Prevپروژه قبلییک سال جهاد تبیین
پروژه بعدیجشنواره شهید رجایی 1402 (اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها)Next

عملکرد رسانه‌ای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی

هدف

تهیه گزارشی از عملکرد رسانه‌ای مراکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی

به سفارشِ

شورای اطلاع‌رسانی دولت

تاریخ

1401/03/03

مدت انجام

180

نفرساعت

مدیر پروژه

تیم پژوهش

کلمات کلیدی

  • ارزیابی عملکرد | روابط‌عمومی | عملکرد رسانه‌ای

دربارۀ پروژه

به مناسبت بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی، استودیوی پژوهشی رسانیوم به سفارش شورای اطلاع‌رسانی دولت، اقدام به تهیه گزارش جامع از عملکرد رسانه‌ای، ارتباطی و روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی 01/07/1400 تا 01/02/1401 نمود. این گزارش شامل سه بخش اصلی است. در بخش اول، ظرفیت‌های رسانـه‌ای و تبلیغی دستگاه‌های اجرایی در سراســـــر كشور در قالب تمامی بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رسانه‌ای جهت ارائه مستقیم عملکرد دولت و ارتباط با مردم و افکار عمومی ارائه شده است. در بخش دوم، به تجمیع اطلاعات هر شاخص از شاخص‌های هشت‌گانه، پرداخته شده است که علاوه بر توضیح و تشریح شاخص، عملکرد کلیه دستگاه‌های اجرایی، که نسبت به ارائه اطلاعاتاقدام کرده بودند، آورده شده و همچنین عملکرد برترین دستگاه در زمینه شاخص مربوطه اعلام شده است. در بخش سوم این گزارش، اطلاعات تک‌تک دستگاه‌های اجرایی، شامل 30 دستگاه، در زمینه شاخص‌های مذکور به صورت تفصیلی در یک برگه گردآوردی شده است. این اقدام به عنوان اولین قدم در نظارت و ارزیابی عملکرد جامع رسانه‌ای دولت بوده و و در نظر است درقدم‌های بعدی نسبت به پایش مداوم و ارزیابی دائمی عملکرد به صورت پیوسته اقدام شده و سامانه برخط و لحظه‌ای مدیریت اطلاعات (داشبورد اطلاعاتی عملکرد رسانه‌ای دولت) در طراحی شود.

روش اجرا

در قدم اول، اقدام به طراحی شاخص‌هایی برای ارزیابی شد؛ شامل: پاسخگویی به انتقادات،شبهات وهجمه‌ها میزان حضور دربرنامه‌های رسانه ملی گفتگو با رسانه‌ها فعالیت در رسانه‌های اجتماعی تولید محتوای رسانه‌ای ارسال محتوا برای پایگاه اطلاع‌رسانی دولت برنامه‌های ارتباطات اجتماعی برنامه‌های مشترک رسانه‌ای بین دستگاهی پس از آن، فرمی و دستورالعمل لازم در این زمینه طراحی شد. فرم‌های طراحی شده برای کلیه دستگاه‌ها ارسال و طبق زمان‌بندی مشخص نسبت به دریافت اطلاعات و جزئیات آن‌ها اقدام شد. تعداد 30 از 35 مرکز مراکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه اجرایی در تنظیم گزارش مشارکت نموده و داده‌ها و اطلاعات مرتبط با عملکرد خود را براساس شاخص‌های از پیش تعیین‌شده ارسال کردند. قابل ذکر است که مرکز روابط‌عمومی وزارت اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت حقوقی و کتابخانه ملی در ارائه اطلاعات همکاری لازمه را نداشتند و بدین دلیل در گزارش اثری از 5 دستگاه مذکور نیست. پس از جمع‌آوری اطلاعات ثبت به صحت‌سنجی و بررسی و ارزیابی آن‌ها اقدام شد و در قدم بعدی به تلخیص و تهیه گزارش نهایی که در حال حاضر ارائه می‌شود، اقدام شد.

مراحل عملیاتی

تصاویر

گزارش عملکرد یکساله

پروژه‌های مرتبط

بیشتر

ارتباطات و رسانه در تأمین اجتماعی

گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

دوره‌هـای آمـوزشـی رشـته‌هـای شـغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی

طرح بازنگری دوره‌های آموزشی رشته‌های شغلی کارشناس و کاردان روابط‌عمومی در نظام آموزش کارکنان دولت

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402
گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت

گزارش عملکرد رسانه‌ای – ارتباطی در هفته دولت

گزارش عملکرد رسانه‌ای ارتباطی دولت دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها

اطلاعات بیشتر
21 مرداد 1402

جشنواره شهید رجایی 1402 (اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها)

گزارش اقدامات و فرآیندهای اجرایی طرح ارزیابی دستگاه‌ها و نهادها برای جشنواره شهید رجایی 1402

اطلاعات بیشتر
16 مرداد 1402