پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

مهارت‌های ارتباط موثر در بازاریابی روابط‌عمومی

  • admin
  • 30 آذر 1401

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

مهارت‌های ارتباطی مؤثر برای افرادی که به دنبال کسب موفقیت در روابط‌عمومی و بازاریابی هستند، امری حیاتی است. با این‌حال، متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی به ندرت در همه حوزه‌های ارتباطی تخصص لازم را دارند، بنابراین کسانی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند نباید تحت آموزش انواع مهارت‌های مختلف، قرار گیرند. به‌طور معمول، متخصصان آگاه و دانای روابط‌عمومی و بازاریابی در یک یا دو مهارت تخصص دارند، اما همچنان به دنبال آموزش، یادگیری و کسب تجربه برای بهبود آن دسته از زمینه‌هایی هستند که در آن‌ها اعتماد به نفس کمتری دارند.

نگارش

به‌رغم افزایش فناوری‌های جدید، مهارت نوشتاری قوی برای موفقیت روابط‌عمومی و بازاریابی همچنان حیاتی تلقی می‌شوند. نحوه نگارش در روابط‌عمومی و بازاریابی باید واضح، مختصر، قانع‌کننده و بدون خطا باشد. علاوه بر این، نویسندگان حوزه روابط‌عمومی باید به سبک نوشتن هرمی و وارونه‌نویسی تسلط داشته باشند؛ رویکردی روزنامه‌نگارانه که نکات اصلی را در درجه اول اهمیت قرار داده و جزئیات نیز به دنبال آن حمایت می‌شوند.

سخنرانی در جمع

از آن ‌جایی‌که متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی اغلب خود را در مقابل مراجعه‌کنندگان، گزارشگران، مشتریان، نمایندگان جامعه یا دیگر گروه‌ها دیده و با آن‌ها در ارتباطند، بنابراین کسب مهارت‌های سخنرانی، لازم و ضروری است. مهارت‌های مؤثر سخنرانی در جمع، ترکیبی از تجزیه ‌و تحلیل مخاطب، نگارش متن و ارائه است. متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی، نیازهای مخاطبانشان را درک کرده و پاسخگوی آن‌ها هستند. سخنرانی‌های متقاعدکننده با بیانیه‌ای گیرا و جذاب آغاز می‌شوند. مهارت‌های ارائه سخنرانی شامل ارتباط چشمی، داشتن زیر و بم متفاوت، سرعت و میزان آهنگ صاف در صدا است.

ارتباط غیرکلامی

متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی از تکنیک‌های ارتباط غیرکلامی به منظور بارز کردن و تأکید بر یک متن کلامی یا نوشتاری استفاده کرده و بهترین روش برای پاسخ ‌دهی به احتیاجات مشتریان یا تیم را انتخاب می‌کنند. تکنیک‌های غیر‌کلامی شامل ارتباط چشمی، وضعیت بدن، حرکات دست و پا و گوش دادن است.

رهبری

از آن ‌جایی‌که اهداف ارتباطی و بازاریابی نیازمند تیمی از نویسندگان، طراحان، ویراستاران و تکنسین‌ها است، متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی نیز باید مهارت‌های رهبری داشته باشند تا بتوانند یک کمپین و فعالیت تیمی را به طور مؤثری مدیریت و هدایت کنند. متخصصان هوشیار روابط‌عمومی و بازاریابی اصول و نیز مزایا و معایب نظریه‌های رهبری مانند تحول آفرینی، معاملات و موقعیت را درک کرده و می‌دانند چطور بهترین رویکرد را بر مبنای نیازهای تیم خود انتخاب کنند. همچنین از ارتباطات به منظور الهام بخشیدن و حفظ روحیه مسئولیت‌پذیری اعضای تیم برای انجام وظایفی که به آن‌ها محول شده، استفاده می‌کنند.

پژوهش

پژوهش در حوزه ارتباطات در واقع ستون فقرات کمپین‌های روابط‌عمومی و بازاریابی مؤثر محسوب می‌شود. متخصصان روابط‌عمومی و بازاریابی می‌دانند چطور یک روش تحقیق مانند نظرسنجی، گروه محوری و متمرکز یا مصاحبه‌‌ای همراه با سؤالات پژوهشی را تنظیم کنند. آن‌ها همچنین از مهارت‌های نگارش، سخنرانی در جمع و ارتباطات غیرکلامی استفاده می‌کنند تا بتوانند سؤالات نظرسنجی را طراحی کرده، گروه‌های متمرکز و محوری را هدایت نموده و مصاحبه‌ها را برگزار نمایند.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلی4 قدم تا روابط‌عمومی
مطلب بعدیراز موفقیت در استارتاپ‌هاNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!