پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

رسانه‌های اجتماعی در دورنمای روابط‌عمومی نوین امروز

  • admin
  • 4 آذر 1401

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

نگاهی به آمار اخیر، توییتر اکنون 126 میلیون کاربر روزانه دارد که نسبت به یک سال قبل، 115 میلیون کاربر افزایش داشته است. در سطح جهانی، فیس‌بوک بیش از 2.41 میلیارد کاربر فعال به شکل ماهانه دارد. واضح است رسانه‌های اجتماعی فراتر از موضوعی هستند که با عنوان «اثر طبیعی» خوانده می‌شوند. امروزه رسانه‌های اجتماعی بر مردم، برند‌ها و مهم‌تر از همه بر افرادی که در صنعت روابط‌عمومی کار می‌کنند، تأثیر می‌گذارند.

با افزایش اینفلوئنسرها و رهبران فکری، راهی که با آن از اخبار استفاده کرده و اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم تغییر کرده است. ما به عنوان متخصصان روابط‌عمومی، مجبور به تطبیق شده‌ایم و امروزه اثر آن به حدی زیاد است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. برای موفقیت و مطابقت صنعت روابط‌عمومی و پیش افتادن آن در رقابت، فهم این تغییرات مهم است.

در اینجا چند راه را که رسانه‌های اجتماعی از طریق آنها بر صنعت روابط‌عمومی تأثیر گذاشته‌اند، بیان می‌کنیم:

افزایش اینفلوئنسرها

ممکن است برخی استدلال کنند که عبارت «اینفلوئنسر»، تعریف نهایی «کلیدواژه» در عصر رسانه‌های اجتماعی را که در قدیم روی تلویزیون، صنعت چاپ و رادیو متمرکز بود، دگرگون کرده‌اند و امروزه برندها به‌جای آن، روی ظرفیت تعاملی محتوا و فعالیت در فضای مجازی که بر این حوزه در حال تغییر، اثرگذار است، توجه می‌کنند.

حیاتی‌تر شدن ارتباطات بحران نسبت به گذشته

با کمک رسانه‌های اجتماعی توانایی انتقال پیام به مخاطبان سریع‌تر و ساده‌تر از همیشه شده است؛ چه به اشتراک‌گذاری یک توییت باشد و چه پست گذاشتن در فیس‌بوک. هرچند اکنون برای متخصصان روابط‌عمومی رسانه‌های اجتماعی این احتمال وجود دارد که اگر برندها مراقب نباشند، به شکل بالقوه‌ای به شهرت خود آسیب می‌زنند. اکنون متخصصان روابط عمومی مسئول مدیریت و حفاظت از شهرت آنلاین سازمان‌ها از راه محتوای تعاملی با جوامع مربوطه و همچنین نظارت بر رسانه‌ها هستند.

کوتاه شدن طول عمر داستان‌های خبری با رسانه‌های دیجیتال

به‌طور ویژه، هنگام برقراری ارتباط جهت پوشش خبر فوری، رسانه‌های اجتماعی ابزار مؤثری هستند. در مقابلِ پست‌های وبلاگ‌ها و مقالاتی که معمولاً روی سایت‌ها منتشر می‌شوند، بیشتر محتوای رسانه‌های اجتماعی طول عمر کوتاهی دارند. همان‌طور که روزنامه‌نگاران دائماً به‌ دنبال سوژه‌های بزرگ بعدی هستند، متخصصان روابط‌عمومی نیز یا باید این کار را ادامه دهند یا خطر عقب‌افتادگی را به جان بخرند.

تعامل افزایش یافته

به طور متوسط مصرف‌کنندگان سراسر جهان هر روز 2ساعت و نیم از وقت خود را در بستر رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند. این آمار به تنهایی نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان چقدر به شکل فزاینده‌ای در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند و با برندها و محتوای آنها از طریق لایک‌ها، به اشتراک‌گذاری‌ها و نظرات تعامل می‌کنند. دیدگاه روابط‌عمومی نشان می‌دهد که چه فرصت‌های روزافزونی وجود دارد تا محتوای تعاملی در دسترس توده‌ها قرار گیرد و نمایش برند به مخاطبان بزرگ‌تر افزایش یابد.

در همین‌حال که رسانه‌های اجتماعی به تغییر ادامه می‌دهند، هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت رشد آنها مشاهده نمی‌شود و افرادی که در صنعت روابط‌عمومی فعال هستند باید همچنان خود را انطباق دهند و جلوتر از ترندها پیش بروند تا خطر عقب ماندن، آن‌ها را تهدید نکند.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیتفاوت‌های روابط‌عمومی خوب و بد
مطلب بعدیدرک اجتماعی بین روانشناسانNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!