پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

8 روشی که باید از نویسندگان خود بخواهید تا در نوشتن مطالب‌شان رعایت کنند

  • admin
  • 9 فروردین 1402

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

اگر از متخصصان ارتباطات بپرسید که آنها بیشتر به چه چیزی نیاز دارند، از هر 10 نفر 7 نفر خواهند گفت: «نویسندگان کارامد».ولی این‌طور نسیت.  در واقع نسبت ۱۰ از ۱۰ درست است.

امروزه کم‌تر ارتباط دهنده‌ای پیدا می‌شود که اهل روزنامه نگاری بوده باشد، به همین دلیل چنین کسی تجربه کار کردن برای یک سردبیر سخت گیر را از دست داده است، کسی‌که نوشته آن ها را تکه تکه کرده و برای گزارش بیشتر و بازنویسی به آن ها برگردانده باشد. به دلیل وجود تمام ابزارها و تکنولوژی های جدید توانایی قرار دادن یک جمله خوب پشت سر هم مهم‌تر از همیشه است. اگر در زمینه ویرایش کارهای دیگران فعالیت می کنید، چک لیست خود را به گونه ای تنظیم کنید که در اتاق خبر شرکت به دردتان بخورد.

 

  1. با اخبار طوری رفتار کنید که انگار یک خبر مهم هستند.

همه سازمان‌ها اخبار تولید می‌کنند. اطلاعاتی که می تواند برای مخاطبی خاص حساس و قابل توجه است. خواه ثبت نام آزاد برای چیزی باشد یا کشف درمانی برای سرطان، اخبار باید توجه خوانندگان را جلب کند. در یک تیتر متقاعد کننده و مطلب جذاب، تمام آنچه را که باید بدانیم به ما بگویید. چیزی را حذف نکنید، از نویسندگان خود بپرسید: «اخبار بی اهمیت چیست؟ و از آن ها بخواهید تا آن را برجسته کنند»

  1. مخاطب اول، سازمان دوم

قانون اصلی در هر شرکتی این است که سازمان را در هر ارتباطی اول قرار دهد. این کاملا اشتباه است. یادتان باشد، همه کسانی که تا انتهای خبر یا پست شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند، آن را از چشم شما می بینند. بیایید با گفتن مطالبی با اهمیت، توجه مخاطب را به مطالب خود جلب کنید.

  1. داستان ها را از اعداد بیرون بکشید.

سازمان ها غرق در داده ها و آمار هستند. اما مردم اعداد را به خاطر نمی آورند، داستان ها را به خاطر می آورند . وظیفه شما کپی کردن اعداد از یک گزارش و وارد کردن در جای دیگر نیست. وظیفه شما این است که آنها را توضیح دهید، تفسیر کنید و داستان هایی را بیابید که به نشان دادن و قابل فهم شدن این اعداد و ارقام کمک می کند.

 

4. در دام کلیشه‌ها نیفتید

 از نقل قول مدیران در مورد اینکه چقدر از نمودار سازمانی جدید هیجان زده هستند صحبت نکنید. به ما نگویید که کارمند ماه همیشه لبخند بر لب دارد. هرگز اجازه ندهید که رئیس بگوید “مردم بزرگترین دارایی ما هستند.” تمام اصطلاحات، صحبت های حاشیه‌ای و اصطلاحات مرسوم را حذف کنید. به طور مثال اگر به مخاطبان خود بگویید که سازمان یا شرکت شما به شایستگی های اصلی خود باز می گردد، کار بیهوده ای انجام داده اید.

  1. تنها از افرادی نقل قول کنید که حرفی برای گفتن دارند.

من می دانم که اینجا سیاست های زیادی وجود دارد. شما باید از تمام افراد مهم که در داستان شما نقش دارند، نقل قول کنید وگرنه آن ها گلایه خواهند کرد، ولی این افراد ، باید برای حضور در داستان شما برای آن ارزش قائل شوند. آن ها باید بینش خود را به اشتراک بگذارند یا افرادی الهام بخش باشند و باید به گونه ای نگرش خود را بیان کنند که بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند؛ البته این مشکل شما است، نه مشکل آن ها. اگر به عنوان مثال یک معاون مهندسی صنعتی نیاز به حضور در داستان دارد، کاملا به شما بستگی دارد که او را وادار کنید تا یک نقل قول خوب را بیان کند.

  1. به عقب برگردید.

ارتباط دهنده های شرکتی سفارش دهنده یا خبرنگاران دادگاه نیستند. آنچه را که برای گفتن یک داستان خوب نیاز دارید، به دست آورید. اگر در مصاحبه اول آن را دریافت نکردید، به عقب برگردید. اگر موضوع را به صورت تخصصی درک نکردید، دوباره سوال بپرسید. شما می توانید همه این کارها را بدون عجله انجام دهید. این افراد همکاران شما و دیگران در حوزه کاری شما هستند. از آن ها کمک بگیرید.

7.واقعیت‌ها را بررسی کنید. 

من می دانم که همه برای ارائه مطلب خود عجله دارند، اما واقعیت و صحت مطالب و نوشته ها مهم هستند. مطلب را از کجا آورده اید؟ آیا اعداد دقیق هستند؟ آیا املای صحیح نام همه را به دست آورده اید؟ قبل از اینکه آن را وارد کنید، آن را بررسی کنید.

  1. کاری که انجام می دهید، خسته کننده نیست.

برخی موضوعات، هر چقدر هم که مهم و برجسته باشند، ملال آور هستند. چالش شما پیدا کردن چیزی است که بتواند با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند. این سخت‌ترین بخش کار است. به دنبال راهی دیگر یا زاویه ای متفاوت باشید. سعی کنید مخاطبتان را شگفت زده کنید. کمی رنگ یا توضیحات به مطلب خود اضافه کنید. آیا بعد از اتمام شما داستان خودتان را می خوانید؟ اگر جواب منفی باشد، هیچ کس دیگری هم این کار را نخواهد کرد.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیجدیدترین ترندهای روابط‌عمومی دیجیتال و بازاریابی
مطلب بعدیچگونه می‌توانیم اخلاق در روابط‌عمومی را نهادینه کنیم؟Next

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!