چگونه Red Ventures با تمرکز بر فروش محصولات ارزشمند به مخاطبان خاص، به یک شرکت بزرگ تحلیلی- خبری در بازار رسانههای دیجیتال تبدیل شده است؟
در حال حاضر، Red Ventures با 2 میلیارد دلار درآمد سالانه، ارزش تقریبی 11 میلیارد دلار و به طور متوسط 751 میلیون بازدید ماهیانه – با توجه به اندازهگیری ComScore- یکی از بزرگترین ناشران دیجیتال ایالات متحده است.
این شرکت، با خلق و یا خریداری مجموعهای از رسانههای «قصدمحور» [Intent-based media]، خوانندگان بسیاری را در زمینههایی مانند سفر و فناوری جذب نموده و آنان را به سمت تصمیمگیری خرید سوق داده و برای هر محصول خریداریشده، کمیسیونی دریافت میکند.
اصطلاح «رسانههای قصدمحور»، برای سایتهای «تخصصی»ای بهکار میرود که افراد خاصی را که به دنبال صرف هزینه در یک زمینه خاص (مسافرت، فناوری، سلامتی و…) هستند، جذب کرده و آنان را هنگام خرید راهنمایی میکنند. این روش، یک قدم از بازاریابی سنتی به منظور «فروش مستقیم محصولات» فاصله دارد.
از بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش [Affiliate Marketing] به بازاریابی قصدمحور [Intent-based Marketing]
بر خلاف بازاریابی سنتی یا همان «پورسانتی»، که در آن، شما به عنوان ناشر برای نمایش تبلیغ منجر به خرید در سایت خود، میتوانید مثلاً یک درصد قیمت فروش محصول را از فروشنده دریافت کنید؛ «بازاریابی قصدمحور»، نمایش و هدایت هدفمند کمپینهای بازاریابی، به افرادی است که رفتار آنلاین آنها، قصد خریدشان را نشان میدهد. این روش، که از مدل بازاریابی کسبوکار به کسبوکار (B2B) بهره میگیرد؛ با ایجاد ارتباط و تناسب بین دادههای شما – مثلاً با توجه به جستوجوها پیرامون اخبار و مقالات و مطالب مورد علاقهتان در یک روزنامه یا مجله اینترنتی – و نمایش مطالب و یا تبلیغات مناسب با آنچه شما به دنبالش هستید، به ایجاد کمپینهای تبلیغاتی بهتر کمک میکند و حاشیه سود بالاتری دارد.
شرکت Red Ventures، از فروش هر کارت اعتباری یک مؤسسه مالی، میتواند بین 300 تا 900 دلار درآمد داشته باشد. به عنوان مثال، Red Ventures، شرکت Bankrate، یک شرکت مالی خصوصی را خرید که به مخاطبان در مقایسه محصولات مالی مختلف (وامها و…) کمک کرده و در ازای فروش هریک این محصولات مالی، کمیسیون دریافت مینماید.
از سوی دیگر، با انتشار اخبار و مقالات تخصصی، علاوه بر کمک به کاربران، برای خبرنگاران اقتصادی نیز زمینه کاری نسبتاً مناسبی ایجاد کردهاست. در باقی موارد نیز، چنین است: CNET، یکی از وبسایتهای این شرکت است که با انتشار اخبار و مقالات مرتبط با دیجیتال و فناوری و همچنین، نقد و بررسی محصولات دیجیتال توسط خبرنگاران این حوزه، به مخاطبان کمک میکند تا بهتر تصمیم بگیرند.