پروژه بعدیطراحی رشته کارشناسی ارشد “سیاستگذاری و تنظیم‌گری رسانه”Next

مدل‌های بخش‌بندی صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی

هدف

سامان‌دهی و تنظیم‌گری، تضمین پایداری و توسعه صنعت صوت و تصویر، توسعه خود تنظیم‌گری و هم‌تنظیم‌گری و تمهید نقش‌آفرینی اثربخش و مطلوب آحاد مردم، کسب‌وکارها و نهادها

به سفارشِ

دفتر مطالعات تنظیم‌گری رسانه / سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)

تاریخ

1400/08/11

مدت انجام

2

نفرساعت

مدیر پروژه

سیاوش صلواتیان

تیم پژوهش

توحید سلطانی
وحید ثقفی

کلمات کلیدی

دربارۀ پروژه

ساترا به عنوان تنظیم‌گر صوت و تصویر در فضای مجازی، به مدل جامعی برای بخش‌بندی این رسانه‌ها نیاز داشت. تیم پژوهشی رسانیوم، مدل جامعی را از بخش‌بندی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی طراحی کرد. این مدل در سه دسته‌بندی کلی بر اساس کاربران هدف، ویژگی‌های محتوا و ویژگی‌های سرویس‌دهنده گونه‌های بخش‌بندی ممکن برای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را بیان می‌نماید.

روش اجرا

پژوهش حاضر از منطق استقرایی پیروی کرده و با رویکرد کیفی انجام شده است. جهت جمع‌آوری داده پیرامون مدل مدنظر، از مطالعه اسنادی در کنار مطالعه میدانی استفاده شد؛ در بخش مطالعه میدانی، مصاحبه‌ای با 35 نفر از خبرگان و ذی‌نفعان اصلی اکوسیستم رسانه‌های صوت و تصویر ترتیب داده شد و در ادامه، برای تکمیل داده‌های قدم اول، از مطالعه کتب و مقالات علمی مرتبط با موضوع بهره گرفته شد. جامعه موردبررسی شامل سیاست‌گذاران، مدیران صداوسیمای جمهوری اسلامی، فعالان صنعت و خبرگان دانشگاهی در حوزه موضوعی است که به‌صورت هدفمند انتخاب شده‌اند. تجزیه‌وتحلیل داده‌های مراحل پیشین نیز به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شده است.

مراحل عملیاتی

تصاویر

IMG_20230704_090719_800
IMG_20230704_090738_951
IMG_20230704_090741_049
IMG_20230704_090743_696

پروژه‌های مرتبط

بیشتر

ارتباطات و رسانه در تأمین اجتماعی

گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

دوره‌هـای آمـوزشـی رشـته‌هـای شـغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی

طرح بازنگری دوره‌های آموزشی رشته‌های شغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی در نظام آموزش کارکنان دولت

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402
گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت

گزارش عملکرد رسانه‌ای – ارتباطی در هفته دولت

گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

جشنواره شهید رجایی 1402 (اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها)

گزارش اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها برای جشنواره شهید رجایی 1402

اطلاعات بیشتر
16 مرداد 1402