پرش به محتوا
  • سرآغاز
  • جدیدراه‌کارهای ما

      توانمندسازی دانشی

      • به‌روزرسانی و ارتقاء دانشی نیروها و سازمان‌ها • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی شخصی‌سازی‌شده • گفتگوها و تاک‌های تخصصی ارتباطات و رسانه •  مهارت‌‌افزایی تیم‌ها 

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      آکادمی رسانیوم

      پژوهش و توسعه

      • طراحی و اجرای انواع پژوهش‌ها • ارائه توصیه‌های کاربردی و مدیریتی کاملاً کاربردی منطبق بر سازمان یا کسب‌وکار شما • انجام نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های مبتنی بر روش‌های علمی •  تهیه گزارش‌های ارزیابی عملکرد

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      استودیوی پژوهشی

      رویدادهای مسئله‌محور

      • طراحی خلاقانه و اجرای نوآورانۀ رویدادهای رسانه‌ای و ارتباطی • بازطراحی ارتباط سازمانی و ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      رویدادیتور

      مشاوره و راهبری تخصصی

      • راهبری کسب‌وکارهای رسانه‌ای •  مشاوره و طراحی رسانه‌ای کسب‌وکار •  برنامه‌ریزی و راهبرهای بازاریابی و تبلیغات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      یاربوم

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا

      سامانه‌های خودکارسازی

      • طراحی و اجرای انواع سامانه‌های ارزیابی عملکرد • طراحی و پیاده‌سازی ساامنه‌های نظام پیشنهادات

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      مدیانیزه

      ایده‌یابی، سناریونویسی و تولید محتوا

      • سناریونویسی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی • خلق محتواهای دانشی در حوزه رسانه • برنامه‌سازی

      دراین‌باره بیشتر بدانید
      کارخانه تولید محتوا
  • جدیدمحتواها و منابع
      No content found
  • داستان ما
      No content found
  • تماس با ما
  • فرصت‌های کاری

استفاده از خبرخوان در واشنگتن‌پست برای مرور سریع اخبار

  • admin
  • تیر 26, 1401

آخرین نوشته‌ها

  • فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم
  • مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

    1403/02/18 آکادمی رسانیوم, اخبار
  • شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

    1402/05/02 اخبار, مطالب, مکث
  • سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

    1402/04/26 بلاگیوم
  • دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

    1402/04/26 بلاگیوم
  • پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

    1402/04/26 بلاگیوم

دسته‌بندی‌ها

  • Resanium TV (15)
  • Uncategorized (3)
  • آکادمی رسانیوم (27)
  • اخبار (35)
  • استودیو پژوهشی رسانیوم (2)
  • بلاگیوم (103)
  • بولتن خبری و تحلیلی (16)
  • تب‌وتاب نوآوری (5)
  • تجربه‌خوانی (5)
  • دسته‌بندی نشده (5)
  • دوره‌های سفارشی (9)
  • دوره‌های مستقل (4)
  • دوشنبه‌های رسانیومی (31)
  • رشته‌های علوم ارتباطات (13)
  • سفرنامه‌خوانی (11)
  • کارخانه تولید محتوا (3)
  • گرا (4)
  • مطالب (8)
  • مقالات (6)
  • مقاله خوانی (15)
  • مکث (15)

تیم علوم‌ داده‌ای اکوباکس (Echobox)، در پژوهشی به دنبال یافتن پاسخ پرسشی ساده بودند: آیا گنجاندن شکلک‌ها (Emojis) در پست‌های فیس‌بوک(FaceBook) ارجاع ترافیک را برای ناشران افزایش می‌دهد؟ پاسخ این پرسش، پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.
در این مقاله، 4 توصیه کلیدی به شما، پیرامون استفاده از شکلک‌ها (Emojis) خواهیم داشت. اگر تا به حال برایتان سوال شده است که باید پست‌های شبکه‌های اجتماعی‌مان، حاوی شکلک (Emojis) باشد یا نه، ادامه این مطلب را دنبال کنید!

1- آیا شکلک‌ها (Emojis) باعث افزایش بازدید پست شما می‌شوند؟ بله؛ اما…
در مطالعه اکوباکس، هر پست فیس‌بوک هزار ناشر به 8 زبان مختلف، در طول 6 ماه تجزیه و تحلیل شده‌است: یعنی، حدود 5 میلیون پست. حدود 6 درصد از این پست‌ها، دست کم، از یک شکلک (Emojis) استفاده می‌کردند.
پست‌هایی که حداقل دارای یک شکلک (Emojis) هستند؛ به طور قابل توجهی بهتر عمل می‌کنند و 29 درصد بیشتر از موارد فاقد شکلک (Emojis) مشاهده می‌شوند. این داده‌ها، دلیل بسیار خوبی جهت استفاده از شکلک (Emojis)، در پست‌ها است. اما، قبل از این‌که صفحات اجتماعی شما از شکلک (Emojis) پر گردد؛ باید چند جنبه دیگر را نیز در نظر بگیرید. پرسش مهم بعدی این است که آیا استفاده زیاد از شکلک (Emojis) مفید است؟
2- …اما، بیش‌از حد از شکلک‌ها (Emojis) استفاده نکنید.
نتیجه دیگر این پژوهش، بیانگر قانون کاهش بازده است. در حقیقت، براساس این پژوهش، یک شکلک (Emojis) به تنهایی، در بهینه‌ترین و بهترین حالت بود. این امر، می‌تواند به این دلیل باشد که شکلک‌ها (Emojis) علاوه بر این‌که راهی برای برقراری ارتباط هستند؛ جنبه بصری متفاوتی را نیز به متن‌ها می‌افزایند. در واقع، شکلک‌ها (Emojis) را می‌توان همچون طراحی گرافیکی در نظر گرفت: وجود عناصر زیاد، چشم مخاطب را گیج کرده و از پیامی که سعی در انتقال آن دارید جلوگیری می‌کند. داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد که کمتر، بسیار بیشتر است!

3- کدام Emojis عملکرد بهتری در جلب نظر مخاطب دارند؟
اگر ناشری هستید که قبلاً از شکلک (Emojis) در پست‌های خود استفاده می‌کردید؛ این سؤال را از خود بپرسید: «چرا؟» از نظر بصری، پاسخ نسبتاً ساده به نظر می‌رسد: شکلک‌ها (Emojis)، راهی عالی برای ارتباط احساسی با مخاطبان و بازاریابی محتوای شما هستند.
در این پژوهش، رایج‌ترین شکلک‌ها (Emojis) را در 4 دسته مجزا گروه‌بندی کردند و به مشاهده پست‌ها پرداختند. جالب است که اگرچه این عناصر در جلوه‌های بصری بسیار مؤثر هستند (دست کم بیشتر از شکلک‌های مُعَرِف فعالیت‌ها)، اما به اندازه شکلک‌ها (Emojis)ی نمادی مؤثر نیستند. البته حتی در داخل این گروه‌ها نیز تفاوت‌های قابل توجهی عملکردی وجود دارد.
ممکن است این ثأتیرات، مربوط به رنگ بصری جذاب‌تر و چشم‌نوازتر این شکلک‌ها علاوه بر کاربردشان باشد. همچنین این فرضیه را می‌توان در نظر گرفت که برخی از شکلک‌ها (Emojis)، مخاطب را به انجام عملی خاص مانند «کلیک کنید!» هدایت می‌کند؛ اما برای تأیید این فرضیه، به تجزیه و تحلیل عمیق‌تری نیاز است.
4- و در آخر، شکلک‌ها (Emojis) را باید در کجا قرار دهیم؟!
نتایج این تحقیقات، نشان داده که بهترین مکان برای قرار دادن شکلک (ایموجی)، در انتهای پیام‌ها است. چرا؟ به این علت که استفاده از علائم در انتهای پست، راهی عالی برای توصیف محتوای شما و یا دادن راهنمایی مشخص به خواننده جهت عمل به اقدامی است که می‌خواهید انجام دهد. از سوی دیگر، فراگیری استفاده از شکلک‌های (Emojis) رایج (مانند لبخند و…) نیز مهم است: هرچه ناشران بیشتری از شکلک‌های (ایموجی) یکسان استفاده کنند؛ تشخیص تمایز برند شما از دیگر رقبا، کمتر خواهد بود.

نشانک‌گذاری (0)

لطفا برای نشانک وارد شوید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سرفصل مطالب

مطالب مرتبط

فرم ثبت‌نام دوره چهارم مدرسه پژوهش کیفی

آکادمی رسانیوم 1403/02/18

بازگشت به صفحه معرفی دوره فرم پیش‌ثبت‌نام ترم اول مدرسه پژوهش کیفی "*" indicates required fields لطفا فیلدهای خواسته شده را کامل کنید.نام* نام خانوادگی* ایمیل* شماره تلفن همراه* مقطع…

خواندن
مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

مدرسه پژوهش کیفی دوره چهارم، ترم اول

آکادمی رسانیوم اخبار 1403/02/18

این مدرسه در قالب ۴ ترم تحصیلی و ۶۰ ساعت آموزش کارگاهی به مدت ۳ ماه برگزار می‌شود. مدرس این مدرسه جناب آقای دکتر عبدالله گیویان از اساتید با تجربه این حوزه است که سابقه آموزش در ده‌ها دوره پژوهشی را در کارنامه خود دارد.​

خواندن
شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد

اخبار مطالب مکث 1402/05/02

شماره چهاردهم «مکث» منتشر شد! مکث، توقفی برای بیشترین‌ها! اهم مطالب این شماره:تولید بیانیه مطبوعاتی در قالب ویدئوده نکته برای موفقیت کنفرانس‌های ویدئوییایجاد کمپین‌های روابط‌عمومی با قابلیت دسترسی برای افراد…

خواندن

سه نکته برای توسعه پیام در جهت هدف برند

بلاگیوم 1402/04/26

این روزها مشتریان انتظار بیشتری از سازمان‌ها دارند. از موضع‌گیری در مورد مسائل اجتماعی گرفته تا پرداختن به مسئولیت‌های زیست‌محیطی، راهبرد اصلی سازمان می‌تواند باعث اعتماد به برند شود. به‌طور مثال به تعهد «پاتاگونیا» برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که مورداستقبال همگان قرار گرفت یا به تلاش‌های سازمان«متا» برای اجتناب از موضع‌گیری و در نتیجه اجازه‌دادن به گسترش لفاظی‌های خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز در بسترهای فضای مجازی توجه کنید؛ هدف مهم است.

خواندن

دوران پساکرونا، کار حضوری یا دورکاری

بلاگیوم 1402/04/26

شیوع ویروس کرونا به‌طور قابل‌توجهی رویکرد سازمان‌ها را در انتخاب دورکاری یا کار در دفتر تغییر داد. برخی از سازمان‌ها دورکاری کامل و برخی دیگر مدل ترکیبی را انتخاب کردند؛ در مدل ترکیبی، کارمندان بیشتر روزها از خانه کار می‌کردند و تنها بعضی روزهای خاص در دفتر حضور داشتند.

خواندن

پنج مانع در مسیر بهتر نوشتن

بلاگیوم 1402/04/26

عوامل خارجی زیادی می‌توانند بر نوشته شما تأثیر بگذارند و جلوی ارتقای آن را بگیرند. یک مهلت زمانی کم یا یک کار نامشخص می‌تواند بهترین نویسندگان را هم غافلگیر کند. در این مقاله قرار است روی موانعی تمرکز کنیم که در مسیر نوشتن با آن‌ها مواجه می‌شویم. همه این‌ها تله‌هایی هستند که می‌توان به‌سادگی در آن‌ها گرفتار شد؛ اما می‌توانیم با کمی آگاهی و تفکر، راه خروج از آن‌ها را پیدا کنیم.

خواندن
Prevمطلب قبلیبازاریابی مبتنی بر قصد؛ ایده‌ای برای کسب و کارهای حوزه مطبوعات و نشر دیجیتال:
چگونه Red Ventures با تمرکز بر فروش محصولات ارزشمند به شرکت بزرگ تحلیلی-خبری تبدیل شد؟
مطلب بعدیحالت تمرکز «Focus Mode»Next

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم 1402 | 2023

ساخته شده با ❤️ | تمامی حقوق سایت متعلق به خودمونه و شما هم از خودمونید!