در این مطلب توضیح میدهیم که انعطافپذیری استراتژیک چگونه میتواند استراتژی ارتباطی شما را بازتعریف کند
اکنون جهان در حال پشت سر گذاشتن یکی از پرتحویلترین دورههای تاریخ است و سرعت آن نیز کاهش نمییابد. شیوه زندگی مردم و شرکتها روزانه در حال تغییر است. موضوعاتی که دیروز تصور میشد درست هستند، امروز ممکن است اشتباه از آب درآیند و همه مدام در حال یادگیری هستند. اگر میخواهید از درست بودن مسیر کسبوکار خود اطمینان یابید، اخبار را به طور مدام و لحظهای دنبال و جایگاه خود را نیز در روایتها حفظ کنید.
تبدیل به یک مربی شوید، نه یک مروج
عدم قطعیت یک امر طبیعی است. همانطور که وقوع پاندمی پیشبینی شرایط کسبوکار را در تمام صنایع پیچیده کرد، رسانهها و مخاطبان آنها نیاز مبرم به متخصصانی دارند تا بتوانند آنچه را که در حال رخ دادن است شفاف کنند و در مورد چگونگی مقابله با چالشهای پیشآمده مشاوره دهند. بخشهای خبری کوچکتر یا ارتقاء فردی علنی کم و کمتر ارزشگذاری میشود و بهترین راه برای ایجاد پوشش رسانهای، ارائه بینشی عملی است که به خوانندگان آموزش داده و به آنها ارزش پیشنهادی ارائه میدهد.
بدانید چه زمانی باید یک قدم به جلو یا به عقب بردارید
در دنیای ارتباطات استراتژیک، هر کلمهای مهم است. اما در چشمانداز فعلی کلمات بسیار زیادی وجود دارند که بسیاری از آنها برای مسائل موردنظر اهمیتی ندارند. این موضوع مانع میشود صداهایی که باید شنیده شوند، بستر شایسته خود را به دست آورند؛ به خصوص زمانیکه صحبت از جوامع محروم (POC) و اقلیتها است. مهم این است که بدانید باید وارد چه بحثهایی شوید و چه زمانی باید یک قدم به عقب برگردید و اجازه دهید مهمترین و انتقادیترین دیدگاهها به اوج برسند.
نتایج را پیشبینی کنید، اما برای تغییر مسیر در لحظه آماده باشید
با اینکه پذیرش بیثباتی شرایط بخشی از روال زندگی جدید یا دوران پساکرونا است، اما باز هم مهم است که نتایج بالقوه هر رویداد مهم در صنعت خود را پیشبینی کنید. استراتژی ارتباطی شما باید همیشه برخی پیشبینیها را در مورد آنچه که باید انتظار داشته باشید در برداشته باشد تا به همکاران، مسئولان ردهبالا و مشتریان شما کمک کند تا براساس آن برنامهریزی کنند.
با این حال، اطلاعات جدید همیشه در حال آشکار شدن است و مهم است که مطمئن شوید پیامهای شما در زمان درست بهروز میشوند تا منعکسکننده چشماندازی در حال تغییر باشند؛ به خصوص زمانی که تغییرات با انتظارات قبلی شما هم خوانی ندارند. این کار باعث میشود مخاطبان هدف شما بدانند که شما به طور مدام وضعیت را زیر نظر دارید و تصمیمات فعالانهای برای بهبود آن اتخاذ میکنید.
اشتباه تان را بپذیرید و به یادگیری و بهبود متعهد باشید
با توجه به اینکه بسیاری از ما تصمیمات سریعی برای حل مشکلات جدید میگیریم، اشتباه بودن بعضی از این تصمیمات اجتنابناپذیر است. با این که تکیه به روشهای قبلی و دفاع از خود آسانتر است، اما به اشتباهات خود اعتراف کنید و فروتنی خود را نشان دهید تا مخاطبان توجه بیشتری به شما نشان دهند. یک استراتژی ارتباطی خوب شامل یادگیری از اشتباهات و مشخص کردن گامهایی برای اعتمادسازی و پیشرفت است. اگر مفهوم انعطافپذیری استراتژیک را در هسته استراتژی ارتباطی خود حفظ کنید، مطمئن باشید که برند شما جلوتر از رقبا خواهد بود و بهعنوان یک رهبر فکری ارزشمند در صنعت خودتان و فراتر از آن دیده میشود.