پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

نقش والدین در تقویت مهارت روابط‌عمومی

  • admin
  • 17 تیر 1401

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

کافی است در گوگل عبارت «کدام شغل برای والدین مناسب‌تر است؟» را جست‌و‌جو کنید؛ خواهید دید که روابط‌عمومی در بالای فهرست قرار می‌گیرد.

در روابط‌عمومی، انعطاف‌پذیری کار بسیار بالا است و افراد می‌توانند برنامه‌ زمانی خود را داشته باشند. همچنین مجموعه مهارت‌های مورد نیاز سازمان‌های روابط‌عمومی برای استخدام افراد با برخی ویژگی‌هایی که والدین باید هنگام مواجهه با کودکان داشته باشند، همسو است.

آیا تربیت فرزندان موجب تقویت روابط‌عمومی افراد می‌شود؟

 اگر دارای فرزند هستید و به دنبال شغلی در روابط‌عمومی می‌گردید، یا قرار است بعد از مرخصی زایمان به شغل خود در روابط‌عمومی بازگردید، احتمالاً بیش از آن ‌چه انتظار دارید، برای این کار مناسب هستید. تربیت فرزندان باعث ایجاد و تقویت مهارت‌های بسیاری می‌شود که ممکن است شما قبلاً روی آن‌ها تمرکز نکرده باشید. در این ‌جا به پنج ویژگی مطلوب مراقبت از فرزندان می‌پردازیم که سازمان‌های روابط‌عمومی در انتخاب‌ افراد خود به دنبال آن هستند.

1–  نظم داشتن

اگر نظم نداشته باشید، دعوتنامه‌های مهم جشن تولد، آماده کردن ناهار برای اردوی مدرسه یا اسباب‌بازی مهم موقع خواب را هنگام اقامت شبانه در خارج از خانه فراموش می‌کنید. فرزند داشتن به شما نظم را می‌آموزد. خیلی زود متوجه خواهید شد که اگر منظم نباشید، نمی‌توانید پایتان را از خانه بیرون بگذارید.

در روابط‌عمومی نیز دقیقاً همین‌طور است. باید عملکرد خوبی در سازماندهی خود، گروه و مشتریانتان داشته باشید تا جلسات، ارائه‌ها، رویدادهای مطبوعاتی و معرفی محصولاتی که مسئول‌شان هستید، منظم و طبق برنامه پیش بروند. مشتریان از شما انتظار دارند آن‌ها را به خوبی مدیریت کرده و بر حجم کاری خود نظارت داشته باشید. بنابراین، اگر می‌خواهید با فشارهای ضرب‌الاجل‌ مختلفی که در روابط‌عمومی با آن‌ها مواجه می‌شوید کنار بیایید، باید مهارت خوبی در سازمان ‌دهی و مدیریت زمان داشته باشید.

2- ارتباط، ارتباط، ارتباط!

بچه‌ها نمی‌خواهند کارها را فقط به این دلیل انجام دهند که والدینشان می‌گویند. باید بتوانیم انتظارات خود را از آن‌ها به‌گونه‌ای بیان کنیم که متوجه شوند. وقتی با یک کودک در مورد مشکلی صحبت می‌کنیم، باید آن را توضیح داده و احساساتمان را طوری نشان دهیم که منظورمان را بفهمند.

اگر بتوانید ارتباط مؤثری برقرار کنید، در روابط‌عمومی شانس خوبی خواهید داشت. مهارت‌های ارتباطی اولین موضوعی است که کارفرما از شما انتظار دارد. باید بتوانید با مشتریان خود و مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان، باید محتوا و لحن بیانتان را با هم تطبیق دهید. به طور خلاصه، متخصصان روابط‌عمومی باید با خوب گوش دادن، در پرورش و توسعه روابط قابل اعتماد مهارت داشته باشند و این دقیقاً همان کاری است که اکثر والدین به دنبال انجام آن هستند.

3- خلاقیت داشتن

احتمالاً وقتی می‌خواستید فرزندتان را به کاری تشویق کنید، کمی خلاقیت در آستین داشته‌اید. متوجه شده‌اید که از طریق داستان‌سرایی، بازی، نقش بازی کردن یا سخت نگرفتن زندگی برای کودکان، می‌توانید راهی برای متقاعد کردن و به راه آوردنشان بیابید. به این ترتیب، روابط‌عمومی می‌تواند شغل مناسبی برای شما باشد! خلاقیت، برنده میدان‌های روابط‌عمومی است و یک مزیت رقابتی در اختیار شما قرار می‌دهد. با خلاقیت، می‌توانید با بودجه‌ کمی، تأثیر قابل توجهی گذاشته و با راه‌حل‌هایتان ایده‌ خود را به گوش سایر افراد برسانید.

4- صداقت؛ بهترین خط‌مشی

به‌عنوان پدر و مادر توقع داریم فرزندانمان با ما صادق باشند. می‌توانیم برای آن‌ها الگوی رفتاری مناسبی باشیم. مثلاً می‌توانیم در مورد همه‌ مسائل با هم حرف بزنیم و وقتی اشتباه می‌کنیم، آن را بپذیریم.

اگر یک تاجر در بیان داستانش صادق نباشد، حذف می‌شود. اگر دروغتان فاش شد، سعی در پنهان کردن آن نداشته باشید؛ چرا‌که رسانه‌های اجتماعی تمام تلاش خود را خواهند کرد تا دیدگاه منفی نسبت به شما جهانی شود. در مدیریت مالی نیز باید صادق باشید و نظرتان را با اعتماد به نفس بیان کنید. مدیران و حسابداران روابط‌عمومی باید در بیان نتایج کارزارهای تبلیغاتی شفاف باشند.

5- تاب‌آوری کلیشه‌ای نیست

بزرگ کردن فرزندان کار سختی است. گاهی گریه‌های قبل از خواب و لجبازی کودک نوپا خسته‌کننده است. خداحافظی با فرزندتان در اولین روز مدرسه شما را احساساتی می‌کند. شنیدن اینکه کودکتان را به بازی راه نداده‌اند، ناراحت‌کننده است. اما، تشخیص احساساتی که این تجارب در شما ایجاد می‌کنند و درک اینکه نمی‌توانید از فرزندتان در برابر هر آسیبی محافظت کنید، باعث می‌شود استقامت شما زیاد شود. کسانی‌ که یاد می‌گیرند با استرس‌های روزمره زندگی کنار بیایند و بحران‌های گاه‌به‌گاه را بپذیرند، تاب‌آوری بالایی دارند. بچه‌ها به شما یاد می‌دهند (در واقع مجبورتان می‌کنند یاد بگیرید) استقامت و قدرت درونی لازم برای مقابله با زمان‌هایی که همه چیز آن‌طور که می‌خواهید پیش نمی‌رود را داشته باشید. با این کار، شما در این زمینه نسبت به گذشته توانمند می‌شوید؛ زیرا می‌دانید نحوه برخورد شما با سختی‌ها به نوبه خود بر نگرش فرزندتان نسبت به شما تأثیر می‌گذارد.

در روابط‌عمومی نیز باید به تعبیری پوستتان کلفت باشد؛ زیرا شما مسئول مشتریان خود هستید. باید استقامت داشته باشید تا بعد از زمین خوردن، بلند شوید. همیشه کارزارهای تبلیغاتی یا بیانیه‌های مطبوعاتی آن‌طور که انتظار می‌رود، پیش نمی‌روند. در این مرحله، باید بتوانید با مشتریان خود صحبت کرده، شکست را بپذیرید و از اشتباهاتتان نیز درس بگیرید.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیآنچه باید درباره دنبال‌کنندگان فیک بدانید!
مطلب بعدیاینستاگرام در حال کار روی  ویژگی «Favourites» است تا کاربران پست‌های مهم مورد علاقه خود را از دست ندهند.Next

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!