پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

قدرت ارتباطات شخصی‌سازی‌شده در روابط‌عمومی

  • admin
  • 16 فروردین 1402

آخرین نوشته‌ها

  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    2 مرداد 1402 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

    26 تیر 1402 بلاگیوم
  • هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

    26 تیر 1402 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (25)
  • اخبار (34)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

در گذشته گفت‌وگوی سازمانی از پیام‌های کلی استفاده می‌کرد. بخش تبلیغات روزنامه‌ها را در نظر بگیرید؛ این تبلیغات بخش‌های کوچکی شامل متونی کلی یا تصاویری با هدف جذب حداکثر افراد ممکن و بدون توجه به ویژگی‌های مردم‌شناسی، علایق یا نیازهای آنان بودند. مثال دیگری از ارتباطات کلی در کسب‌وکار، جریان بی‌نهایت خبرنامه‌ها در ورودی ایمیل افراد است که با جملهٔ «خریدار عزیز» یا «مشترک محترم» آغاز می‌شود.

با این حال، مشکل این نوع ارتباطات و روابط‌عمومی این است که به نسبت شیوه ارتباطات شخصی‌سازی‌شده کمتر به یاد می‌ماند و تأثیر کمتری دارد. این شکل از ارتباطات در دریایی از دیگر گزینه‌ها، به مخاطب شما دلیلی ارائه نمی‌دهد تا شما را دنبال کند.

شخصی‌سازی فقط ابزاری برای بازاریابی نیست. همچنین روش مؤثری برای برقراری ارتباطات رسانه‌ای است. تکنولوژی که این روزها در دست داریم کار را برای ما راحت‌تر می‌کند تا خروجی رسانه را بهتر بشناسیم، با روزنامه‌نگارانی آشنا شویم که سعی داریم به آنها دست پیدا کنیم و ارتباطات شخصی‌سازی‌شده‌تری را با آنها برقرار کنیم.

شخصی‌سازی در رابطه با ارتباطات کسب‌وکار به معنی ایجاد یک تجربه یا ارتباط مبنی بر اطلاعاتی است که سازمان در مورد دیگر افراد آموخته است.

اما شیوه ارتباط‌گیری شخصی‌سازی‌شده چگونه می‌تواند به سازمان شما کمک کند؟

تعامل افزایش‌یافته

یکی از اهداف مهم ارتباطات سازمانی تعامل است. با این حال معمولاً روی پروژه‌هایی زمان و انرژی می‌گذاریم که شکست می‌خورند. این شکست از مشخصه‌های روش کلی است.

زمانی که محتوای ارتباطی شخصی نیست، راحت‌تر نادیده گرفته می‌شود. مشتریان احساس می‌‌کنند صرفا آماری بی نام و نشان هستند که چیزی بیش از سود برند را ارائه نمی‌دهند. از طرفی دیگر زمانی که برندها تجربه خاص و شخصی‌سازی‌شده‌ای را ارائه می‌دهند، احتمال بیشتری دارد که مشتریان احساس کنند که سازمان به آنها توجه دارد و تجربه آنان را به یاد ماندنی می‌سازد.

اگر در انتخاب شیوه‌های ارتباطی شخصی‌سازی‌شده مردد هستید به این توجه کنید که ۷۱ درصد مشتریان به دنبال این نوع ارتباطات هستند و ۷۶ آنها اگر محتوای شخصی‌سازی‌شده‌ای را دریافت نکنند، ناامید می‌شوند. این نوع تعاملات خاص روابطی را می‌سازند که مشتری آنها را فراموش نخواهد کرد و در نتیجه مشتریان به برند وفادار خواهند شد.

در روابط رسانه‌ای روش شخصی‌سازی‌شده راحت‌تر توجه خبرنگاران یا بلاگرها را به خود جذب می‌کند. وقتی توجه سازمان به آنها را بروز دهید، معمولاً آنها نیز این توجه را جبران می‌کنند.

نرخ بازگشت سرمایه افزایش‌یافته

۵۶ درصد خرده‌فروشان پیام‌های شخصی‌سازی‌شده را به عنوان روشی معرفی کرده‌اند که بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را رقم زده است. برندهایی که تبلیغات شخصی‌‌سازی‌شده ارائه می‌دهند، نه تنها نرخ بازگشت سرمایه بیشتری را به دست می‌آورند، بلکه می‌توانند به سرعت کسب‌وکار خود را متحول کنند تا رفتارهای متغیر مشتری را بشناسند و برای همراهی با آنها پیام‌های شخصی‌سازی‌شده برایشان ارسال کنند.

مطالعات سال‌های اخیر هم به همین نتایج دست یافته است. نمی‌توان انکار کرد که ارتباطات شخصی‌سازی‌شده به نسبت ارتباطات کلی سرمایه بیشتری را بازمی‌گرداند؛ از جمله دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در عصر اینترنت مشتریان انتظار تجربه شخصی‌سازی‌شده را دارند.
  • اگر مشتریان احساس کنند که سازمان‌ها به علایق و خواسته‌های آنها توجه نشان داده‌اند، احساس ارزشمندی می‌کنند.
  • زمانی که ارتباط دوطرفه است، احتمال وفاداری به برند افزایش می‌یابد.

و در نهایت با استفاده از شیوه شخصی‌سازی‌شده در تمام ارتباط‌گیری‌ها، احتمال حفظ مشتری افزایش می‌یابد. حفظ مشتری به معنی تکرار کسب‌وکار و افزایش مکرر نرخ بازگشت سرمایه در این روش است.

درآمد ۹۳ درصد شرکت‌هایی که راهبرد شخصی‌سازی را در پیش گرفته‌اند، به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته است. مفهوم وفاداری به برند نسبت به معنی آن در گذشته تغییر کرده است. مصرف‌کنندگان نسبت به گذشته با انتخاب‌های بیشتری مواجه می‌شوند. این یعنی باید ویژگی متمایزی نسبت به رقبای خود داشته باشید. در زمانه‌ای که بیشتر خریدها از طریق اینترنت انجام می‌شود، وفاداری به برند از همیشه ارزشمندتر است. در عصر اقتصاد اینترنتی، اعتماد به برند حیاتی است.

مثلا صنعت زیبایی را درنظربگیرید. در سال‌های اخیر برندهای زیبایی محصولات جدیدی را با سرعت زیادی معرفی کرده‌اند. میزان محصولات جدید آنقدر زیاد هستند که عملاً پیگیری تمام آنها غیرممکن است.مصرف‌کنندگان محصولات زیبایی هم انتخاب‌های زیادی دارند و موفقیت از آن برندهایی است که وفاداری به برند را ایجاد کرده‌اند.

برندها می‌توانند با اتخاذ روش‌های شخصی‌سازی‌شده اعتماد و وفاداری را در مشتریان جدید و مخصوصاً مشتریان نسل زد ایجاد کنند.

شخصی‌سازی به حالت معمول تبدیل شده است. تمام مشتریان، مشترکان و شنوندگان در سراسر جهان این انتظار را از برندها دارند. اگر برند در جهت شخصی‌سازی گام برندارد، مخاطبان به کلی از او ناامید خواهند شد. اینکه پیام‌های سنتی و کلی وقت و انرژی کمتری از شما می‌گیرند دلیل خوبی برای ادامه مسیر با آن ابزارها نیست. امروزه می‌توانید آسان‌تر از همیشه پیام خود را شخصی‌سازی کرده و مخاطبین خود را به خود وفادار کنید.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 2 مرداد 1402

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 26 تیر 1402

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 26 تیر 1402

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 26 تیر 1402

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

استخدام یک آژانس روابط‌عمومی یا به‌کارگیری روابط‌عمومی داخلی

بلاگیوم 26 تیر 1402

سازمان‌های روبه‌رشد در مقطعی با این چالش روبرو می‌شوند که آیا باید یک آژانس روابط‌عمومی استخدام کنیم یا تیم روابط‌عمومی خودمان را در سازمان تشکیل دهیم؟ در این مقاله به…

خواندن
هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

هفت مهارت روابط‌عمومی برای موفقیت در آینده

بلاگیوم 26 تیر 1402

اینکه بگوییم صنعت روابط‌عمومی تغییر کرده، به‌معنی دست‌کم‌گرفتن اوضاع است. سال 1399 به‌طرز بی‌رحمانه‌ای نشان داد که اوضاع چقدر سریع می‌تواند دگرگون شود. در طی این سال‌ها متخصصان روابط‌عمومی روزهای…

خواندن
Prevمطلب قبلیآینده‌ای داده‌محور برای روابط‌عمومی
مطلب بعدیچرا یک برند نمی‌تواند روابط‌عمومی دیجیتال را نادیده بگیرد؟Next

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!