رسانه را عوض کرده و انقلابی در نوع تولید و مصرف محتوا رقم زده است. از ورودی اخبار شخصی‌شده برای افراد گرفته تا افزایش مقالات تولیدشده با هوش مصنوعی، این فناوری صنعت را کاملاً متحول کرده است، روش‌های سنتی را به چالش کشیده و فرایندها را تغییر داده است.

اخیراً بازفید اعلام کرد که قصد دارد هوش مصنوعی را به هسته کسب‌وکار خود اضافه کند و از آن برای تولید آزمون و دیگر انواع وبگاه خود بهره گیرد. پیش‌بینی‌های مؤسسه جهانی مک‌کینزی نشان می‌دهد با اینکه هوش مصنوعی تقریباً در همه چالش‌های کسب‌وکاری در تمام نقاط جهان به کار برده می‌شود، دو صنعتی که بیشتر حضور آن را حس می‌کنند، بازاریابی و فروش هستند.

بیایید مک‌دونالد، یعنی دومین شرکت رستورانی بزرگ دنیا را بررسی کنیم. آن‌ها استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی را با ابزارهای خودکار خرید غذا در ماشین و پیش‌بینی سفارش مشتریان آغاز کردند. استارباکس که بزرگ‌ترین سازمان فروش قهوه در جهان است، از هوش مصنوعی در مدل کسب‌وکاری خود استفاده کرده تا تجربه مشتری را بهبود ببخشد، کارآمدی مجموعه را ارتقاء دهد و باعث سوددهی بیشتر شود.

کسانی که در صنعت رسانه کار می‌کنند نگران هستند که هوش مصنوعی شغلشان را تحت‌تأثیر قرار دهد و حق با آنهاست. اگر یک بستر مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی می‌تواند به سرعت داستان تولید کند، هیچ عنصری نمی‌تواند سازمان‌ها را از استفاده از این فناوری و پیش‌روی در رقابت با دیگران منصرف کند. بهترین کاری که متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند انجام دهند این است که برای استفاده از آن آماده شوند، راه‌هایی برای ادغام هوش مصنوعی در حرفه خود پیدا کنند و تجربه مشتری را بهبود ببخشند.

چگونه از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی استفاده کنیم؟

صنعت روابط‌عمومی یکی از صنایعی است که به اشکال مختلف از هوش مصنوعی بهره می‌برد. به این روش‌ها توجه کرده و در اقدامات روابط‌عمومی هوش مصنوعی را به کار ببندید.

استفاده از تحلیل داده

ابزارهای تحلیلی مجهز به هوش مصنوعی مانند ابزار تحلیلگر گوگل می‌توانند به متخصصان روابط‌عمومی کمک کنند تا میزان زیادی داده را از منابع متنوعی (مانند رسانه‌های جمعی، رسانه‌های خبری، انجمن‌های برخط و…) جمع‌آوری و تحلیل کنند، سپس ترندها را تشخیص دهند و میزان اثربخشی کمپین‌های روابط‌عمومی را ردیابی کنند. ابزارهای نظارت بر رسانه به ما کمک می‌کنند تا میزان ذکر برند توسط مشتریان را در رسانه‌های اجتماعی ردیابی کرده و مباحث وسیع‌تری مربوط به برند یا محصول را بسنجیم.

استفاده از فناوری‌های تبدیل صوت به متن

این فناوری به دلایل مختلفی برای روابط‌عمومی اهمیت دارد. تبدیل صوت مصاحبه‌ها به متن، ثبت نکات و ایده‌ها و تولید محتوای مؤثرتر به‌وسیله تصحیح املای لغات آسان‌تر می‌شود. تمام این موارد جریان کارمان را بهبود بخشیده و بینش عمیق‌تری درباره حضور رسانه‌ای مشتری در صنعت ارائه می‌دهد.

شخصی‌سازی پیام

هوش مصنوعی می‌تواند با قابلیت تنظیم آسان‌تر پیام برای مخاطبان خاص، ارتباط‌گیری با افراد کلیدی صنعت را بهبود ببخشد و از طرف دیگر میزان اثرگذاری ارتباطات ما را افزایش دهد.

پیش‌بینی احتمال پوشش‌دهی مقاله

ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی زیادی هستند که به متخصصان روابط‌عمومی کمک می‌کنند تا مقالات خود را آماده کنند و احتمال پوشش‌دهی رسانه‌ای آن‌ها را افزایش دهند. از جمله این ابزارها می‌توان به گرامرلی، سیسیون و ملت‌واتر اشاره کرد.

هوش مصنوعی با ارائه ابزارها و قابلیت‌های جدید تلاش می‌کند به متخصصان روابط‌عمومی کمک کند تا دقیق‌تر، مؤثرتر و راهبردی‌تر عمل کنند، اما نمی‌تواند جای هوش و درایت انسان را پر کند. عنصر انسانی نمی‌تواند با فناوری جایگزین شود.

راهبردهای روابط‌عمومی موفق، به تخصص و تجربه متخصصان مستعد نیاز دارند. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی ابزار است؛ نه انسان و فاقد احساسات موردنیاز در بعضی بخش‌های مخصوص کسب‌وکاری است. هوش مصنوعی قرار نیست ناپدید شود، آن به بخش مهمی از چشم‌انداز کسب‌وکار تبدیل شده است. اما بسیاری از افراد به جای نگاه به این تغییرات با دید منفی، این واقعیت را می‌پذیرند که فناوری‌های ماندگار فرصت‌های جدیدی برای رشد و توسعه فراهم می‌کنند. با ادامه رشد هوش مصنوعی در سال‌های آینده، صنایعی مانند رسانه و روابط‌عمومی برای تغییر و تحول بیشتر آماده می‌شوند.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیارتقاء سطح ارتباطات با درک تفاوت نسل‌ها
مطلب بعدیتلفیق بازاریابی محتوا با روابط‌عمومیNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!