شاید این روزها سرتان بیش از حد شلوغ باشد و یا شاید چند وقتی است که در تولید محتوا به بنبست خوردهاید. در هر حال شما نیازمند محتوا هستید، اما زمان و انرژی کافی برای خلق آن را از صفر ندارید.
یک خبر خوب: احتمالاً تا همین لحظه محتواهای بسیاری دارید که میتوانید با کمی اصلاحات خلاقانه، دوباره از آنها استفاده کنید. ما در این مقاله خواهیم گفت که چگونه میتوانید این منابع محتوایی را تشخیص دهید و با یک نوآفرینی، آنها را به محتوایی تازه و دوستداشتنی برای مخاطبانتان تبدیل کنید.
- تبدیل ویدئو به کلمه
حتماً ویدئویی از مدیرعامل خود دارید که در رویدادی سخنرانی میکند. خودتان متن آن را پیاده کنید یا از نرمافزارهای تبدیل صوت به متن، کمک بگیرید. در نهایت یک طرح کلی از پست درونشبکهای یا مقالهای در جهت رهبری افکار را در اختیار خواهید داشت. این کار را میتوان با نظرات مشتریان یا کارمندان نیز انجام داد. کلمات یک ماهیت مشترک دارند و ترجمه آنها از یک قالب دیگر به متن آسان است. این کار را میتوانید با پادکستها هم انجام دهید. علاوه بر این شما میتوانید یک متن نوشتاری را به ویدئو تبدیل کنید. دوربین را آماده کنید و گزارشی اجمالی از برگزاری یک رویداد برگزار شده سازمان را شرح دهید یا از یکی از کارمندانتان بخواهید تا داستانی را روایت کند.
- تغییر قالب محتوا
حتی اگر از قالب نوشتاری به قالب دیگری حرکت کنید هم راهکار قبلی صادق است. تصور کنید مقاله فوقالعادهای دارید که در گذشته برای شما بسیار کارآمد بوده است آن اطلاعات همچنان مفیدند و شما میتوانید همان مقاله را با انجام تغییرات کوچک، برای مخاطبان جدید آماده کنید. مثلاً میتوانید مقاله خود را به یک مقاله فهرستی (مانند این مقاله) یا اینفوگرافیک یا حتی پست لینکدین تبدیل کنید.
توجه کنید اگر برای جذب ترافیک سایت به سئو متکی هستید نباید اطلاعات قبلی را کلمه به کلمه تکرار کنید. کمی اطلاعات جدید اضافه کنید، برخی اطلاعات را تغییر دهید و بعضی موارد را بازنویسی کنید؛ گوگل محتوای اصیل میخواهد. با این حال، اگر عمدتاً روی اینترنت داخلی، کمپینهای ایمیلی یا دیگر رسانههایی که به جستوجو نیاز ندارند، کار میکنید فشار کمتری برای بازبینی کامل محتوا خواهید داشت.
- گردآوری و خلاصهسازی محتوای قبلی
میتوانید محبوبترین محتوای سال یا ماه گذشته را پیدا کرده و آن را با کمی تغییرات به بسته محتوایی جذابی تبدیل کنید. با مقدمه شروع کنید و توضیح دهید که چه کاری انجام میدهید. لینکهای مربوط به آن مطالب را اضافه کنید و در مورد هر کدام توضیح مختصری دهید. در پایان نیز نکته کلیدی متن را ذکر کنید؛ کار شما تمام است. مردم دوست دارند حس کنند که بهترین نسخه از هر چیزی را به دست آوردهاند؛ اینکه کسی مطالب باکیفیت را برایشان انتخاب و گردآوری کرده و نیازی نیست که خودشان چنین کاری را انجام دهند.
- انتشار دوباره کل محتوا
کارهای سادهتر از گردآوری و خلاصهسازی محتوای قبلی نیز وجود دارد. گاهی میتوانید دقیقاً همان محتوا را با همان شکل قبلی منتشر کنید. حتماً دیدهاید که بعضی سایتها در مناسبتهای خاص، پرطرفدارترین محتوای سال خود را بازنشر میدهند. شما میتوانید یک برچسب در بخش ابتدایی مقاله اضافه کنید تا برای خواننده واضح شود که این یک مقاله جدید نیست بلکه جزء مقالات برتر است. با این تکنیک ساده در زمان تعطیلات میتوانید به افرادی که مشغول به کار هستند و به محتوای باکیفیت نیاز دارند، اطلاعات خوبی برسانید.
از هر تکنیکی استفاده میکنید به یاد داشته باشید که بیشتر محتواها یکبارمصرف نیستند. با کمی خلاقیت و شفافیت میتوانید به محتواهای قدیمی جان تازهای ببخشید.