استارتآپها فرصت منحصربهفردی برای استفاده از روابطعمومی به نفع خود دارند. با توجه به محدودیت منابع، استارتآپها باید در مورد چگونگی تخصیص زمان و انرژی خود، روشی استراتژیک داشته باشند.
روابطعمومی میتواند به استارتآپها در ایجاد اعتبار، آگاهی از برند و تولید لید کمک کند. در این مقاله، پنج نکته را برای استارتآپها توضیح میدهیم تا بتوانند از روابطعمومی برای کسب موفقیت خود بهتر استفاده کنند.
1) نوشتن نشریات و وبلاگ
نوشتن اخبار و وبلاگ، یکی از راههایی است که کسبوکارهای نوپا میتوانند به وسیله آن از روابطعمومی به نفع خود استفاده کنند. این مورد روشی عالی برای معرفی نام و داستان شرکت شماست. شما میتوانید با نوشتن روایتهای قانعکننده، پوششهای رسانهای ایجاد و مخاطبان را به کسبوکار خود علاقمند کنید. انتشار نشریات و وبلاگها نیز راه خوبی است تا به سرمایهگذاران بالقوه نشان دهید که شما در کار خود، مصمم و جدی هستید. در ابتدا ممکن است کمی سخت بتوانید موضوع و محتوای مناسبی برای وبلاگ خود بیابید، اما پس از انجام مداوم این کار، به نتیجه خوب و دلخواه خود خواهید رسید.
2) نوشتن مقاله برای روزنامهنگاران
نوشتن مقاله برای روزنامهنگاران، راه دیگری است که استارتآپها میتوانند از روابطعمومی به نفع خود استفاده کنند. شما میتوانید با نوشتن داستانهای جذاب، پوششهای رسانهای ایجاد و مخاطبان را به کسبوکار خود علاقمند کنید. نوشتن مقاله نیز راه خوبی است تا به سرمایهگذاران بالقوه نشان دهید که در کسبوکار خود، مصمم و جدی هستید. اگر میخواهید به سرعت مقیاس خود را گسترش دهید یا ScaleUp کنید، برخی ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی را نیز در نظر داشته باشید.
3) تنظیم مصاحبهها و حضور مدیران در رسانهها
اغلب اوقات، استارتاپها از روابطعمومی برای معرفی نام و روایت کسبوکار خود استفاده میکنند. اما راه دیگر استفاده از روابطعمومی، ترتیبدادن مصاحبه و حضور مدیران شرکت در رسانهها است. وقتی سرمایهگذاران بالقوه ببینند که در رسانههای معتبر با شما مصاحبه میشود، به احتمال زیاد در شرکت شما سرمایهگذاری خواهند کرد. در واقع مصاحبه با رهبران صاحبنظر در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی، یک روش بالقوه برای جلب توجه مخاطبان به کسبوکار شما است.
4) میزبانی یک رویداد
رویدادها راهی عالی برای ایجاد علاقه در رسانهها و جلب توجه هستند. با میزبانی از یک رویداد، میتوانید نام و روایت کسبوکار خود را در آنجا مطرح کنید. در بسیاری از موارد، شما به راحتی از رهبران صاحبنظر در صنعت خود، عکس گرفته و آنها را در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید. لازم نیست هزینه زیادی برای رویدادها صرف کنید بلکه بهتر است آن را برای شرکتکنندگان خود، تبدیل به امری خاص و منحصربهفرد کنید.
این موارد، تنها چند نکته برای استارتآپها هستند تا از روابطعمومی به نفع کار خود استفاده کنند. موارد بیشتری وجود دارند که کارآفرینان باید در مسیر موفقیت به آنها توجه کنند. احتمالاً پشتکار تنها راهحل است.