مدرسه روزنامه‌نگاری و هوش مصنوعی

Prevپروژه قبلیجعبه ابزار پژوهش (صدا و سیما)
پروژه بعدیتنظیم‌گری کلاب‌هاوسNext

اهمیت

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت تولیدمحتوا است لذا یکی از نیازهای ضروری روزنامه‌نگاران آشنایی با هوش مصنوعی و کاربردهای آن در روزنامه‌نگاری است.

به سفارشِ

دانشگاه علامه طباطبایی - دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران

تاریخ

0/01/01

میزان زمان

23

ساعت

تعداد دانش‌پژوه

600

نفر

تیم برگزاری

فهیمه زمانیان
حمیدرضا جواهریان

کلمات کلیدی

  • رسانه‌های عمومی | ژورنالیسم | مطبوعات | هوش مصنوعی

دربارۀ دوره

چرا هوش مصنوعی مهم است؟
الف) هوش مصنوعی به سرعت در حال دگرگون کردن روزنامه‌نگاری معاصر است و به همین دلیل روزنامه‌نگاران در سراسر دنیا ناگزیر باید به سواد هوش مصنوعی مجهز شوند. اتوماسیون و الگوریتم‌ها مسیرهای جدیدی در دنیای روزنامه‌نگاری برای رقابت بر سر تولید محتوا باز کرده‌اند. برای باقی ماندن در این میدان یک روزنامه‌نگار باید هوش مصنوعی را بشناسد و بداند که چگونه می‌تواند از آن برای ارتقای عملکرد حرفه‌ای خود بهره بگیرد.
ب) نابرابر بودن رقابت: روزنامه‌نگاران فارسی‌زبان در صحنه این رقابت در موقعیتی نابرابر قرار دارند. جهانی- محلی شدن تولید، توزیع و مصرف محتوا در دنیای جدید از سویی روزنامه‌نگاران را با نیازهای جدید مخاطبانی رو به رو کرده که نیازهای رسانه‌ای خود را از بازاری به وسعت جهان تامین می‌کند و ذائقه‌ای دگرگون شونده و متفاوت دارند و از سوی دیگر انبوهی از اطلاعات که هر لحظه در بستر رسانه‌های آنلاین در حال تولید و انتشار است و استخراج، سازماندهی و تحلیل آن با روش‌های سنتی روزنامه‌نگاری ممکن نیست. آشنایی با هوش مصنوعی و ابزارهای آن می‌تواند به کمک روزنامه‌نگار فارسی زبان بیاید و امکان رقابت در این دنیای به شدت متحول رسانه‌ای را برای او فراهم کند.

اساتید

دکتر کاوه بازرگان
دکتر محمد بحرانی
دکتر علی شاکر
دکتر زینب صامعی
دکتر محمدمهدی مولایی
پوریا ناظمی
مونا یاغچی
هادی البرزی

سرفصل‌ها

1

آشنایی با مفاهیم نظری هوش مصنوعی و کاربردهای آن

آشنایی با مفاهیم نظری هوش مصنوعی و کاربردهای آن

2

کاربرد هوش مصنوعی در حرفه روزنامه‌نگاری

کاربرد هوش مصنوعی در حرفه روزنامه‌نگاری

3

تولید محتوا و خبرنگار بودن در عصر هوش مصنوعی

تولید محتوا و خبرنگار بودن در عصر هوش مصنوعی

نظر دانش‌پژوهان/ کارفرمایان دربارۀ دوره

تصاویر

b935b60e-9e2b-4c96-95c9-35e1a2460cc1

دوره‌های برگزارشدۀ مرتبط

بیشتر

طراحی رشته تخصصی تبلیغ و ارتباطات فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد

ظهور رسانه‌های جدید، انقلابی بزرگ را در حوزه ارتباطات فرهنگی در سراسر جهان ایجاد کرده. این انقلاب را می‌توان در افزایش تعداد مخاطبان، تنوع آن‌ها،

اطلاعات بیشتر
1403/03/05

طراحی رشته تخصصی مدیریت تبلیغات تجاری در مقطع کارشناسی ارشد

دانش و مهارت‌های مدیریت تبلیغات تجاری، دانش وسیع‌تر و کاربردی‌تر برای کسب‌وکارهاست که به بقای آنان در اقتصاد کمک می‌کند. وسعت این دانش از حوزه

اطلاعات بیشتر
1403/02/22

طراحی رشته «مطالعات بازی‌های دیجیتال» در مقطع کارشناسی ارشد

گستردگی و توسعه بازی‌های دیجیتال باعث شده که مطالعات بازی‌های رایانه‌ای از سطح یک شاخه میان رشته‌ای بالاتر رفته و حو‌زه‌های متعدد و به‌ظاهر بی‌ارتباط

اطلاعات بیشتر
1403/02/22

ارتباطات و رسانه در تأمین اجتماعی

گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401

اطلاعات بیشتر
1402/05/21

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم | 1399 - 1402 | تمامی حقوق مال خودمونه و شما هم که از خودمونید ;)