گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت
Prevپروژه قبلیجشنواره شهید رجایی 1402 (اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها)
پروژه بعدیدوره‌هـای آمـوزشـی رشـته‌هـای شـغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومیNext

گزارش عملکرد رسانه‌ای – ارتباطی در هفته دولت

هدف

ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های کشور

به سفارشِ

شورای اطلاع‌رسانی دولت

تاریخ

1401/05/10

مدت انجام

336

نفرساعت

مدیر پروژه

توحید سلطانی

تیم پژوهش

حمید عزیزیان
زهرا شهرابی

کلمات کلیدی

  • ارزیابی عملکرد | روابط‌عمومی

دربارۀ پروژه

مراکز روابط‌‌عمومی و اطلاع‌‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها، بازوی‌های دولت در ارتباط و گفتگو با مردم، اطلاع‌رسانی، هدایت افکار عمومی و تبیین دستاوردهایش هستند. بر این اساس و در راستای ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های کشور در عمل به فریضه جهاد تبیین، استودیوی پژوهشی رسانیوم به سفارش شورای اطلاع‌رسانی دولت اقدام به ارزیابی عملکرد رسانه‌ای – ارتباطی این واحدها در هفته دولت نموده و به‌صورت گزارشی تحویل داده شد. در این گزارش، اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص‌های ده‌گانه در دو صفحه ارائه شد که در صفحه اول اطلاعات تلخیص و تجمیع شده دستگاه‌ها در قالب اشکال، نمودارها و جداول تشریح گردید و در صفحه دوم ضمن ارائه تحلیلی از عملکرد آن‌ها در شاخص مربوطه، فعال‌ترین دستگاه بر اساس کمیت فعالیت‌ها و برترین عملکرد رسانه‌ای – ارتباطی بر اساس انتخاب هیئت داوران ذکر گردیدند.

روش اجرا

برای انتخاب برترین عملکرد رسانه‌ای – ارتباطی با ارسال فرمی از مراکز روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها خواسته شد که موفق‌ترین اقدام خود را در هر یک از شاخص‌های ده‌گانه فوق‌الذکر، خوداظهاری کنند. در این راستا، معیارهایی جهت کمک به انتخاب ایشان، در اختیارشان قرار گرفته بود. 34 دستگاه اجرایی و 29 استانداری اقدام به تکمیل پرسشنامه ارزیابی عملکرد و فرم‌ انتخاب برترین عملکرد نمودند و طی بازه‌ای 10 روزه این فرم‌ها به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ارائه دادند. داده‌های بخش «گزارش عملکرد» پس از دریافت، صحت‌سنجی و تلخیص گردید و اطلاعات تجمیع شده شاخص‌های ده‌گانه، در قالب اینفوگراف بصری‌سازی شد. داده‌های بخش «برترین عملکرد» نیز پس از دریافت، مورد ارزیابی اولیه و صحت‌سنجی قرار گرفت. در مرحله بعد، عملکرد‌های انتخابی دستگاه‌ها و استانداری‌ها داوری شدند. هیئت داوران متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان حرفه‌ای حوزه ارتباط و روابط‌عمومی بودند که طی جلساتی به ارزیابی و انتخاب برترین عملکردها در شاخص‌های ده‌گانه پرداختند.

مراحل عملیاتی

1

پرسشنامه

پرسشنامه

34 دستگاه اجرایی و 29 استانداری طی بازه 10 روزه، اقدام به تکمیل پرسشنامه ارزیابی عملکرد و فرم‌ انتخاب برترین عملکرد نمودند.

2

صحت سنجی

صحت سنجی

داده‌های بخش «گزارش عملکرد» و «برترین عملکرد» پس از دریافت، صحت‌سنجی و تلخیص گردید و اطلاعات تجمیع شده شاخص‌های ده‌گانه، در قالب اینفوگراف بصری‌سازی شد.

3

داوری

داوری

در مرحله بعد، عملکرد‌های انتخابی دستگاه‌ها و استانداری‌ها داوری شدند. هیئت داوران متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان حرفه‌ای حوزه ارتباط و روابط‌عمومی بودند که طی جلساتی به ارزیابی و انتخاب برترین عملکردها در شاخص‌های ده‌گانه پرداختند.

تصاویر

گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت

پروژه‌های مرتبط

بیشتر

ارتباطات و رسانه در تأمین اجتماعی

گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

دوره‌هـای آمـوزشـی رشـته‌هـای شـغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی

طرح بازنگری دوره‌های آموزشی رشته‌های شغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی در نظام آموزش کارکنان دولت

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

جشنواره شهید رجایی 1402 (اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها)

گزارش اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها برای جشنواره شهید رجایی 1402

اطلاعات بیشتر
16 مرداد 1402

عملکرد رسانه‌ای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی

تهیه گزارشی از عملکرد رسانه‌ای مراکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی

اطلاعات بیشتر
16 مرداد 1402