پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

تولید پادکست

  • admin
  • 12 فروردین 1402

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

امروزه پادکست یکی از محبوب‌ترین شکل‌های محتوا به حساب می‌آید و می‌توانند فرصت‌های زیادی را برای تیم‌های روابط‌عمومی و بازاریابی مانند اشتراک‌گذاری محصولات جدید، نوآوری، طرح‌ها، پژوهش‌ها و غیره ایجاد کنند. همچنین باید به عنوان بخشی از یک استراتژی ارتباطی کلی مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، نکات و روش‌های مفیدی هستند که بهتر است قبل از ورود به فضای تولید پادکست، در نظر گرفته شوند.

در ابتدای کار، تحقیقات خود را انجام دهید. به دنبال پادکست‌هایی باشید که موضوعات آن‌ها در حیطه تخصص شماست. یکی از برنامه‌های مناسب برای تحقیق در مورد پیشینه پادکست‌ها PodSeeker است. این برنامه با یک ایمیل به شما نشان می‌دهد که هر پادکست ماهانه چند شنونده دارد و می‌تواند در نوع و میزان ارتباط با مخاطب کمک‌کننده باشد. علاوه بر این، موارد دیگری هستند که ممکن است در پادکست‌ها به دنبال آن باشیم. مانند اینکه آیا در مورد رقبای ما صحبتی کرده؟ پیش از این با سازمان شما تعاملی داشته؟ یا موضوعات و مباحثی که در مورد آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنید را پوشش داده است؟

اگر شما یا یکی از همکارانتان در شرکت، به دنبال به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد یک محصول، خدمات، تجربیات و غیره در قالب پادکست هستید، مطمئن شوید که پیش از ارائه، مخاطب خود را خواهد داشت. بنابراین موضوع پادکست شما نباید تصادفی باشد، بلکه باید شامل رویدادهای جاری، اخبار، موضوعات روز باشد.

به همان اندازه که پیاده‌سازی و اجرای یک طرح خوب مهم است، اینکه بفهمید چه چیزی باعث بد شدن ان می‌شود نیز اهمیت دارد. Muck Rack عدم شخصی سازی، موضوع گیج‌کننده و تایم زمانی نامناسب را از دلایل اصلی رد پادکست‌ها از طرف مخاطب می داند. در اکثر مواقع، مخاطبان پادکست‌هایی را ترجیح می‌دهند که 200 کلمه یا کمتر باشند.

تولیدکنندگان حرفه‌ای پادکست دوست دارند مخاطبان با محتواهای قبلی آن‌ها آشنا باشند. بنابراین باید کاری کنید تا شنوندگان وب‌سایت یا حضورتان در رسانه‌های اجتماعی را قبل از ارائه بررسی کنند. این مسئله همچنین به شما کمک می‌کند تا زمین خود را بهتر شخصی‌سازی کرده و شانس پاسخ دادن و دعوت مخاطبان را به برنامه خود افزایش می دهید.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، چند نکته کلیدی دیگر وجود دارد که باید هنگام تهیه پیش‌نویس پادکست در نظر داشته باشید:

  • موضوع پادکست شما باید واضح و مشخص باشد.
  • آن را شخصی‌سازی کنید! نام پادکست یا میزبان را در جمله اول ذکر کنید.
  • تایم آن را کوتاه کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، زیر 100 کلمه بهترین حالت است.
  • پادکست را به لینکدین یا سایر رسانه‌های اجتماعی خود پیوند دهید تا مخاطب بتواند به راحتی آن‌ها را نیز بررسی کند.
  • به موضوعات اخیر یا رویدادی که می‌توانید در مورد آن صحبت کنید ارجاع دهید.
  • پیگیری! گاهی اوقات زمان‌بندی متوقف می‌شود، چندبار در هفته کار را پیگیری کنید.

محبوبیت پادکست در میان مردم در حال افزایش است. در واقع، 64 درصد از افراد مورد بررسی معتقدند که پادکست‌ها در دو سال آینده حتی محبوب‌تر نیز خواهند شد. اگر برنامه‌هایی برای استفاده از این رسانه دارید، حتماً برخی از این نکات را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های اطلاع‌رسانی شما موفقیت‌آمیز است.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیچگونه می‌توانیم اخلاق در روابط‌عمومی را نهادینه کنیم؟
مطلب بعدیمدیریت اعتبار و روابط‌عمومی دیجیتالNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!