در طول همهگیری بیماری کرونا، تقاضا برای دریافت اطلاعات قابل اعتماد و صحیح، رکورد جذب بیسابقه اشتراکهای مالی را برای بسیاری از ناشران به همراه داشت؛ به طوری که 128 ناشر اخبار در دنیا، در طی یک سال، حدود 58 درصد به دنبالکنندگانشان اضافه شد.
موج بعدی پیشرفت:
البته همچنان فاصله زیادی تا اشباع کامل بازار مطبوعات وجود دارد. بر اساس تحقیقات نیویورک تایمز، بیشاز 100 میلیون نفر در سراسر دنیا، تمایل دارند اخبار انگلیسیزبان را دنبال کنند. به گفته یکی از محققان انجمن بین المللی رسانههای خبری: (INMA)این مسئله ممکن است به دلیل افزایش سطح سواد، درآمد افراد و استفاده گسترده از اینترنت به عنوان منبع توزیع اخبار در قرن 21 باشد.
روند تعامل با خوانندگان معمولی:
ناشران باید استراتژیهای جدیدی را برای جلب توجه خوانندگان معمولی ایجاد کنند. در ابتدا میتوان از آنان درخواست نمود تا جهت دسترسی بیشتر به محتوا، عضو سایت شوند. سپس ناشران میتوانند برای ادامه تعامل با این خوانندگان از ایمیل، تبلیغات تجاری و غیره استفاده کنند. اگر مشترکان به فعالیت خود ادامه دادند؛ میتوانند وارد سطح دوم شوند. در این مرحله نیاز است تا ناشران رضایت حداکثری آنان را جلب کنند تا جزو طرفداران باقی بمانند.
همچنین ناشران باید امکاناتی را برای خوانندگان معمولی ایجاد کنند. بهگونهای که در سال 2021، تعداد افرادی که در بخش مربوط به سبک زندگی مجله نیویورک تایمز عضو شده بودند، بسیار بیشتر از بخش خبری بوده است.
مطالعات بر روی گروههای مختلف مصرفکننده محتوا و رفتار خرید آنان نشان میدهد که بسیاری از آنها، تنها به یک مجله یا روزنامه وفادار نیستند و تمایل به خرید محصولاتی دارند که با قیمت مناسب در دسترس بوده و در صورت نیاز، بتوان به راحتی به آن مراجعه کرد. بر این اساس، به ناشران پیشنهاد میگردد تا از وضعیت بازار و روند توزیع محصولات خود به مشتریان، اطمینان حاصل کنند.
روند تعامل با خوانندگان معمولی:
ناشران باید استراتژیهای جدیدی را برای جلب توجه خوانندگان معمولی ایجاد کنند. در ابتدا میتوان از آنان درخواست نمود تا جهت دسترسی بیشتر به محتوا، عضو سایت شوند. سپس ناشران میتوانند برای ادامه تعامل با این خوانندگان از ایمیل، تبلیغات تجاری و غیره استفاده کنند. اگر مشترکان به فعالیت خود ادامه دادند؛ میتوانند وارد سطح دوم شوند. در این مرحله نیاز است تا ناشران رضایت حداکثری آنان را جلب کنند تا جزو طرفداران باقی بمانند.
همچنین ناشران باید امکاناتی را برای خوانندگان معمولی ایجاد کنند. بهگونهای که در سال 2021، تعداد افرادی که در بخش مربوط به سبک زندگی مجله نیویورک تایمز عضو شده بودند، بسیار بیشتر از بخش خبری بوده است.
مطالعات بر روی گروههای مختلف مصرفکننده محتوا و رفتار خرید آنان نشان میدهد که بسیاری از آنها، تنها به یک مجله یا روزنامه وفادار نیستند و تمایل به خرید محصولاتی دارند که با قیمت مناسب در دسترس بوده و در صورت نیاز، بتوان به راحتی به آن مراجعه کرد. بر این اساس، به ناشران پیشنهاد میگردد تا از وضعیت بازار و روند توزیع محصولات خود به مشتریان، اطمینان حاصل کنند.