پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

هویت بصری در برندسازی

  • admin
  • 13 اردیبهشت 1401

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

تعریف هویت بصری

هویت بصری متشکل از تمام تصاویر گرافیکی و اجزای «بصری» برند شما است. هر چیزی که مشتریان شما می‌توانند ببینند و هر چیزی که با کسب و کارتان مرتبط باشد، می‌تواند بخشی از هویت بصری شما را تشکیل دهد. هویت بصری شامل نشان یا نماد، بسته‌بندی، وب‌سایت و حتی قالب‌های ایمیل شما می‌شود.

ده‌ها دارایی بصری مرتبط با برندهای مدرن وجود دارد و هر‌کدام نقشی در هویت برند شما دارند. نشان یا لوگوی شما نیز کمک می‌کند تا مشخص شود که فعالیت شرکت شما در چه حوزه‌ای است و بلافاصله توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. همچنین تایپوگرافی شما عناصری از شخصیت و هویت برند شما را منتقل می‌کند.

هویت بصری در مقابل برندسازی

با این همه، هویت بصری چه تفاوتی با برندسازی اولیه یا هویت برند دارد؟  برندسازی یا هویت برند، به بیان کلی، به هر چیزی که شرکت شما هست اشاره دارد. بخش مهمی از این مفهوم، تصویر، رنگ‌ها و گرافیک استفاده شده توسط شما و غیره است.

هویت بصری برندسازی‌شده شما به تمام چیزهایی اشاره دارد که مشتری می‌تواند ببیند و به وسیله آن با شما ارتباط برقرار کند. دستورالعمل‌های برند به این امر اشاره دارد که شرکت شما به چه چیزی شهرت داشته، چه احساسی در تعامل با مشتریان دارد و چه نوع ویژگی‌های منحصر به فردی را نشان می‌دهد.

دستورالعمل‌های برند و هویت بصری باید همسو با یکدیگر باشند. به طور مثال (Innocent Drink) هویت بصری سرزنده و جذابی دارد که با رنگ‌های روشن، طرح‌های با دست کشیده شده و فونت عجیب غریب شناخته می‌‌شود.

اساس هویت این برند، سرگرم‌کننده است اما در عین‌حال توجه را به عناصر عمیق‌تر هدف شرکت، مانند استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، جلب می‌کند.

هویت بصری به همه نشان می‌دهد که شرکت شما از بیرون چه چیزی است و هویت برند شما نشان می دهد که کسب و کار شما از درون چیست. هر دو مفهوم به منظور حفظ حضور درست، باید با یکدیگر همسو باشند.

هویت برند خود را چگونه تعریف می‌کنید؟

آیا برندتان سرزنده و جوان است یا بالغ و پیچیده؟ شخصیت برند شما، هر چند کوچک، باید در تمام جهات تصویر کسب و کار شما نفوذ کند.  مشتریان شما چه کسانی هستند؟

با هویت بصری خود می‌خواهید چه نوع مخاطبینی را به دست آورید و آن‌ها توسط چه تصاویری جذب شوند.

با وجود تمام این اطلاعات، می‌توانید بر اساس این عناصر، کارخود را شروع کنید:

  1. پالت رنگ

شاید بتوان گفت پالت رنگ بدیهی‌ترین بخش سیستم هویت بصری است که شما باید در هر استراتژی بازاریابی از آن استفاده کنید. در دنیای برندینگ، رنگ گویای عاطفه و احساس است. رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید مختص برند شما باشند.شما می‌‌توانید رنگ‌‌های خود را به هر چیزی که در دستورالعمل‌‌های برندتان قرار دارد، از لوگو تا طراحی وب‌سایت و حتی پویش یا کمپین‌های بازاریابی رسانه‌‌های اجتماعی، اختصاص دهید.

  1. تایپوگرافی

انتخاب فونت یا قلم مناسب برای هویت بصری شما، از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نقش مهمی در ایجاد تاثیر عاطفی بر مخاطبان ایفا می‌کنند. هنگامی كه تایپوگرافی خود را انتخاب می‌كنید، به یاد داشته باشید كه روانشناسی فونت را نیز در نظر بگیرید.

فونت‌ها را تنها برای نشان تجاری یا لوگوی بررسی نكنید. به یاد داشته باشید كه تمام فونت‌های مورد استفاده در وب‌سایت، سرفصل‌ها، ایمیل‌‌ها و حتی برنامه‌‌های گوشی هوشمند نیز مهم هستند.

3.گرافیك

گرافیك به عنوان میزبانی برای تصاویر دیجیتالی است و شامل تمام جنبه‌های ساده هویت برند شما است. طرح‌های گرافیکی می‌توانند شامل اشکال ساده، نماد‌ها، تصاویر در مقیاس کامل، اینفوگرافیك‌ها (اطلاعات نگاشت‌ها)  و حتی تصاویری برای پست‌های وبلاگ شما باشند.

  1. تصویرسازی

تصویرسازی، در هویت بصری شما شبیه گرافیک اما فراتر از اشكال و نمادهای اصلی است. تا حد امکان، در استفاده از عكس آرشیوی اكیداً خودداری كنید، اینگونه می‌توانید منحصر به فرد بودن تصویر را حفظ كنید.

هنگام ایجاد دستورالعمل‌‌های بصری خود، دقیقاً نوع هویتی که می‌خواهید با عکس‌‌ها، ویدیوها و تصاویر نشان دهید را برجسته کنید. حتی می‌توانید به مواردی مانند نور و رنگ‌های پس‌زمینه توجه داشته باشید.

  1. دارایی‌های فیزیكی

دارایی‌های فیزیكی به محصولات آفلاین اشاره دارد كه حاوی تصویر یا هویت شما است و اكثراً با مواردی مانند علائم، طراحی در ادارات و فروشگاه‌های خرده‌فروشی آغاز می‌گردد و می‌توانند شامل مواردی چون بروشورهای چاپی، بنرها و ابزارهای تبلیغاتی برای رویدادها و کنفرانس‌ها و مواردی مانند طرح‌بندی و طراحی فروشگاه شما نیز باشند. علاوه بر این، لباس‌های كاركنان و بسته‌بندی محصولات شما نیز جزو دارایی‌های فیزیکی به حساب می‌آیند.

  1. لوگو یا نشان تجاری

لوگو از اولین ابزار زیبایی شناختی‌ای است كه مشتری برای شناسایی شما و شرکت‌تان از آن استفاده می‌کند و از بخش‌های بسیار مهم برندینگ است؛ زیرا کل شخصیت و ارزش‌های برند شما را در قالب یک تصویر ساده تعریف می‌کند. یك لوگوی خوب، قلب تپنده تمام كارهایی است كه شما به عنوان برند انجام می‌دهید و حتی می‌تواند در مواردی مانند انتخاب رنگ برند نیز کمک كند.

چگونگی طراحی هویت بصری

یک هویت بصری خوب باعث می‌شود شرکت شما عالی به نظر برسد، اما در عین‌حال نقش مهمی در ایجاد ارتباطات عاطفی با مخاطبان هدف شما ایفا می‌کند. در صورت نداشتن یک هویت بصری قدرتمند، شما در افزایش وفاداری نسبت به آن برند دچار مشکل خواهید شد.  بنابراین از کجا شروع کنید؟

گام اول: هویت برند خود را تعریف کنید.

گام دوم: به جنبه خلاقانه برند خود توجه کنید.

گام سوم: از جلوه‌های بصری فراتر بروید.

گام چهارم: ساده بگیرید.

گام پنجم: منحصر به فرد باشید، نه گیج‌‌کننده.

گام ششم: با چندین رسانه سازگار شوید.

گام هفتم: ثبات را حفظ کنید .

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیمدرسه پژوهش کیفی
مطلب بعدیراهبردهایی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعیNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!