بیش از 60 درصد از مصرفکنندگان، پس از مطالعه وبلاگهای سفارششده، احساس مثبتی نسبت به یک محصول یا برند پیدا میکنند. سفارشی کردن اطلاعات را میتوان با استفاده از مهارتهای نوشتاری به منظور ارائه اطلاعات مهم و تجربهای لذتبخش، انجام داد. استفاده از خلاقیت در نوشتن، میتواند به افراد در خلق محتوای جذاب کمک کند. در این بخش، ما در خصوص برخی روشهای کلیدی که قابل استفاده هستند، صحبت خواهیم کرد.
از طنز استفاده کنید
استفاده از طنز، یکی از بهترین روشها برای جذب خوانندگان و انتقال نظرتان است. هنگامیکه از خلاقیت به عنوان راهی برای ایجاد یک نسخه جذاب استفاده میکنید، میتوانید از کمی شوخ طبعی و بذلهگویی بهره بجویید تا لبخندی بر لبان مشتریان بالقوه خود بنشانید. کسانی که احساس خوشحالی میکنند، اغلب واکنش مثبتی نسبت به یک برند یا خدمات نشان میدهند.
تمام نویسندگان قابلیت استفاده درست از طنز را ندارند. بسته به نوع خدمات یا محصولی که ارائه میشود، شما باید با هوش و ذکاوت خود، شوخیهایی مرتبط با محصول را تعبیه کنید. میتوانید از مهارت نویسندگان حرفهای در وارد کردن طنز استفاده کنید تا به نتیجه بهتری دست یابید.
همهچیز را ساده بگیرید
بازدیدکنندگانی که برای دیدن خدمات یک برند، به صفحه وب وارد میشوند، تمایلی به خواندن یک رمان کامل ندارند. در حین نوشتن، باید به راههایی موثر جهت ارائه پستها یا وبلاگهای کوتاه و متقاعدکننده دست پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که با استفاده از مهارتهای نوشتاری، به نقطه مورد نظر خود برای جذب بازدیدکنندگان رسیدهاید.
از لیستها و موارد ستاره داری که حقایق کلیدی را برجسته میکنند، استفاده کنید. مطمئن شوید که خوانا هستند و بازدیدکنندگان به سرعت به آنها دسترسی پیدا میکنند. یکی از تحقیقات انجام شده توسط مایکروسافت (Microsoft Corp) نشان میدهد که بیشتر خوانندگان تنها پس از 8 ثانیه، تمرکز خود را از دست میدهند!
توجه خواننده خود را جلب کنید
کلید جذب بازدیدکنندگان و ایجاد یک پایگاه مشتری، این است که هنگام دسترسی به وب سایت، به سرعت توجه آنها را جلب کنید. در هنگام نوشتن، با استفاده از تیترهای کوتاه، جذاب و ارائه توضیحات مختصر، خوانندگان شما تجربه بهتری خواهند داشت و بدین ترتیب، توجه بازدیدکنندگان بیشتری از سایت را به خود جلب کرده و ترافیک را افزایش خواهید داد.
عناوین و سرفصلها نه تنها میبایست کوتاه باشند، بلکه باید بهینهسازی سئو صورت گیرد تا در جستجوها نمایش داده شوند.
برای انجام این کار، این موارد را اعمال کنید:
- لینکهای داخلی
- متن جایگزین با تصاویر
- گنجاندن کلمات کلیدی
- بهینه سازی محتوا برای تلفن همراه
بهینهسازی کمک میکند تا نتایج جستجوی شما افزایش یابد و این امکان را فراهم میکند تا یک برند یا محصول، بیشتر در معرض مشتریان احتمالی قرار بگیرد. با قابل مشاهده بودن توسط موتورهای جستجو، شما میتوانید یک اگاهی نسبت به برند ایجاد کرده و ترافیک سایت را بهبود ببخشید و در عینحال مشتریان بیشتری را جذب کنید.
داستانسرایی کنید
یکی از آخرین روندهای بازاریابی، استفاده از داستانسرایی در ارائه محتوای دیجیتال مارکتینگ بوده است. این امر توجه خوانندگان را در حین تبلیغ یک محصول یا خدمت، به شیوهای جذاب، جلب میکند.
اگر اطلاعات را همانند یک سفرنامه برای مطالعه ارائه کنید، خوانندگان شما بیشتر درگیر خواهند شد. با استفاده از این راهبرد محتوا، میتوانید از داستانسرایی برای بهبود نتایج بازاریابی و در عینحال جلب توجه خوانندگان استفاده کنید.
برخی از روشهای کلیدی که میتوانید در داستانسرایی از آنها استفاده کنید، عبارتند از:
- ارائه یک شروع، میانه و پایان واضح و روشن برای یک روایت
- استفاده از درگیری نمایشی
- استفاده از یک قهرمان و ضد قهرمان، مانند برند و خدمات و مشکلاتی که میتواند برطرف کند.
استفاده از آمار
هنگامیکه خوانندگان به صفحاتی دسترسی پیدا میکنند که ارائه دهنده اطلاعات و دادههایی است، بیشتر ملکه ذهنشان شده و بیشتر پیگیر هستند تا در خصوص آن صحبت کرده و خبرش را پخش کنند. این موضوع، عادتی طبیعی است که مردم به آمار استناد میکنند.
اگر میخواهید نسخهای ایجاد کنید که ملکه ذهن خوانندگانتان شود، کافی است در هنگام نوشتن، از آمارها و نقلقولها استفاده کنید. محتواهایی که از این قبیل موارد استفاده میکنند، بیشتر به خاطر سپرده شده و به اشتراک گذاشته میشوند. همچنین استفاده از آمار موجب افزایش اعتبار شده، استدلالهای شما را تقویت کرده و اطلاعات واقعی را در اختیار خوانندگان قرار میدهد.
نتیجه گیری
اگر شما با دقت و حوصله این کار را انجام داده و به وبلاگنویسی خلاقانه تسلط داشته باشید، میتوانید تجربه خوانندگان را افزایش داده و در عینحال یک برند یا ایده را با موفقیت تبلیغ کنید. نوشتن محتوا میتواند چالش برانگیز باشد.لازم است که به هنگام راهاندازی یک برند تجاری جدید یا جذب مشتری، از مهارتهای خلاقیت خود برای برجسته کردن ایدهها و محتواهای خاص استفاده کنید.