پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

نقش شِنُفت اجتماعی در استراتژی روابط‌عمومی

  • admin
  • 30 فروردین 1402

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

شِنفت اجتماعی فرایند استفاده از نرم‌افزارها برای مرور رسانه‌های جمعی و یافتن میزان منشن برند شما، رقبایتان و استفاده از قلاب‌های خاص، هشتگ‌ها و کلمات کلیدی است. یکی از اهداف اصلی شنفت اجتماعی، یافتن بینش‌های مفیدی است که برای موفقیت کسب‌وکارتان اهمیت دارد. نظر مشتریان، اینفلوئنسرها و احساس کلی مخاطبان در مورد صنعت، سیاست، موضوع، سازمان، کمپین یا حتی رویدادی خاص اهمیت دارد.

با استفاده از شنفت اجتماعی، سازمان‌ها می‌توانند اطلاعات را از رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار جمع‌آوری کرده و تحلیل کنند. سپس این اطلاعات به کار گرفته می‌شوند و روی استراتژی‌های بازاریابی اثر می‌گذارند، برنامه‌های خدمات مشتری را توسعه داده و حتی برنامه‌های ارتقاء محصول را خلق می‌کنند.

چرا شِنفت اجتماعی مهم است؟

رسانه‌های اجتماعی به ما اجازه می‌دهند تا نه‌تنها با دوستان و خانواده، بلکه با اینفلوئنسرها، جوامع دیجیتال و برندها ارتباط برقرار کنیم. جدا از وقت‌کشی و ارتباط‌گیری با افرادی که می‌شناسیم، ما از رسانه‌های جمعی استفاده می‌کنیم تا اخبار را مطالعه کنیم، به محتواهای جالب دست بیابیم، متوجه شویم که در مورد چه چیزها یا افرادی بحث می‌شود و ببینیم چه کارهایی باید انجام دهیم و چه محصولاتی را خریداری کنیم.

رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین بسترها برای برندهاست تا با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند. شنفت اجتماعی نیز اولین قدم برای تقویت این ارتباطات و کمک به برندها برای یافتن ارتباطاتی است که می‌توانند به بخشی از آن بدل شوند.

مزایای شِنفت جمعی

کشف گفته‌های مشتریان در مورد سازمانتان می‌تواند به شما کمک کند تا ابعاد زیادی از سازمانتان را بشناسید. باید حتماً روی برند خود در شبکه‌های اجتماعی نظارت داشته باشید تا گفت‌وگو و ارتباط‌گیری‌های مهم را کشف کنید. تشخیص اینفلوئنسرها و پست‌هایی که به احتمال زیاد در پیشرفت سازمان شما اثر مثبت یا منفی دارند بسیار مهم است؛ زیرا می‌توانید با شناخت آن‌ها اقدامات آینده خود را بهتر تنظیم کنید.

شنفت اجتماعی بخش مهمی از استراتژی روابط‌عمومی است. چون راهی است برای سنجش دیدگاه کلی برند، محصولات یا خدمات. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا ببینید مردم در مورد برند شما چه می‌گویند و طبق ترندهای برتر صنعت خود پیش روید. شنفت اجتماعی با رونمایی از بینش‌های انتقادی در حوزه کسب‌وکار و با بصری‌سازی داده‌ها، گزارش‌ها و اخبار رسانه‌های اجتماعی را برای شما به کار می‌گیرد. این اقدام اجازه می‌دهد تا شما به راحتی ترند‌ها، میزان درگیری مخاطب و احساس آن‌ها را درک کنید و ارزش روابط‌عمومی و ارتباطات را برای مدیران ارشد شرح دهید.

معیارهای شِنفت جمعی

احساسات

–   احساسات به سه دسته تقسیم می‌شود: منفی، خنثی و مثبت

–   احساسات به ارتباطات و تعامل‌ها هویت می‌بخشد.

–   تعامل داشتن جالب است تا وقتی که متوجه می‌شوید ۹۰ درصد پست‌ها یا نظرات منفی و کینه‌توزانه هستند؛ اینجاست که داستان به کلی عوض می‌شود.

درگیری

–   شما معمولاً با معیارهایی مانند میزان لایک، به ‌اشتراک‌گذاری و نظرات آشنا هستید. شاید به تنهایی معیارهای پوچی به نظر برسند، اما وقتی برای شفاف‌سازی مکالمات مرتبط با مخاطبان استفاده می‌شوند مانند راهنما عمل می‌کنند و نشانه‌ای برای اکتشاف بیشتر می‌شوند.

–   همچنین نشان‌دهنده این هستند که آیا مخاطبان به شکل منفعل واکنش نشان می‌دهند (لایک، ریتوئیت) یا واکنش آن‌ها فعالانه است (نظر دادن، ارجاع به توئیت).

تحلیل ترندها

–   ترندها به شما کمک می‌کنند تا به عقب بازگردید و پیش از هر گونه اقدام، تصویر کلی را ببینید.

–   کشف کنید که چگونه میزان تعامل و احساسات مخاطبان با دوره‌های قبلی مقایسه می‌شوند.

–   بررسی کنید که چرا بعضی داده‌ها پرت هستند. نتایج پلتفرم‌ها را با هم مقایسه کنید.

ادغام نظارت بر رسانه با شِنفت جمعی

شنفت جمعی باید به عنوان مکمل نظارت بر رسانه‌ها به شکل سنتی در نظر گرفته شود؛ نه جایگزینی برای آن و بالعکس. بعضی پلتفرم‌های نظارت بر رسانه داده‌هایی را برای شما جمع‌آوری می‌کنند. اما شنفت اجتماعی به لطف در نظر گرفتن احساسات مخاطبان، میزان تعامل و تحلیل ترندهای مرتبط با بازخورد مخاطبانتان، بینش‌هایی کاربردی به شما ارائه می‌دهد.

استفاده مؤثر از شِنفت اجتماعی

برای اینکه مطمئن شوید که تیم شما برای موفقیت آماده است می‌توانید هشدارهایی را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید تا ببینید در کجا از برند شما استفاده می‌شود. علاوه بر این به غلط‌های تایپی رایج، اسامی مستعار، محصولات مهم برند و شرایط صنایع مرتبط نیز توجه داشته باشید. با دریافت این هشدارها تیم روابط‌عمومی شما می‌تواند از طرف برندتان در رسانه‌های سنتی و مجازی اقدامات لازم را انجام دهد.

از شِنفت اجتماعی سود ببرید

یکی از مزایای اصلی شنفت اجتماعی که بسیاری از کسب‌وکارها به آن پی برده‌اند این است که باید روی مشتری‌ها تمرکز داشته باشند. شنفت اجتماعی به شما این توانایی را می‌دهد تا به شکایات و مسائل مختلف در همان زمان وقوع توجه کنید. این کار رضایت مشتری و وفاداری آن‌ها به برند را نیز افزایش می‌دهد. از جمله موارد استفاده از شنفت اجتماعی می‌توان به این موارد اشاره کرد: روایت‌گری مستقیم، آماده‌سازی کمپینی جدید، پاسخ به پرسش‌های متداول و ارسال پیام به بخش‌های مختلف.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیروابط‌عمومی دیجیتال و اهمیت آن
مطلب بعدینقش کلیدی روابط‌عمومی در فرایند استخدامNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!