پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

جدیدترین ترندهای روابط‌عمومی دیجیتال و بازاریابی

  • admin
  • 8 فروردین 1402

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

در ایـن مقالـه بـه جدیدتریـن ترندهـای روابط‌عمومـی دیجیتـال و بازاریابـی بـرای همـکاری بهتـر ایـن دو حـوزه اشـاره می‌کنیـم.

۱ .بررسی هوشمندانه  شبکه‌های اجتماعی

 هرچــه شــناخت شــما از مشــتری‌ها، مراجعیــن، کارمنــدان و رقیبانتــان بیشــتر باشــد، می‌توانیــد برنامه‌ریــزی بهتــری داشـته باشـید. بایـد بـا طـرز فکـر مشـتریان احتمالی‌تـان آشـنا باشـید و راهبردهایـی خلـق کنیـد کـه نیازهـا و خواسـته‌های آنهـا را بـرآورده کنـد. بـا بهره‌گیـری از داده‌هـا و ابزارهـای شـبکه‌های اجتماعـی می‌توانیـد شـکاف‌ها و تهدیدهایـی را پیـدا کنید کـه پیـش از ایـن از وجـود آنهـا آگاه نبودیـد. اسـتفاده از اینسـایت(ابـزار تحلیـل محتـوا) شـبکه‌های اجتماعـی فرصت‌هایـی را فراهـم میکنـد تـا در شـرایط سـخت اجتماعـی و اقتصـادی پویایـی خـود را حفـظ کنیـد.

۲ .نقش تصویر در افزایش درگیری مخاطبان

 ً مـردم بـه روایت‌هـا واکنـش نشـان معمـوال میدهنــد. ۶۵ درصــد از مــردم یادگیرنــدٔه بصــری هسـتند و اسـتفاده از رنـگ در محتـوای دیـداری تـا 80 درصــد تمایــل آنهــا را بــرای مطالعــه افزایــش میدهــد. محتــوای شــما نه‌تنهــا بایــد به‌طــور اختصاصــی مبتنــی بــر نیازهــا، امیــال، ابهامــات و انگیزه‌هــای جامعــه مخاطــب شــما تنظیــم شــود بلکــه بایــد از نظــر بصــری هــم جــذاب باشــد. افـزودن تصویرسـازی داده‌هـا، اینفوگرافـی، تصاویـر و ویدئـو بـه محتـوای متنـی نه‌تنهـا بـر جذابیـت آن می‌افزایـد بلکـه کمـک میکنـد تـا مخاطـب، پیامتـان را بهتـر دریافـت کنـد. امـروزه اسـتفاده از عکس‌هـای آمـاده اینترنتـی به‌عنـوان محتـوای تصویـری کافـی نیسـت. بـا اسـتفاده از اطلاعاتی کـه در مرحلـه قبـل جمـع‌آوری کردیـد روایتـی خلـق کنیـد کــه مخاطبانتــان را تحت‌تأثیــر قــرار دهــد و آن را طــوری تصویرســازی کنیــد کــه درگیــری آن‌هــا را بــا محتــوا افزایــش دهــد.

۳ .اهمیت محتوای ویدئویی

هـر سـال میـزان مصـرف ویدئـوی برخـط افزایـش مییابـد. همانطـور کـه یـک تصویـر بـه هـزار کلمـه مـی‌ارزد، یـک ویدئـو نیـز می‌توانـد روایتـی را بـه متـن زندگـی افـراد بیـاورد. بازدیدکننـدگان به‌طـور متوسـط روزی ۱۰۰ دقیقـه را بـه تماشـای محتــوای ویدئویــی می‌گذراننــد.

معمولا محبوب‌تریـن ویدئوهـا بـا صنعـت سـرگرمی و موسـیقی مرتبـط هسـتند؛ در عیـن حـال تقاضـای فزاینـدهای هــم بــرای پخــش زنــدٔه ویدئویــی و ویدئوهــای آموزشــی وجــود دارد. ویدئوهــای پخــش زنــده کمــک می‌کننــد تــا احســاس ارتبـاط و هماننـدی بیـن شـما و مخاطبانتـان تقویـت شـود. ویدئوهـای آموزشـی بـه سوالات مخاطـب پاسـخ می‌دهنـد و بـه شـناخت آن‌هـا از برنـد و محصولاتتان می‌افزایـد. ویدئوهـای کوتـاه انیمیشـنی نیـز بـه شـما کمـک می‌کننـد تـا بـا مشـتریان خـود رابطـه طولانی‌مدت برقـرار کـرده و محصولات و خدماتتـان را خلاقانه‌تر معرفـی کنیـد.

۴ .استمرار و ایجاد اعتماد در مخاطب

 موفقیـت روابط‌عمومـی دیجیتـال و راهبـرد بازاریابـی یکبـاره بـه دسـت نمی‌آیـد، بلکـه ایـن امـر نیـاز بـه اسـتمرار دارد. یکـی از مهم‌تریـن عوامـل در ایجـاد احسـاس نزدیکـی و اعتمـاد، حفـظ ارتبـاط و شـنیدن حرف‌هـای مشـتری اسـت. زمانـی کـه جامعـه مخاطبـان خـود را پیـدا کردیـد آن را بـه حـال خـود رهـا نکنیـد. مـردم اغلـب بـا برندهایـی تعامـل برقـرار می‌کننـد کـه اهـداف و ارزش‌هایشـان را بـا آنهـا بـه اشـتراک میگذارنـد. احسـاس نزدیکـی بـا تعامـل مـدام بیـن شـما و مخاطـب ایجـاد می‌شـود. هرچـه مخاطـب خـود را بیشـتر بشناسـید، محتـوای بهتـری تولیـد می‌کنیـد و هرچـه بـا مخاطـب ارتبـاط بیشـتری داشـته باشـید، احسـاس نزدیکـی و اعتمـاد بیشـتری جلـب می‌کنیـد.

۵ .تحلیل و ارزیابی

 ً هــر موضوعــی قابــل ردیابــی و بررســی در عصــر دیجیتــال تقریبــا اسـت. صبـر نکنیـد کمپین‌هـای روابط‌عمومـی دیجیتـال و بازاریابـی پایـان یابنـد. از همـان آغـاز و بـه شـکل مسـتمر، آن‌هـا را ارزیابـی کنیـد. اهـداف قابـل اندازه‌گیـری مشـخص کـرده و بـدون هیـچ تعللـی آنهـا را دنبـال کنیـد و اگـر بـه اهـداف تعریف‌شـده نزدیـک نشـدید، رونـد کمپیـن را اصلاح کنیـد. پیگیـری عملکـرد نشـان می‌دهـد کـدام کمپین‌هـا مؤثـر هسـتند و کدام‌یـک بـه تغییـر نیـاز دارنـد.

۶ .به‌کارگیری سئو برای نتایج بهتر

 محتـوا همیشـه بخـش مهمـی از روابط‌عمومـی دیجیتـال و بازاریابـی بـوده؛ امـا بـا توجـه بـه اینکـه بیـش از ۲۰ سـال از به‌وجـود آمـدن موتورهـای جسـت‌وجو می‌گـذرد، متخصصـان روابط‌عمومـی بـه سـئو توجـه لازم را نداشـته‌اند. هرچقـدر هـم کـه شـما در شناسـایی مخاطبـان و تولیـد محتـوای جـذاب هوشـمندانه عمـل کنیـد، اگـر کسـی آن را نبینـد، چنـدان فایــدهای نخواهــد داشــت. گــوگل در حــوزه محتــوا دســتورالعمل‌های مشــخصی دارد، هــر بخــش از محتــوای خــود را بــا در نظـر گرفتـن اصـول سـئو تولیـد کنیـد. تلاش کنیـد محتـوا تـا جـای ممکـن موردتوجـه مخاطـب هدفتـان قـرار گیـرد. یکـی از راه‌هـای دیـده شـدن، دسـتیابی بـه موقعیـت صفـر گـوگل اسـت. موقعیـت صفـر نتایجـی هسـتند کـه در قالـب یـک پاراگراف به جسـت‌وجوی او پاسـخ بـه همـراه لینـک صفحـه بالاتر از همـه نتایـج گـوگل بـه کاربـر نمایـش داده می‌شـوند و مسـتقیما می‌دهنـد. بـا یادگیـری اصـول سـئو می‌توانیـد بـه ایـن جایـگاه دسترسـی یابیـد.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیروابط تحلیل‌گر چیست؟
مطلب بعدی8 روشی که باید از نویسندگان خود بخواهید تا در نوشتن مطالب‌شان رعایت کنندNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!