راهاندازی یک رویداد برای اولین بار میتواند بسیار پراسترس باشد، بهخصوص اگر تجربهای در زمینه تبلیغ آن نداشته باشید.
برگزاری یک رویداد، راهی عالی برای نمایش برند شخصی شما و ارتباط با مخاطبان هدف است. با اینحال، تشویق مردم به حضور در رویداد، بهاندازه مدیریت آن مهم است.
رسیدن به مخاطبان هدف آنقدرها هم که فکر میکنید سخت نیست. در اینجا چند نکته برای کمک به شما آورده شده است.
اخبار جعلی، یعنی آن دسته از اخباری که یا باید به آنها اعتماد کرد، یا کاملاً واقعی به نظر میرسند که بیش از همه آسیبزا هستند. ما وقتی داستانی را میشنویم که به نظر میرسد حقیقت را منعکس میکند، اما بعد معلوم میشود که دروغ است، شروع به زیر سؤالبردن اعتبار همه اخبار منتشر شده از آن رسانه میکنیم. اینجاست که ضریب اعتماد بین منبع رسانه و مصرفکننده از بین میرود.
انتشار رسانهای
انتشار رسانهای یکی از مؤثرترین راهها برای رساندن داستان شما به رسانه است. آنها شما را قادر میسازند تا پوشش رسانهای گستردهای ایجاد کرده، شهرت برند یا شرکت خود را افزایش داده و هرگونه بحران را مدیریت کنید؛ بنابراین، بسیار مهم است که انتشار رسانهای و رویداد شما دقیق و کارآمد بوده و با نیازهای یک روزنامهنگار پرمشغله مطابقت داشته باشد.
فهرستها
در هر روزنامه و مجلهای چه آنلاین و چه چاپی تبلیغ کنید. بسیاری از روزنامهها و مجلات یک بخش «چه خبر» دارند که به رویدادهای محلی اختصاص دارد و اطلاعاتی در مورد اینکه کجا و چه زمانی، چه اتفاقی افتاده است را ارائه میدهند. تمام جزئیات رویداد خود و یک بیانیه رسانهای را در هر کجا که منتشر میکنید، به خبرنگار مسئول بخش رویدادها ایمیل کنید. اگر او را نمیشناسید، تماس گرفته و سؤال کنید.
رسانههای اجتماعی
با پیشرفت فناوری، شیوه دریافت اطلاعات تغییر کرده است. رسانههای اجتماعی بهترین بستر برای ایجاد و ترویج رویداد شما هستند. محبوبترین رسانههای اجتماعی روشهای مختلفی دارند که در آنها میتوانید به رویداد خود اجازه دهید مخاطبان هدف خود را پیدا کند.
اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا تصاویری از رویداد را پیش از وقوع آن پست کنید. این کار باعث میشود مخاطب هدف بهصورت مخفیانه به آنچه قرار است در اطراف رویداد شما رخ دهد، پی ببرد. با استفاده مؤثر از هشتکها در زیر پست به شما این امکان را میدهد که رویداد خود را در بستری گستردهتر نسبت به دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارید.
تراکت
پخش تیزر و نصب پوستر راهی قدیمی اما مفید برای شناخته شدن رویداد شما توسط مخاطبان بزرگتر است. قرار دادن پوستر در اطراف محل برگزاری رویداد جهت آشنایی مردم با آن و همچنین توزیع آگهی در مراکز خرید و کافههای محلی روشی مؤثر است.
تبلیغات
تبلیغات را در مکانهایی در نظر بگیرید که فکر میکنید مخاطبان هدف شما آن را میبینند. اگر در جلبتوجه رسانهها به رویداد خود مشکل دارید، بهجای آن فقط روی یک تبلیغ متمرکز شوید.
تبلیغات رسانههای اجتماعی نیز راهی عالی و هدفمند برای رسیدن به مخاطبان هدف شما است. درک اینکه همهچیز چگونه کار میکند، میتواند دشوار باشد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع، تحقیقات لازم را انجام داده باشید. در غیر این صورت به فکر استخدام کسی باشید که به شما کمک کند.
داستان جالب پشت رویداد خود را پیدا کنید
گاهی اوقات روزنامهنگاران به رویداد شما علاقهای نشان نمیدهند چون ممکن است برای خوانندگان جذاب نباشد. یکراه هوشمندانه برای جلبتوجه روزنامهنگاران این است که داستانی جالب در مورد چیزی یا کسی جدا از رویداد خود پیدا کنید. سخنران اغلب با یک داستان جذاب سعی میکند توجه روزنامهنگار را جلب کرده و نهایتاً در پایان مصاحبه، اشاره میکند که رویدادی در حال رخ دادن است.