پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

ویژگی‌های یک رئیس از دیدگاه گروه

  • admin
  • شهریور 14, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

افراد مختلف به دنبال دیدن ویژگی‌های گوناگونی در رهبر خود هستند. بعضی مایل‌اند رئیس آن‌ها فردی آرام باشد، درحالی‌که بعضی دیگر به دنبال رئیسی سخت‌گیرند تا آن‌ها را تحت‌فشار بگذارد؛ اما بهترین رهبران تلاش می‌کنند تا ترکیبی از این ویژگی‌ها را در خود داشته باشند. امروزه برای رهبران ضروری است که میان ویژگی‌های مختلف خود تعادل ایجاد کنند. این مقاله به شش ویژگی‌ یک رئیس خوب از دید اعضای گروه او می‌پردازد.

رئیس خوب بودن حیاتی است

امروزه به نظر می‌رسد که مردم در سراسر جهان برای شغل و حرفه خود اهمیت کمتری قائل‌اند، بنابراین افراد بیشتری آماده استعفا از شغل خود هستند. همچنین این نکته اهمیت «رئیس خوب» بودن را نشان می‌دهد؛ زیرا طبق تحقیقات گسترده‌ی موسسه «گالوپ» (Gallup Inc)، مدیران، دلیل اصلی رخ دادن هفتاد درصد اختلافات در تعاملات میان کارکنان خود هستند.

باوجود تمام اختلاف ‌سلیقه‌ها، خصوصیات مشترکی وجود دارد که اعضای هر گروه از رئیس خود انتظار دارند. اگر فردی بیشتر این ویژگی‌ها را نداشته باشد، اعضای گروه او به دنبال شغل جدید با رئیس دلخواه خواهند رفت.

۶ ویژگی یک رئیس خوب از دید اعضای گروه

به‌عنوان رهبر گروه، تمرکز شما باید روی پیشرفت کل گروه و همچنین رشد تک‌تک اعضای گروه باشد. کارکنان مشتاقانه منتظر کار کردن با رهبران عادل و دلسوز هستند. رویکرد شما می‌تواند با توجه به جنبه‌های مختلف، اعم از نیازهای سازمان، سبک شخصی شما و گروهی که با آن کار می‌کنید، تغییر کند؛ اما اساساً هر رهبر باید دارای یک سری ویژگی بنیادی باشد.

در اینجا شش ویژگی ذکر شده است که شما را به‌عنوان یک رئیس، در رسیدن به نتایج مؤثر و سازنده یاری می‌رساند.

۱. امنیت شغلی برای کارکنان خود فراهم می‌کند

بهترین راهکار برای اینکه به اعضای گروه خود نشان دهید به رفاه آن‌ها اهمیت می‌دهید، درنظرگرفتن مزایای عالی در چارچوب دستورالعمل‌های سازمانی برای آن‌ها است. با انجام دادن این کار، شما امنیت شغلی میان کارکنان خود ایجاد می‌کنید. این نکته زمانی که کارکنان با چالش‌های دورکاری مواجه می‌شوند، ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. بنابر‌این اطمینان حاصل کنید که کارکنان از تمامی مزایای لازم برای عملکرد بهتر، برخوردار هستند. این مزایا شامل موارد زیر است: امنیت اجتماعی، پاداش، مرخصی استعلاجی با حقوق، مرخصی منعطف، بیمه درمانی، حمایت از فرزند آوری و فرزندخواندگی، حمایت از ادامه تحصیل کارکنان و اعطای وام دانشجویی. همچنین در دوران همه‌گیری کرونا نیاز کارکنان به دریافت حمایت‌های روحی و روانی افزایش یافته‌ است. طبق مقاله‌ای که توسط مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سال ۲۰۲۲ به چاپ رسید کارفرمایان باید نسبت به گذشته انعطاف‌پذیرتر باشند.

2. ارتباط برقرار‌کننده‌‌ی خوب

طبق آمار سایت «تایم داکتر» (TimeDoctor) ، ۸۸ درصد از کارکنان اذعان دارند، اولویت اول آن‌ها این است که رئیس‌شان شنونده خوبی باشد؛ درحالی‌که تنها ۶۰ درصد از آن‌ها رئیسی با چنین خصوصیتی دارند. توانایی خوب گوش‌دادن و پاسخگویی صادقانه به کارکنان زمینه‌ساز افزایش مشارکت و بازدهی آن‌ها است و همچنین این امر راهی مناسب برای برقراری ارتباط میان کارفرما و کارکنان ایجاد می‌کند.

اعضای گروه شما باید متوجه باشند هرلحظه که بخواهند می‌توانند نظر خود را با شما مطرح کنند این امر موجب کارایی بهتر گروه می‌شود چراکه اعضای آن می‌توانند آزادانه، در محیطی امن به بیان و پردازش ایده‌های مفید خود بپردازند.

۳. مهارت‌های سازمان‌دهی

مهارت‌های سازمان‌دهی اغلب در بحث‌های مرتبط با مقوله رهبری نادیده گرفته می‌شود. وظیفه رهبر یک گروه صرفاً به نتیجه رساندن کارهای زیردستانش نیست، بلکه او وظیفه‌ برنامه‌ریزی، مدیریت و هماهنگی کار گروهش را نیز بر عهده دارد.

زمانی‌که برنامه، اهداف و استراتژی‌های گروه را مشخص کرده و پیش روی خود گذاشتید، اجرای آن‌ و رسیدن به عملکرد مطلوب آسان‌تر می‌شود. همچنین این امر کمک می‌کند تا کارکنان به شکلی بهینه، طبق نقشی که شما برای آن‌ها در نظر گرفتید، عمل کنند.

سازمان‌دهی مطلوب و مشخص بودن برنامه‌ کاری، سردرگمی کارکنان را به حداقل می‌رساند و همچنین وظایف هر فرد را مشخص می‌کند. شما می‌توانید از دستگاه‌هایی برای ایجاد این نظم و یا راهنمایی بهتر اعضا استفاده کنید. این روش برای سازمان‌دهی در ابتدا امری زمان‌بر است، اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که چه مقدار در پیشبرد اوضاع مفید است.

۴. رفتار بی‌طرفانه

یک رهبر موفق با تمام اعضای گروه خود به شکلی بی‌طرفانه رفتار می‌کند. رهبرانی که به عده‌ای خاص از کارکنان خود بها می‌دهند، به پویایی اعضا آسیب می‌رسانند زیرا با دیده نشدن تلاش آن‌ها از سوی کارفرما، دلسرد و ناامید می‌شوند.

شناخت خوب کارکنان توسط رهبر گروه، نقش کلیدی در تقویت روحیه و کارایی کارکنان دارد. رهبر گروه با منصف بودن نسبت به تلاش‌های کارکنان، آن‌ها را برای نشان دادن عملکردی بهتر در آینده، ترغیب می‌کند.

باید به این نکته توجه کرد که عادل و سخت‌گیر بودن دو مقوله متفاوت‌اند و نباید آن‌ها را یکی دانست. عادل بودن به این معنا است که شما به هیچ‌کس در گروه خود امتیاز خاصی نمی‌دهید؛ که نتیجه‌ آن ایجاد ارتباطات شفاف و پویا در گروه شما است.

۵. قابل‌اعتماد

وجود اعتماد میان اعضای هر گروه برای بقای آن حیاتی است. شما باید خطوط ارتباطی شفافی داشته باشید و به کارمندان خود نشان دهید که صلاح آن‌ها را می‌خواهید و در تلاش هستید به آن‌ها کمک کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند.

باید منصفانه با کارکنان رفتار کنید تا احساس امنیت کنند و بتوانند بر وظیفه‌ی خود تمرکز کنند. اگر احساس کنند که با آن‌ها ناعادلانه رفتار می‌شود، در هیچ موردی به شما اعتماد نخواهند کرد و ممکن است اطلاعات مهمی را از شما مخفی کرده و یا در مواقع ضروری از کمک به شما دریغ کنند.

۶. از اشتباهات خود درس می‌گیرد

رهبر تیمی که از اشتباهاتش درس نمی‌گیرد در بلندمدت به گروه خود آسیب می‌رساند. رهبران ابتدا باید یادگیرنده‌های خوبی باشند. باید اشتباهات خود را بپذیرند و سعی کنند از آن‌ها درس بگیرند تا در آینده آن اشتباهات را تکرار نکنند.

 به اعضای گروه خود اجازه دهید تا اشتباهات شما را شناسایی کنند. این کار موجب می‌شود اعضای گروهتان با شما احساس صمیمیت کرده و رابطه میان شما به یک رابطه دوستانه تبدیل شود.

انعطاف‌پذیر باشید و چالش‌های جدید را بپذیرید حتی اگر در انجام دادن آن‌ها شکست بخوردید. بدانید که فرصت جبران دارید و همیشه گروه شما در کنارتان خواهند بود.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیمهارت‌های ارتباط موثر در بازاریابی روابط‌‌عمومی
مطلب بعدیماهیت تکاملی ارتباطات بحرانNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!