بررسی تجربه مخاطب در مواجهه با فیلم‌های سازمان سینمایی سوره

Prevپروژه قبلیطراحی رشته کارشناسی ارشد “سیاستگذاری و تنظیم‌گری رسانه”
پروژه بعدیطراحی مدل و تدوین نقشه راه مسئولیت اجتماعی شرکتی همراه اول در قبال ذینفعانNext

هدف

احصاء خوانش مخاطبان از اولین مواجهه با فیلم‌های سازمان سینمایی سوره در جشنواره فجر 1400

به سفارشِ

سازمان سینمایی سوره

تاریخ

779/10/01

مدت انجام

1146

نفرساعت

مدیر پروژه

سیاوش صلواتیان

تیم پژوهش

توحید سلطانی
سیدامین میراسدالهی
فهیمه زمانیان
مرضیه نورعلیزاده
سیدحسین سیدنجفی
حمید عزیزیان

کلمات کلیدی

  • مخاطب‌سنجی

دربارۀ پروژه

انجام این پژوهش تلاشی بود برای احصاء خوانش مخاطبان تولیدات سازمان سینمایی سوره در راستای بهبود استراتژی‌های تبلیغاتی و بازاریابی، برنامه‌ریزی اکران و استراتژی‌های محتوایی تولیدات سینمایی این سازمان. تلاش برای دستیابی به تجربه زیسته مخاطبان در سالن سینما و هنگام تماشای فیلم‌ها به این منظور بوده است که چشم‌اندازی دقیق و سامان‌مند از نیازهای مخاطب و خواسته‌هایش به دست دهد تا از یک سو، مدیران سازمان سینمایی سوره بتوانند به‌صورتی دقیق راهبردها و عملیات تولید محصولات سینمایی را بازطراحی کنند و از سوی دیگر، بتوانند مراحل بعدی آماده‌سازی و اکران فیلم‌های جشنواره 1400 را با بهبود ببخشند.

روش اجرا

پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و در ذیل تحقیقات پیمایشی قرار می‌گرفته است. اساساً انجام پژوهش کیفی با رویکرد اکتشافی برای دسترسی به ذهن مخاطب و تجربه آن‌ها در مواجهه با فیلم‌ها مناسب‌تر است. روش مورداستفاده در طرح حاضر، تحلیل مضمون و برای گردآوری داده‌ها از مشاهده مشارکتی و مصاحبه‌های نیمه ‌ساخت‌یافته فردی بهره گرفته شد.

مراحل عملیاتی

1

مصاحبه نیمه ساختاریافته

مصاحبه نیمه ساختاریافته

2500 دقیقه مصاحبه نیمه‌ساختاریافته از 160 مخاطب طی اکران فیلم‌ها در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

2

تحلیل اطلاعات

تحلیل اطلاعات

تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل مضمون و ابزار کدگذاری کیفی

تصاویر

مصاحبه
فوکوس گروپ 1
فوکوس گروپ 2
فوکوس گروپ 3
مصاحبه تلفنی

پروژه‌های مرتبط

بیشتر

طراحی رشته تخصصی تبلیغ و ارتباطات فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد

ظهور رسانه‌های جدید، انقلابی بزرگ را در حوزه ارتباطات فرهنگی در سراسر جهان ایجاد کرده. این انقلاب را می‌توان در افزایش تعداد مخاطبان، تنوع آن‌ها،

اطلاعات بیشتر
1403/03/05

طراحی رشته تخصصی مدیریت تبلیغات تجاری در مقطع کارشناسی ارشد

دانش و مهارت‌های مدیریت تبلیغات تجاری، دانش وسیع‌تر و کاربردی‌تر برای کسب‌وکارهاست که به بقای آنان در اقتصاد کمک می‌کند. وسعت این دانش از حوزه

اطلاعات بیشتر
1403/02/22

طراحی رشته «مطالعات بازی‌های دیجیتال» در مقطع کارشناسی ارشد

گستردگی و توسعه بازی‌های دیجیتال باعث شده که مطالعات بازی‌های رایانه‌ای از سطح یک شاخه میان رشته‌ای بالاتر رفته و حو‌زه‌های متعدد و به‌ظاهر بی‌ارتباط

اطلاعات بیشتر
1403/02/22

ارتباطات و رسانه در تأمین اجتماعی

گزارش ارزیابی عملکرد واحدهای روابط‌عمومی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1401

اطلاعات بیشتر
1402/05/21

بخش‌های رسانیوم

آکادمی

استودیو پژوهشی

شارجت

مکتوبات

بلاگیوم

کارخانه تولید محتوا

یاربوم

درباره ما

خانواده ما

اهداف اصلی ما

بیانیه مأموریت

مخاطبین ما

شبکه‌های اجتماعی

Youtube Instagram Linkedin Telegram Cube

ایمیل

resanium.ir@gmail.com

شماره تماس

۰۹۳۰۹۶۶۵۶۵۵

نشانی

تهران،  خیابان آزادی، خیابان حبیب‌الله، بالاتر از میدان حسن حسینی،  ایستگاه نوآوری شریف، مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر آومیک، طبقه اول

© رسانیوم | 1399 - 1402 | تمامی حقوق مال خودمونه و شما هم که از خودمونید ;)