پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

مدیریت اعتبار و روابط‌عمومی دیجیتال

  • admin
  • فروردین 12, 1402

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

تعریف مدیریت شهرت

مدیریت اعتبار یا شهرت، اصطلاحی رایج در روابط‌عمومی است که به تاثیرگذاری، کنترل، افزایش یا پنهان‌ کردن شهرت یک فرد یا گروه به ویژه به صورت آنلاین اشاره دارد. رشد اینترنت و رسانه‌های اجتماعی منجر به نیاز روزافزون به پرورش و نگهداری شهرت دیجیتال فرد شده و نتایج جستجو به عنوان بخش اصلی از این شهرت است. مدیریت شهرت آنلاین (که به اختصارORM  نامیده می‌شود) بر مدیریت نتایج موتورهای جستجو، ساخت کمپین‌های رهبری افکار، دیده شدن رسانه‌ها و چندین جنبه دیگر تمرکز دارد و بر آنچه مردم هنگام جستجوی نام شما می‌بینند، تاثیر می‌گذارد.

تفاوت روابط‌عمومی و بازاریابی

به یاد داشته باشیم که آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، اغلب خدمات مدیریت شهرت ارائه می‌دهند و مهم است که روابط‌عمومی را از بازاریابی متمایز و اهداف هر دو را به صورت مجزا درک کنیم. بازاریابی فرآیند تبلیغ، فروش و توزیع یک محصول تولید شده یا خدمت انجام شده مربوط به انتقال کالا از تولید کننده به مصرف‌کننده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، بازاریابی و فروش، کاملا به یکدیگر مرتبط هستند، در حالی که روابط‌عمومی حوزه‌ای کاملا متفاوت است.

روابط‌عمومی حرف اول را می‌زند

روابط‌عمومی عبارت از ایجاد تمایل، اعتماد، درک و حسن نیت نسبت به یک شخص، کسب وکار یا موسسه در بین مخاطبان است. اگر قرار باشد شما یک تماس تلفنی سرد و از روی بی‌حوصلگی بگیرید و سعی کنید محصول یا خدمتی را به یک مشتری ناشناس بفروشید، انرژی و زمان زیادی صرف می‌شود تا طرف مقابل تماس متوجه شود که شما چه کسی هستید، چه می‌فروشید و چرا آنها باید به شنیدن صحبت‌های شما علاقه‌مند باشند یا حتی به آن اهمیت دهند. این کار زیر نظر بخش فروش انجام می‌شود. اگر قرار باشد برخی بخش‌های تبلیغاتی مانند: کارت پستال یا ایمیل ارسال کنید و یا بیلبورد و… نصب کنید، زیر چتر بازاریابی یا تبلیغات قرار گرفته‌اید. اما اگر زمان خود را صرف آموزش مشتریان بالقوه خود از طریق مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ، مقالات مجلات، حضور در تلویزیون، مصاحبه‌های پادکستی و غیره کرده‌اید، اساسا با این روش‌ها توجه مردم را به خود جلب می‌کنید و به آنها می‌گویید که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می‌دهید؛ بدون اینکه سعی کنید چیزی به آنها بفروشید. این بر عهده روابط‌عمومی است. بنابراین با فراهم شدن این بستر، آن بیلبورد یا آن فراخوان بی روح، بهتر و موثرتر از قبل خواهد شد. آنها از قبل می‌دانند که شما چه کسی هستید و حس تمایل یا حسن نیت به شما، شرکت، محصول و خدمات‌تان در آنها ایجاد شده است. یک کمپین روابط‌عمومی که به خوبی اجرا شده باشد، کار بازاریابی و فروش را بسیار آسان می‌کند.

چگونه می‌توان یک کمپین روابط‌عمومی دیجیتال خوب را اجرا کرد؟

هیچ راه‌حل همه جانبه‌ای وجود ندارد. این موضوع بستگی به این دارد که شما چه چیزی را به عنوان یک محصول یا سرویس ارائه می‌دهید و کاملا به این بستگی دارد که شما چه کسی هستید و چه فعالیتی انجام می‌دهید. خلق یک روایت خوب در مورد شما و محصول یا سرویسی که ارائه می‌دهید بسیار ضروری است و منجر به ارتباط بسیار موثرتر با مخاطبان شما خواهد شد. وقتی به کمپین روابط‌عمومی دیجیتال خود فکر می‌کنید، باید چند سوال از خود بپرسید: شما چه کسانی هستید؟ پیشینه شما چیست؟ چرا این محصول یا سرویس را به عنوان کسب‌وکار خود انتخاب کرده‌اید؟ شما با ارائه این محصول سعی دارید چه مشکلی را برای مردم حل کنید؟ چرا وضعیت شما نسبت به رقبایتان بهتر است؟ ممکن است برخی از این سوالات در زمان راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی نیز از شما پرسیده شود.

تناسب مدیریت شهرت با روابط‌عمومی چگونه است؟

به این موضوع فکر کنید؟ آیا از کسی که به او اعتماد ندارید چیزی می‌خرید؟

اعتماد اولین چیزی است که مردم خریداری می‌خرند. گذشته از کیفیت محصول، قیمت و برخی عوامل دیگر؛ اعتماد در صدر این فهرست قرار دارد. پس حالا تصور کنید که قصد دارید به صورت آنلاین به دنبال شرکتی بگردید که علاقه‌مند به تجارت با آن هستید و وقتی درمورد آنها جستجو می‌کنید؛ با نقدها و نکات منفی در مورد صاحب شرکت، نارضایتی کارمندان سابق و….. مواجه می‌شوید. بدیهی است که این موضوع مستقیما به فاکتور اعتماد شما ضربه می‌زند و به احتمال زیاد بر تصمیم شما برای تجارت با آنها نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. 

اما برای لحظه‌ای تصور کنید که شما مالک آن شرکت هستید و زمان و تلاش زیادی را صرف ساخت یک جلوه دقیق‌تر از خود یا شرکت خود به صورت آنلاین نکرده‌اید .اینترنت گاهی اوقات می‌تواند به عنوان یک جادوگر دیجیتالی عمل کند و خبر بد این است که هیچ کس نمی‌تواند این نقدهای تند و تیز را از ترول‌های اینترنتی پاک کند. بنابراین یک استراتژی هوشمندانه روابط‌عمومی دیجیتال و مدیریت اعتبار آنلاین، حداقل دیدی منصفانه و متعادل از شما به مردم می‌دهد و بسته به اندازه مشکل، زمان کافی، دیدی مثبت، صادقانه و دقیق از شما یا شرکت شما در اختیار عموم قرار خواهد داد .

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیتولید پادکست
مطلب بعدیسه باور غلط درمورد توانایی‌های روابط عمومیNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!