پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

ازمون ملی شایستگی ارتباطات

  • admin
  • 15 بهمن 1401

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

شناسایی و پرورش استعدادهای مناسب و همسوسازی کارکنان تازه‌وارد برای موفقیت در حوزه فعالیت‌های روابط‌عمومی بسیار مهم است. شرکت‌های روابط‌عمومی و مؤسسات آموزشی که محل جذب استعدادها هستند از روش‌های مختلفی برای ارزیابی تناسب داوطلبان مشتاق به حضور در روابط‌عمومی استفاده می‌کنند.

این روش‌ها و سطوح دشواری آنها می‌توانند متفاوت باشند؛ اما باید به طور مدام به‌روز شوند تا اطمینان حاصل شود که معیارهای ایده‌آل سطح اولیه را منعکس می‌کنند.

آزمون استعداد ارتباطات ملی یا NCAT، یک آزمون استاندارد را برای کشف استعدادهای ارتباطی در روابط‌عمومی و ارتباطات ارائه می‌دهد. نمرات NCAT نشان‌دهنده تناسب و توانایی فارغ‌التحصیلان تازه‌وارد و متخصصان شاغل برای این حرفه است.

کاربردهای NCAT

این تست در سه زمینه مفید است:

1- استخدام: شرکت‌های روابط‌عمومی که فارغ‌التحصیلان را برای کارآموزی و موقعیت‌های شغلی تمام‌وقت استخدام می‌کنند، می‌توانند از NCAT به عنوان یک ابزار غربال‌گری استفاده کنند. این شرکت‌ها حتی ممکن است از امتیازات NCAT برای اولویت‌بندی درخواست‌ها، درک نقاط قوت و ضعف متقاضیان استفاده کنند.

2- پذیرش: مؤسسات آموزشی که دوره‌هایی مرتبط با آموزش روابط‌عمومی و ارتباطات سازمانی را ارائه می‌دهند می‌توانند از آزمون NCAT به عنوان آزمون ورودی یا از نمره NCAT به عنوان معیار پذیرش استفاده کنند.

3- بورسیه: نهادهای صنعتی که بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به دانشجویان ارتباطات اعطا می‌کنند، می‌توانند از نمرات NCAT هم در کنار معیارهای غربال‌گری خود استفاده کنند.

توسعه NCAT

این آزمون برای ارزیابی داوطلبان در قالب پارامترهای استعداد روابط‌عمومی موفق در آینده نزدیک ایجاد شده است. دیدگاه‌ها و تجربیات مدیران عامل شرکت‌های روابط‌عمومی، مدیران ارتباطات سازمانی شرکت‌ها و مدیران استخدام در حوزه ارتباطات می‌توانند به عنوان ابزاری برای کمک به توسعه این آزمون استفاده شوند.

NCAT این موضوع را در چهار پارامتر ترسیم می‌کند که از طریق یک پرسش‌نامه چند‌گزینه‌ای ارزیابی می‌شوند:

۱) دانش زبانی: ارزیابی این بخش شامل اصول زبان انگلیسی از دستور زبان و نشانه‌گذاری گرفته تا برخی جنبه‌های پیشرفته با تمرکز بر درک مطلب و نوشتن می‌شود.

۲) اطلاعات عمومی: این بخش دانش داوطلبان را از امور جاری، به ویژه در حوزه تجارت و صنعت، با تمرکز بر درک رسانه‌ها و برندها ارزیابی می‌کند.

۳) استدلال منطقی: این بخش عقل سلیم، تفکر جانبی و توانایی یافتن راه‌حل برای مسائل پیچیده را پوشش می‌دهد.

۴) تفسیر داده‌ها: این بخش توانایی داوطلبان را برای درک سریع، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها و به دست آوردن بینشی مفید از آنها می‌سنجد.

بخش مقاله‌نویسی این آزمون با نوشتن دو مقاله کوتاه برگزار می‌شود. موضوعات مقاله از نگارش خلاق عمومی تا نوشتن مقاله تخصصی در مورد رسانه‌ها، ارتباطات و برندها را شامل می‌شود. مقالات ارسالی داوطلبان براساس روان بودن روایت، عمق و انسجام تحلیل ارائه‌شده و رعایت اصول اساسی نگارش، درجه‌بندی می‌شوند.

در نهایت الگوی آزمون استعداد ارتباطات ملی (NCAT) در سال جاری شامل بخش‌ها و اولویت‌های زیر خواهد بود:

۱. مهارت‌های زبانی (25%)

۲. اطلاعات عمومی (15%)

۳. استدلال منطقی (10%)

۴. تفسیر داده‌ها (10%)

۵. نگارش (40%)

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلی7 روش استفاده از وب‌سایت به عنوان روابط‌عمومی
مطلب بعدیاستراتژی منعطف مهم‌ترین بخش روابط‌عمومیNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!