پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

روابط‌عمومی دیجیتال و اهمیت آن

  • admin
  • فروردین 26, 1402

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

حوزه دسترسی برخط شما تا کجاست؟  آیا به اندازه‌ای که می‌خواهید وسیع هست یا نیاز دارید آن را گسترش بدهید؟ در این صورت به استفاده از روابط‌عمومی دیجیتال احتیاج پیدا می‌کنید.

روابط‌عمومی دیجیتال چیست؟

روابط‌عمومی دیجیتال راهبردی است که توسط کسب‌وکارها و آژانس‌های بازاریابی در پیش گرفته شده است تا کسب‌وکارها را رشد دهد و امکان حضور برخط آنها را فراهم کند. آن روزهایی که آگاهی از برند فقط از طریق رسانه‌های چاپی ممکن بود، گذشته است. روابط‌عمومی دیجیتال شامل این موارد می‌شود: بلاگ‌ها، پادکست‌ها، ایمیل‌ها و انواع دیگر ارتباطات برای دستیابی به مشتریان احتمالی.

روابط‌عمومی دیجیتال فرایند استفاده از خدمات برخط مانند بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی و مدیریت شهرت آنلاین است که برای ارتقای شهرت برند و حضور برخط به کار می‌رود. حوزه اثرگذاری روابط‌عمومی دیجیتال گسترده‌تر از رسانه‌های سنتی است.

  1. تفاوت روابط‌عمومی سنتی با روابط‌عمومی دیجیتال

    روابط‌عمومی در طول زمان تکامل یافته است. به لطف پیشرفت‌های دیجیتال و تغییر از بازار سنتی به بازار دیجیتال حتی تخصص روابط‌عمومی هم دیجیتال شده است.

    پیش از به‌کارگیری گسترده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، الویت روابط‌‌عمومی دسترسی به مطبوعات عمومی بود. متخصصان روابط‌عمومی سنتی از روزنامه‌ها و نشریات، رادیو و تلویزیون استفاده می‌کردند تا به مخاطبان دسترسی پیدا کنند تصویر برند را تثبیت کنند.

    با اینکه این روش امروزه هم ضروری است، متخصصان روابط‌عمومی از بسترهای برخط استفاده کردند تا حوزه دسترسی خود را توسعه دهند که در نهایت به پدیدار شدن روابط‌عمومی دیجیتال منجر شد.

    تفاوت کلیدی بین روابط‌عمومی سنت و روابط‌عمومی دیجیتال این است که روابط‌عمومی دیجیتال در بسترهای مجازی جریان دارد و مستقیما مشتریان را هدف می‌گیرد. مثال‌هایی از روابط‌عمومی سنتی عبارت‌اند از: یادداشت‌های مطبوعاتی، کتابچه، سمینار و… . در طرف دیگر روابط‌عمومی دیجیتال شامل بلاگ‌ها، مقالات، وبینارها و… می‌شود. تبدیل شدن سمینار به وبینار یکی از نشان‌های تغییر از روابط‌عمومی سنتی به روابط‌عمومی دیجیتال است.

  1. بحث بر سر برتری روابط‌عمومی دیجیتال بر بازاریابی دیجیتال، بیهوده‌ است زیرا آنها مکمل هم هستند. بنابراین توصیه می‌شود به این نکته توجه کنید که روابط‌عمومی دیجیتال چطور در بارازیابی به کار می‌رود و بازاریابی چه تأثیری بر روابط‌عمومی دارد. به این منظور توصیه می‌شود از راهکارهای زیر بهره ببرید:

    ۱.روابط‌عمومی دیجیتال و سئو

    برای رسیدن به اهداف بازاریابی که در راستای اهداف کسب‌وکارتان است، لازم است با به‌کارگیری سئو، رتبه خود در موتور جست‌وجو را بهینه کنید. می‌توانید از راهبردهای تخصصی روابط‌عمومی استفاده کنید تا سئو و بازدید وب‌سایت برند خود را ارتقا دهید.

    ۲.روابط‌عمومی دیجیتال و بازاریابی محتوا

    مهم است بدانیم بعد از تهیه محتوا می‌خواهیم با آن چه کار کنیم. ترکیب روابط‌عمومی دیجیتال و بازاریابی محتوا می‌تواند در برنامه‌ریزی بهتر برای انتشار آن به ما کمک کند. در عین اینکه هرکدام موجودیت مستقلی دارند، وقتی با هم به کار گرفته شوند، می‌توانند نتایج شگفت‌انگیزی رقم بزنند.

    ۳.روابط‌عمومی دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی

    روابط‌عمومی دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف هم‌پوشانی دارند و بهتر است موازی هم به کار گرفته شوند. تیم شبکه‌های اجتماعی می‌تواند اخبار تولید شده توسط تیم روابط‌عمومی را در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

    چرا کسب‌وکار شما به روابط‌عمومی دیجیتال نیاز دارد؟

    ممکن است این سؤال برای‌تان پیش بیاید که وقتی بازاریابی دیجیتال به تنهایی نتایج خوبی حاصل می‌کند، چرا باید به سراغ روابط‌عمومی دیجیتال رفت؟ بعضی از مزیت‌های توسعه روابط‌عمومی دیجیتال از این قرار است:

    توسعه‌ گستره مخاطبان

    افزایش ترافیک وب‌سایت

    بهبود رتبه‌بندی در موتور جست‌وجو

    کمک به فرایند جذب مشتریان بالقوه

    وقتی روابط‌عمومی دیجیتال به خوبی انجام شود، تبدیل به عنصر مهمی می‌شود که نه تنها ارتباط می‌سازد؛ بلکه آن ارتباطات را پایدار کرده و توسعه می‌دهد. روابط‌عمومی دیجیتال می‌تواند تمام شیوه‌های بازاریابی را دگرگون  کند و به شکل قابل توجهی نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهد.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیچهار روش استفاده مجدد ازمحتوا
مطلب بعدینقش شِنُفت اجتماعی در استراتژی روابط‌عمومیNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!