پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

درک اجتماعی بین روانشناسان

  • admin
  • آذر 15, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

روان‌شناسی اجتماعی برای متخصصان روابط‌عمومی به عنوان راهنما عمل کرده و کمک می‌کند تا اطلاعات و مطالب، به شکل مؤثرتری به مخاطبان برسند. روان‌شناسی می‌تواند به درک رفتار و نگرش‌های افراد کمک کند. هنگامی‌ که متخصصان روابط‌عمومی نظرات مخاطبان را درک می‌کنند، ارتباط بهتری شکل می‌گیرد.

 

نگرش‌ها

داستان‌سرایی در روابط‌عمومی عمدتاً با هدف تشویق افراد به ایجاد نگرش مثبت نسبت به یک شیء، شخصیت یا ایده انجام می‌شود. روان‌شناسی نشان می‌دهد این نگرش‌ها ممکن است ناشی از شخصیت افراد باشند. شکل‌گیری نگرش‌ها می‌تواند بسیار سریع اتفاق افتد؛ زیرا ذهن افراد برای کاهش بار شناختی، میانبرهای ذهنی ایجاد می‌کند. مردم تمایل دارند در موقعیت‌های مختلف، قضاوت‌های سریعی داشته باشند؛ چرا که از دیدگاه تکاملی درست‌تر این است که ارزیابی محیط و دسته‌بندی آن در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد. در یک جامعه، قضاوت‌های سریع به افراد اجازه می‌دهد تا از میان انبوه محرک‌ها، بهترین را انتخاب کنند.

اغلب افراد نگرش‌ها را از طریق خانواده، دوستان و افراد مهم فرا می‌گیرند. متخصصان روابط‌عمومی نیز تمایل دارند نگرش مثبتی در مخاطبان کسب‌وکار خود به‌ وجود آورند.

احساسات

ما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی، باید به خودمان یادآوری کنیم که از احساسات استفاده کنیم. اگر می‌خواهیم متقاعدسازی به وجود آید، باید مردم یک رابطه دوطرفه را احساس کنند. متخصصان بازاریابی به ما آموخته‌اند جذاب کردن احساسات و استفاده از داستان‌سرایی بصری، هر دو روش‌های مؤثری برای برقراری ارتباط با مخاطبان‌مان به ‌شمار می‌روند. داستان‌سرایی بصری جذاب است؛ زیرا مردم بیشتر تمایل دارند نسبت به آنچه که می‌خوانند، آنچه را که می‌بینند به یاد آورند. علاوه بر این، متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند از داستان‌سرایی بصری با تصاویری جذاب برای کمک به مخاطبان در ارتباط با احساسات خود استفاده کنند.

دو راه متفاوت برای شکل دادن به نگرش مصرف‌کنندگان در مورد یک کسب‌وکار یا محصول وجود دارد؛ یکی از این مسیرها به‌طور مؤثری مبتنی بر ایجاد جذابیت‌های احساسی و پررنگ کردن آن است. بنابراین، قدرت یک احساس خاص باعث شکل‌گیری نگرش نسبت به یک کسب‌وکار یا محصول می‌شود. اگر کار اشتباهی انجام شود، تصویر نادرستی بر تمام تصاویر مثبت قبلی که ایجاد شده غالب خواهد شد؛ بنابراین به دست آوردن یک ارتباط مثبت دشوار است.

مردم به‌شدت به دیدگاه‌های احساسی خود وابسته هستند و این دیدگاه‌ها می‌توانند به طور مستقیم بر تصمیمات مردم تأثیر گذارند.

نگرش افراد اغلب از طریق ارتباط و تعامل با خانواده و دوستان شکل می‌گیرد که می‌تواند به متخصصان روابط‌عمومی در درک اهمیت بازاریابی کلامی کمک کند. درصد بالایی از مصرف‌کننده‌ها، پیشنهادهای دوستان یا خانواده‌شان را بیش از هر نوع دیگری از تبلیغات باور می‌کنند. این آمار ساده، یکی از قدرتمندترین حقایق بازاریابی را در خود پنهان کرده است.

طبق مطالعه مؤسسه خدمات مشاوره در حوزه مدیریت با نام «McKinsey and Co»، بازاریابی دهان به دهان تا 50 درصد از تصمیمات خرید را تعیین می‌کند. این درحالی است که به‌یادماندنی‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگی مانند کوکاکولا و حتی مارکتینگ برند جادویی هری پاتر نیز همه به ‌نوعی تحت‌تأثیر جادوی قدرتمند بازاریابی دهان به دهان قرار داشتند.

اصالت و اعتبار

اگر پیام‌ها از یک منبع معتبر باشند، مخاطبان با احتمال بیشتری متقاعد می‌شوند. یک مسیر جایگزین برای شکل‌گیری نگرش، جدا از جذابیت عاطفی، مبتنی بر شناخت است. این نگرش‌ها به جای احساسات بر استدلال‌های منطقی تکیه می‌کنند. برخی افراد تمایل دارند برای شکل دادن به یک عقیده به سمت استدلال‌های مبتنی بر احساسات متمایل شوند؛ در حالی‌که برخی دیگر به واقعیات گرایش دارند. در این بین، مهم است درک کنیم که این حقایق باید از یک منبع معتبر نشأت گیرند. برندها معمولاً از طریق ارتباط با یک جامعه به جای مخاطب و همچنین سرمایه‌گذاری در تبلیغات با مقیاس وسیع، برای خود اعتبار و اصالت ایجاد می‌کنند.

اغلب مسائل اخلاقی مرتبط با ارتباطات، شامل اعتبار می‌شوند. ما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی همیشه باید به یاد داشته باشیم که شفاف و صادق باشیم. علاوه بر این، باید در هر کاری که انجام می‌دهیم اعتماد ایجاد کنیم. اعتماد بسیار شکننده است؛ به‌طوری‌که به راحتی خدشه‌دار می‌شود. برای بازسازی اعتماد زمان طولانی و تلاش زیادی لازم است. در این موضوع که شفافیت عاملی کلیدی برای ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با مخاطبانتان است، شک نکنید.

جمع‌بندی

روان‌شناسی اجتماعی به طیف گسترده‌ای از متخصصان مختلف کمک می‌کند تا مخاطبان خود را درک کنند. به‌طور خاص، روابط‌عمومی هنگام اجرای استراتژی‌های ارتباطی با یک جامعه می‌تواند از روان‌شناسی استفاده کند. روابط‌عمومی بر ایجاد روابط سودمند متقابل تمرکز دارد؛ بنابراین روی ‌آوردن به روان‌شناسی بسیار مهم است؛ زیرا به متخصصان روابط‌عمومی اجازه می‌دهد تا مخاطبان هدف را درک کرده و به طور مؤثری با آنها ارتباط برقرار کنند.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیرسانه‌های اجتماعی در دورنمای روابط‌عمومی نوین امروز
مطلب بعدیمدل‌‎های ذهنی برای موفقیت در روابط‌عمومیNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!