پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

استفاده روابط‌عمومی از ترندهای شبکه‌های اجتماعی

  • admin
  • 19 فروردین 1402

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

با فعالیت در صنعت ارتباطات همه می‌دانیم که شبکه‌های اجتماعی به همان اندازه که مفید هستند، می‌توانند در صورت استفادهٔ اشتباه به ما آسیب برسانند. این آسیب‌ها بیش از همه در زمینهٔ ترندهای شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کنند.

ترندهای شبکه‌های اجتماعی دو حالت دارند: فعالیت یا کنشی هستند که در بسترهای جمعی طرفداران زیادی دارند یا موضوعاتی هستند که جامعه به شکل گذرا به آنها علاقه‌مند است.به دلیل چرخش مداوم اطلاعات در این شبکه‌ها، شناخت ترندها به حضوری دائمی نیاز دارد.

چالش اصلی در استفادهٔ‌مؤثر از این ترندهاست. متخصصان روابط‌عمومی باید بدانند که چطور در شبکه‌های اجتماعی مسیریابی کنند و چگونه ترندها را تشخیص دهند. این دانش می‌تواند حضور سازمان‌ها و برندها در شبکه‌های اجتماعی را پررنگ کند.

 

زیرساخت خوب

صرف پیگیری ترندهای شبکه‌های اجتماعی کافی نیست تا دنبال‌کنندگان و تعاملی باکیفیت را انتظار داشت. متخصصان روابط‌عمومی باید در ابتدا حضوری قوی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و طرح و محتوایی را در شبکه‌های خود به کار بگیرند که با خط‌مشی‌های سازمان همسو باشد. زیرساخت خوب حیاتی است. کسانی که شما دنبال می‌کنید باید مخلوطی از سهام‌داران شامل مشتریان، اعضای گروه، روزنامه‌نگاران، فروشندگان، اینفلوئنسرها و… باشد.

حتی اگر دنبال‌کنندگان شما کم است هم تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بیشتر دیده شوید. با جست‌وجو برای محتوای مرتبط و تعامل با سازمان‌ها و افرادی که در این موضوعات صاحب‌نظر هستند می‌توانید به هدف خود برسید. با پست مجدد محتوا، ارسال بازخورد و نظرات ارزشمندتان با مخاطب گفت‌وگو کنید. شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان نباید تک‌گویی باشد. صفت «اجتماعی» در شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

کیفیت مهم‌تر از کمیت

بسترهای شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد هستند و پیگیری همه آنها کاری طاقت‌فرسا و زمان‌بر است. اما لازم نیست در تمام این شبکه‌ها حضور داشته باشید؛ مخصوصاً اگر فکر می‌کنید که جامعه مخاطب شما از آن شبکه استفاده نمی‌کند یا فضای کلی آن مناسب شما نیست. به جای آن بهتر است در چند پلتفرم محدود بهترین عملکرد خود را نشان دهید و سهم صدای برند بیشتری را به خود اختصاص دهید.

با تمرکز روی چند شبکه تعاملی‌تر به نظر می‌رسید و مجبور نیستید چندین وظیفه سنگین و بی‌نتیجه برای خود تعریف کنید. زمانی که پلتفرم‌های هدف خود را مشخص کردید باید در آنها به شکل مکرر فعالیت کنید. هیچ چیزی بیشتر از یک صفحه غیرفعال در شبکه‌های اجتماعی مخاطب را از سازمان شما دور نمی‌راند.

پیوستن به ترندها

زمانی که بسترهای هدف خود را مشخص کردید و حس کردید که آماده هستید تا در یک ترند مشارکت کنید، به یاد داشته باشید که بررسی ترند پیش از تصمیم برای درگیری با آن مهم است. از منبع خلق آن ترند آغاز کنید و سعی کنید به ویژگی‌ها و انگیزه او پی ببرید. اگر متوجه شدید که ارزش‌های آنها همسو با ارزش‌های شما نیستند، شاید بهتر باشد که به دنبال ترند دیگری باشید.

اگر منبع نامشخص بود، قدم بعدی این است که به دنبال بازخوردهای مرتبط به ترند بگردید. اگر اکثریت این بازخوردها مثبت بودند به احتمال زیاد با مشارکت در آن خطری شما را تهدید نمی‌کند. اما باز هم وظیفه خود را انجام دهید؛ به‌خصوص زمانی که شهرت سازمان شما موضوع بحث باشد.

عمل‌گرا باشید

قبل از پیوستن به ترند یا جنبش موردنظر خود، میزان عملی‌بودن آن را بسنجید. به طور مثال در سال گذشته لایو استریم بسیار پرطرفدار بود و در صورتی که زمان و منابع لازم برای انجام آن را داشتید، می‌توانستید آن را عملی کنید؛ اما اگر این‌طور نبود می‌توانستید از گزینه‌های جایگزین مانند ویدئوهای کوتاه در توئیتر یا فیسبوک و یا قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید.

اگر قصد داشتید محتوای ترندی را دوباره تولید کنید، قبل از پیوستن به آن میزان ارتباطش به سازمان خود را در نظر بگیرید. همچنین بررسی کنید که باید با مباحث وابسته به رویداد یا جنبشی بی‌ارتباط به سازمان خودتان درگیر شوید یا نه. شاید بخواهید در مسئله‌ای اخلاقی صدای سازمان خود باشید و به سرمایه‌گذاران نشان دهید که در این بین چه جایگاهی دارید. در این موارد اعمال شما قوی‌تر از کلماتتان هستند. بنابراین در پی صحبت‌هایتان، به شکلی مثبت و قاطع عمل کنید.

شناخت ترندهای منفی

ترندهای منفی می‌توانند به بازخوردهای منفی و نفرت از برند یا اشخاص یا گروه خاصی بینجامند. سازمان‌هایی که تصمیم می‌گیرند به یک ترند بپیوندند معمولاً با قصد خاصی این کار را نمی‌کنند، اما ممکن است در ارتباط‌گیری با مخاطب به یک سو رانده شوند؛ به‌خصوص اگر به جای سکوت دائماً نظر دهند. دانستن زمان مناسب برای ترک یک موقعیت بسیار مهم است.

استفاده از هشتگ‌ها نیازمند احتیاط فراوان است. این موارد می‌توانند برای جست‌وجو و افزایش تعاملات عالی باشند. اما با هشتگ‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان درستی را به محتوای شما هدایت می‌کنند. باید روی هشتگ‌هایی تمرکز کنید که مرتبط هستند. نه هشتگ‌هایی که پرطرفدارند؛ اما ارتباطی به محتوای شما ندارند و صرفاً ترند شده‌اند.

استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها هم بر ظاهر پست و هم بر میزان اعتبار سازمان اثر منفی می‌گذارد. هشتگ‌های بیش از حد بدون هیچ هدف خاصی پست را طولانی می‌کند و مخاطب هدف را از هدف اصلی محتوا منحرف می‌سازد. همچنین این کار فهم سازمان از کارکرد اصلی شبکه‌های اجتماعی را زیر سؤال می‌برد.

دنبال‌کنندگان جعلی

یکی از ترندها که قطعا باید برای استفاده از آن به شما هشدار دهیم، خرید دنبال‌کنندگان یا لایک است. به‌طبع سازمان‌ها می‌خواهند که جامعه مخاطب وسیع‌تری داشته باشند. اما خرید دنبال‌کنندگان جعلی راه‌حل خوبی نیست. این کار باعث می‌شود که مخاطبان به شکل نامتناسبی با سازمان تعامل داشته باشند و بازدید‌کننده به وضوح تشخیص می‌دهد که حساب کاربری ما، مخاطبین جعلی دارد و این نشانه خوبی به شمار نمی‌آید.

سخن پایانی

با اینکه ترندهای شبکه‌های اجتماعی به سرعت تغییر می‌کنند، این شبکه‌ها در دنیای روابط‌عمومی همیشه مؤثر خواهند بود. شما همیشه می‌توانید از این شبکه‌ها برای تعامل با مخاطبین استفاده کنید. اما فراموش نکنید که با درایت تصمیم بگیرید. صرف وایرال‌شدن محتوایی در فضای مجازی دلیل خوبی برای پیوستن به آن نیست. اما وقتی به یک ترند پیوستید، این کار را با اشتیاق و انگیزه و در ادامه، با اجرای آن در دنیای واقعی همراه کنید.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیچرا یک برند نمی‌تواند روابط‌عمومی دیجیتال را نادیده بگیرد؟
مطلب بعدیچهار روش استفاده مجدد ازمحتواNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!