پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

7 روش استفاده از وب‌سایت به عنوان روابط‌عمومی

  • admin
  • 2 بهمن 1401

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

وب‌سایت شما ابزاری ضروری برای کسب‌وکارتان است. اين مورد احتمالاً مهمترین ابزار ارتباطی و بازاریابی شماست؛ زیرا افراد نسبت به هر ابزار دیگر، بیشتر به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. وب‌سایت شما می‌تواند حجم عظیمی از اطلاعات را منتقل کرده و فرصت‌های تعاملی فعالی را برای کاربران ایجاد کند.

ابزارهای زیادی مانند سئو، رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات و محتوای بازاریابی را در خود جای داده و با آن‌ها ارتباط می‌گیرد که اين‌ موارد باعث افزایش ترافیک وب‌سايت (ميزان مراجعه مخاطبان) و جهت‌دهی آنان به سمت خرید محصولات می‌شود.

وب‌سایت می‌تواند ابزار نهایی روابط‌عمومی شما باشد. با اين حال، روابط‌عمومی‌ها اغلب ارزش آن را نادیده می‌گیرند. در این مقاله هفت روش برای استفاده از وب‌سايت به منظور بهره‌برداری در روابط‌عمومی را مطالعه خواهید کرد.

وب‌سایت شما اغلب اولین منبع اطلاعاتی است که افراد هنگام جست‌وجوی آنلاین برای سازمان، محصولات و يا خدمات شما آن را می‌یابند. در بسیاری از موارد این موضوع می‌تواند تنها شانس شما برای ایجاد یک احساس خوب در مخاطب باشد؛ به همین دلیل باید به شكلی متفكرانه، در یک ساختار مشخص، به همراه راهنمايی‌هایی مفید در حوزه‌های محتوايی، دارای محتوای خواننده‌پسند و باکیفیت طراحی شود.

از وب‌سایت خود به عنوان ابزار روابط‌عمومی استفاده کنید. بيشتر اوقات فرصت استفاده از وب‌سایت به عنوان ابزاری حیاتی و همه‌کاره در روابط‌عمومی نادیده گرفته می‌شود. به گزارش انجمن روابط‌عمومی آمریکا (PRSA)، بزرگترین نهاد حرفه‌ای روابط‌عمومی در جهان، باید در نظر داشته باشیم که «روابط‌عمومی فرایند ارتباطی استراتژیکی است که روابط سودمند متقابلی را بین سازمان‌ها و عموم مردم ایجاد می‌کند». روابط‌عمومی عبارت است از: تأثیرگذاری، تعامل و ایجاد ارتباط با ذی‌نفعان کلیدی در پلتفرم‌های متعدد به منظور شکل‌دهی و چارچوب‌بندی درک عمومی از یک سازمان.

ارتباطات، عنصری مرکزی در تمام زندگی ما بوده و برای عملکرد بهتر سازمان‌ها ضروری است. ارتباطات، هدف اصلی روابط‌عمومی و دقیقاً همان موضوعی است که در یک وب‌سایت نیز به کار گرفته می‌شود. در اینجا به هفت روش برای استفاده مؤثر از وب‌سایت خود به عنوان یک ابزار روابط‌عمومی اشاره می‌کنیم.

1) استراتژی وب‌سایت شما: برنامه‌ریزی دقیق و بررسی منظم

هر روزه تغییرات بی‌شماری در بستر اینترنت رخ می‌دهند. به همین دلیل باید طراحی، ساختار و محتوای سایتتان را بازنگری کنید تا از این تغییرات عقب نمانید. در اینجا ملاحظات اصلی وجود دارند كه باید برای هر بخش از سایت که حوزه‌ها و عملکردهای مهم رشته شما را نشان می‎دهند، مدنظر قرار دهید:

  1. اهداف کلیدی کسب‌وکار که قصد دارید با این سایت به آن‌ها دست یابید.
  2. مخاطبان اصلی شما برای هر حوزه از روابط‌عمومی در این سایت معرفی می‌شوند. این کار لحن صدا، محتوا و پلتفرم‌های مورداستفاده شما را برای پیگیری مشخص می‌کند. با ارتباطات بازاریابی، وب‌سایت شما می‌تواند برای مخاطبان هدفتان جذاب باشد.
  3. درک و دانش قبلی مخاطبان اصلی شما در مورد موضوعات موردپوشش در رشته روابط‌عمومی و حوزه‌های عملکردی آن.
  4. سطح تحصیلات و مطالعه مخاطبان کلیدی شما.
  5. کاری که می‌خواهید مخاطبان کلیدی شما در رابطه با هر حوزه در سایت انجام دهند.
  6. آنچه که مخاطبان از عملکرد حوزه موردعلاقه خود در وب‌سایت نشان داده‌اند.
  7. اطلاعات و درگیری که بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند.
  8. پیام‌های کلیدی، پیام‌های پشتیبان و تأييد اعتبار برای هر یک از حوزه‌های روابط‌عمومی در وب‌سایت.
  9. ابزارهایی که می‌توانید از آن‌ها برای کمک به جذب و حمایت از آگاهی، علاقه، تعامل و پاسخ‌های فعال بازدیدکنندگان سایت استفاده کنید.

2) تمام صفحات را طوری طراحی کنید که هم برای بازدیدکنندگان و هم برای موتورهای جست‌وجو  جذاب باشند

وب‌سایت شما نشان می‌دهد سازمان شما چه هويتی دارد و چه‌ چیزی را ارائه می‌دهد؛ از اطلاعات، محصولات و خدمات گرفته تا موارد ديگر. افرادی که وارد سایت می‌شوند باید احساس خوشایندی داشته و سایت را معتبر و قابل‌اعتماد بدانند. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سايت موضوعی را كه به دنبالش هستند، فراهم می‌کند. طراحی و محتوای وب‌سایت شما، درک مردم از برند شما را به صورت مستقیم شکل می‌دهد. وب‌سایت خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که محتوای شما (شامل مقالات و گزارش‌های مختلف)، تصاویر (شامل اینفوگرافی‌ها)، ویدئوها، بازی‌ها، کوییزها، مسابقات، سئو و… موردعلاقه بازدیدکنندگانتان را تأمین کند.

صفحه اصلی، تنها راه ورود به وب‌سایت شما نیست. بازدیدکنندگان شما می‌توانند مستقیماً یا از طریق پيوند به هر صفحه‌ای از وبلاگ، لینک‌های اتاق خبر آنلاین و صفحات دیگر وارد شوند. اگر درگاه ورودی سايت شما تأثیر مثبت و قوی بر آنها نداشته باشند، ممکن است هرگز دوباره به وب‌سایت شما‌ مراجعه نكنند.

3) در فرصت‌های SEO سرمایه‌گذاری کنید

صفحات وب‌سايت شما باید برای موتورهای جست‌وجو و همچنین خوانندگانتان جذاب باشند. این کار باعث افزایش بازدید سایت‌ شما می‌شود که در کار روابط‌عمومی بسیار ضرورت دارد. موتورهای جست‌وجو در جریان مداوم محتوای جدید از جمله بخش‌های خاصی در موضوعات روابط‌عمومی، اخبار مطبوعات، پست‌های وبلاگ، خبرنامه، پادکست، ویدئو و مکالمات به‌روزشده از سایت‌ رسانه‌های اجتماعی، بازخورد بهتری برای شما رقم می‌زنند. روابط‌عمومی از اين مجموعه محتوا، لینک‌ها را تولید كرده و موتورهای جست‌وجو نيز به خوبی به لینک‌های باکیفیت بازخورد می‌دهند.

بر این اساس، پژوهش برای کلمات کلیدی و نوشتار بهینه‌‌سازی‌شده برای موتورهای جست‌وجو برای داشتن وب‌سایتی مؤثر، ضروری است. سازمان‌ها ترافیک نرخ تبدیل و درآمد خود را به شکل قابل توجهی از راهبردهای ساده SEO افزایش می‌دهند.

ما به ارتباطات بيرونی ایجاد شده توسط یک وب‌سایت فکر می‌کنیم. همچنین باید از لینک‌های داخلی برای حوزه‌های محتوایی درون سایت استفاده کنیم. این‌ها برای سئو ارزشمند هستند و بازدید بخش‌هایی از وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند. وبلاگ‌ها یا مقالات شما، به‌ویژه برای ایجاد فرصت‌های لینک‌دهی داخلی ارزشمندند.

بنابراین مهم است که اهمیت سئو و الزامات کلمه کلیدی را درک کنید. یاد بگیرید که چگونه از سئو و کلمات کلیدی استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. نظارت بر پوشش‌ خبری سازمان شما ضروری است؛ زیرا شما باید شهرت و اخبار خود را از طریق اینترنت پیگیری کنید تا در صورت لزوم بتوانید با توجه به آن پاسخ دهید. به عنوان مثال فضای وب را برای یافتن هر وب‌سایت، وبلاگ و منبع خبری که در آن برند شما در یک دوره معین ذکر شده است، زیر نظر بگیرید. هرگونه بک‌لینکی (هنگامی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک بک‌لینک ساخته می‌شود) را که با ذکر نام برند شما به محدوده‌تان ترافیک ارسال می‌کند، زيرنظر بگيريد. محل ذکر نام برند شما و رقبا در رسانه‌های اجتماعی را پیدا کنید.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیدرباره روابط‌عمومی جعلی چه شنیده اید؟
مطلب بعدیازمون ملی شایستگی ارتباطاتNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!