Prevپروژه قبلیمدل‌های بخش‌بندی صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی
پروژه بعدیبررسی تجربه مخاطب در مواجهه با فیلم‌های سازمان سینمایی سورهNext

طراحی رشته کارشناسی ارشد “سیاستگذاری و تنظیم‌گری رسانه”

هدف

رسیدن به نقطه‌ای است که در آن دانشگاه صداوسیما با همکاری سازمان تنظیم مقررات رسانه صوت و تصویر فراگیر نسبت به اجرای رشته کارشناسی ارشد سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه اقدام نماید.

به سفارشِ

صداوسیما

تاریخ

1400/07/19

مدت انجام

680

نفرساعت

مدیر پروژه

سیاوش صلواتیان

تیم پژوهش

توحید سلطانی
زهرا شهرابی
مائده جهانگیر

کلمات کلیدی

  • تنظیم گری | رشته دانشگاهی | رشته کارشناسی ارشد | سیاست‌گذاری

دربارۀ پروژه

سپهر رسانه‌ای در دهه‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی، تحولات مخاطب و شرایط زیستی و شناختی جامعه، ماهیت پیچیده و چندبعدی پیدا کرده است. چگونگی سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری در سپهر رسانه‌ای، چالش اصلی کشورهای مختلف دنیا محسوب می‌شود که راه‌حل آن تربیت متخصصان در مراکز علمی و دانشگاهی است؛ موضوعی که با راه‌اندازی رشته سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه‌ای در دانشگاه‌های دنیا همراه شد. رشته سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه‌ نتیجه تلاقی حوزه مدیریت رسانه و مطالعات رسانه با سیاست‌گذاری عمومی بوده است. رسانیوم همواره در تلاش است تا با زمینه‌سازی برای اجرای پروژه‌های پژوهشی در مسیر کاربردی‌سازی دانش آکادمیک حوزه ارتباطات و رسانه گام بردارد. رشته «سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه»، پس از رشته «مدیریت رسانه‌های اجتماعی» دومین رشته از مجموع پنج رشته در دست طراحی توسط استودیوی پژوهشی رسانیوم است.

روش اجرا

این طرح شامل اجرای مراحل زیر است. در اجرای این مراحل از روش‌های اسنادی و کتابخانه‌ای و روش مصاحبه عمیق با کارشناسان استفاده شد.

مراحل عملیاتی

1

مطالعه تطبیقی

مطالعه تطبیقی

بررسی 47 مورد رشته دانشگاهی و سرفصل‌های آن

2

مطالعه میدانی

مطالعه میدانی

نیازسنجی آموزشی و مصاحبه با مدیران و کارشناسان سازمان صداوسیما

3

طراحی دفترچه

طراحی دفترچه

- 6 درس جبرانی - 6 درس تخصصی - 21 درس اختیاری

تصاویر

Media policy and regulation
سیاستگذاری ۲

پروژه‌های مرتبط

بیشتر

ارتباطات و رسانه در تأمین اجتماعی

گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

دوره‌هـای آمـوزشـی رشـته‌هـای شـغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی

طرح بازنگری دوره‌های آموزشی رشته‌های شغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی در نظام آموزش کارکنان دولت

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402
گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت

گزارش عملکرد رسانه‌ای – ارتباطی در هفته دولت

گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

جشنواره شهید رجایی 1402 (اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها)

گزارش اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها برای جشنواره شهید رجایی 1402

اطلاعات بیشتر
16 مرداد 1402