پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

مدل‌‎های ذهنی برای موفقیت در روابط‌عمومی

  • admin
  • آذر 17, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

اند به ارائه چارچوب‌هایی برای کمک به موفقیت شما در روابط‌عمومی کمک کند. در این مطلب چند نمونه از مدل‌های ذهنی و چگونگی به کارگیری آن‌ها در روابط‌عمومی را معرفی می‌کنیم.

سوگیری تأییدی (Confirmation Bias)

سوگیری تأییدی به معنای گرایش به پردازش اطلاعات یا تعبیر آن‌ها به نحوی است که باورها یا فرضیه‌های پیشین شخص را تأیید کند. ما می‌توانیم از این مدل ذهنی به‌عنوان تولیدکنندگان محتوای بازاریابی برای مدیریت مصرف‌کنندگان خود استفاده و به آن‌ها کمک کنیم از زاویه نگاه محدودی که توسط سوگیری تأییدی ایجاد شده، خارج شوند. بسیاری از شرکت‌های روابط‌عمومی از سوگیری تأییدی به‌عنوان ابزاری برای متقاعد کردن آن دسته از افرادی استفاده می‌کنند که اغلب از کلیشه‌ها و پیش‌داوری‌های ذهنی خود برای قضاوت استفاده می‌کنند.

تفکر سطح دوم (Second-Order Thinking)

مدل ذهنی، روش خاصی است که شما برای بررسی یک مسئله به کار می‌برید. انواع مختلفی از مدل‌های ذهنی شناخته‌شده وجود دارند و هرکس  برای رهایی از پیچیدگی‌ها دیدگاه منحصربه‌فرد خود را اتخاذ می‌کند. تفکر سطح دوم یک مدل ذهنی پیشگیرانه و حساب‌شده است که در آن افراد گزینه‌های خود را به‌ شکلی نقادانه ارزیابی می‌کنند. هدف آن است که در بلندمدت بهترین تصمیم ممکن را بگیرند. با دنبال کردن یک برنامه‌ریزی قوی، مطمئن شوید که محتوای تولیدی شما به دست مخاطب هدف می‌رسد. همچنین برای کسب‌وکار خود فضای گفتگو ایجاد کنید و به‌ خاطر داشته باشید لینک‌ها به عنوان محصول جانبی محتوا، مفید هستند.

تعجب سطح دوم (Second-order wondering)

موضوعاتی را که می‌توانند در کسب‌وکار شما اعمال شوند، اولویت‌بندی کنید. همچنین نقاط حساس بازار هدف خود را بیابید و سپس بررسی کنید آن‌ها برای جستجو از چه عباراتی استفاده می‌کنند. با شناخت بهتر مخاطبان، محتوای مورد نظر آن‌ها را تهیه کنید. با ارائه محتوای باکیفیت و با استفاده از این مدل ذهنی، می‌توان به نظم خوبی برای روابط‌عمومی دست یافت.

دایره صلاحیت (The Circle Of Competence)

دایره صلاحیت ابزاری حیاتی برای درک محدودیت‌های شماست. این مدل ذهنی سطح توقع شما را تفسیر می‌کند. ما اغلب فکر می‌کنیم خیلی بیش از آنچه تصور می‌کنیم می‌دانیم. توجه به محدودیت‌ها نه‌تنها به افراد کمک می‌کند تا درباره موضوعاتی که نمی‌شناسند آگاه‌تر شوند، بلکه مواردی را که برای انجام کار نیاز است نیز نشان می‌دهند. موضوعی که یک سرمایه‌گذار نیاز دارد، توانایی بررسی درست کسب‌وکارهای موردنظر است. لازم نیست در هر کاری متخصص باشید؛ تنها باید بتوانید آن‌ها را براساس دایره صلاحیت خود ارزیابی کنید.

به عنوان مثال، توصیه اندرو کارنگی (Andrew Carnegie) به مردان جوان این است که نه‌تنها تمام تلاش خود را بر روی شغلی که به آن مشغول هستند متمرکز کنند، بلکه هر یک دلار از سرمایه خود را برای آن کار کنار بگذارند.

قانون بازده نزولی (The Law of Diminishing Returns)

طبق این قانون، اگر همه عوامل تولید روند ثابتی داشته باشند و فقط یک عامل افزایش پیدا کند، بهره‌وری کاهش می‌یابد. مواردی که در روابط‌عمومی قرار می‌گیرند ممکن است برای مشتریان همیشگی در طول زمان کارایی کمتری داشته و نیاز به کاهش جریان اطلاعات در طول زمان داشته باشند. شاید عاقلانه باشد مطالب روابط‌عمومی خود را طوری تنظیم و منتشر کنیم که بیشترین ارتباط را با مشتریان جدید داشته باشیم.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیدرک اجتماعی بین روانشناسان
مطلب بعدیتبلیغ آسانسوری؛ چرا و چگونه؟Next

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!