اشتراک‌گذاری:

7 روش استفاده از وب‌سایت به عنوان روابط‌عمومی

وب‌سایت شما ابزاری ضروری برای کسب‌وکارتان است. اين مورد احتمالاً مهمترین ابزار ارتباطی و بازاریابی شماست؛ زیرا افراد نسبت به هر ابزار دیگر، بیشتر به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. وب‌سایت شما می‌تواند حجم عظیمی از اطلاعات را منتقل کرده و فرصت‌های تعاملی فعالی را برای کاربران ایجاد کند.

ابزارهای زیادی مانند سئو، رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات و محتوای بازاریابی را در خود جای داده و با آن‌ها ارتباط می‌گیرد که اين‌ موارد باعث افزایش ترافیک وب‌سايت (ميزان مراجعه مخاطبان) و جهت‌دهی آنان به سمت خرید محصولات می‌شود.

وب‌سایت می‌تواند ابزار نهایی روابط‌عمومی شما باشد. با اين حال، روابط‌عمومی‌ها اغلب ارزش آن را نادیده می‌گیرند. در این مقاله هفت روش برای استفاده از وب‌سايت به منظور بهره‌برداری در روابط‌عمومی را مطالعه خواهید کرد.

وب‌سایت شما اغلب اولین منبع اطلاعاتی است که افراد هنگام جست‌وجوی آنلاین برای سازمان، محصولات و يا خدمات شما آن را می‌یابند. در بسیاری از موارد این موضوع می‌تواند تنها شانس شما برای ایجاد یک احساس خوب در مخاطب باشد؛ به همین دلیل باید به شكلی متفكرانه، در یک ساختار مشخص، به همراه راهنمايی‌هایی مفید در حوزه‌های محتوايی، دارای محتوای خواننده‌پسند و باکیفیت طراحی شود.

از وب‌سایت خود به عنوان ابزار روابط‌عمومی استفاده کنید. بيشتر اوقات فرصت استفاده از وب‌سایت به عنوان ابزاری حیاتی و همه‌کاره در روابط‌عمومی نادیده گرفته می‌شود. به گزارش انجمن روابط‌عمومی آمریکا (PRSA)، بزرگترین نهاد حرفه‌ای روابط‌عمومی در جهان، باید در نظر داشته باشیم که «روابط‌عمومی فرایند ارتباطی استراتژیکی است که روابط سودمند متقابلی را بین سازمان‌ها و عموم مردم ایجاد می‌کند». روابط‌عمومی عبارت است از: تأثیرگذاری، تعامل و ایجاد ارتباط با ذی‌نفعان کلیدی در پلتفرم‌های متعدد به منظور شکل‌دهی و چارچوب‌بندی درک عمومی از یک سازمان.

ارتباطات، عنصری مرکزی در تمام زندگی ما بوده و برای عملکرد بهتر سازمان‌ها ضروری است. ارتباطات، هدف اصلی روابط‌عمومی و دقیقاً همان موضوعی است که در یک وب‌سایت نیز به کار گرفته می‌شود. در اینجا به هفت روش برای استفاده مؤثر از وب‌سایت خود به عنوان یک ابزار روابط‌عمومی اشاره می‌کنیم.

1) استراتژی وب‌سایت شما: برنامه‌ریزی دقیق و بررسی منظم

هر روزه تغییرات بی‌شماری در بستر اینترنت رخ می‌دهند. به همین دلیل باید طراحی، ساختار و محتوای سایتتان را بازنگری کنید تا از این تغییرات عقب نمانید. در اینجا ملاحظات اصلی وجود دارند كه باید برای هر بخش از سایت که حوزه‌ها و عملکردهای مهم رشته شما را نشان می‎دهند، مدنظر قرار دهید:

  1. اهداف کلیدی کسب‌وکار که قصد دارید با این سایت به آن‌ها دست یابید.
  2. مخاطبان اصلی شما برای هر حوزه از روابط‌عمومی در این سایت معرفی می‌شوند. این کار لحن صدا، محتوا و پلتفرم‌های مورداستفاده شما را برای پیگیری مشخص می‌کند. با ارتباطات بازاریابی، وب‌سایت شما می‌تواند برای مخاطبان هدفتان جذاب باشد.
  3. درک و دانش قبلی مخاطبان اصلی شما در مورد موضوعات موردپوشش در رشته روابط‌عمومی و حوزه‌های عملکردی آن.
  4. سطح تحصیلات و مطالعه مخاطبان کلیدی شما.
  5. کاری که می‌خواهید مخاطبان کلیدی شما در رابطه با هر حوزه در سایت انجام دهند.
  6. آنچه که مخاطبان از عملکرد حوزه موردعلاقه خود در وب‌سایت نشان داده‌اند.
  7. اطلاعات و درگیری که بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند.
  8. پیام‌های کلیدی، پیام‌های پشتیبان و تأييد اعتبار برای هر یک از حوزه‌های روابط‌عمومی در وب‌سایت.
  9. ابزارهایی که می‌توانید از آن‌ها برای کمک به جذب و حمایت از آگاهی، علاقه، تعامل و پاسخ‌های فعال بازدیدکنندگان سایت استفاده کنید.

2) تمام صفحات را طوری طراحی کنید که هم برای بازدیدکنندگان و هم برای موتورهای جست‌وجو  جذاب باشند

وب‌سایت شما نشان می‌دهد سازمان شما چه هويتی دارد و چه‌ چیزی را ارائه می‌دهد؛ از اطلاعات، محصولات و خدمات گرفته تا موارد ديگر. افرادی که وارد سایت می‌شوند باید احساس خوشایندی داشته و سایت را معتبر و قابل‌اعتماد بدانند. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سايت موضوعی را كه به دنبالش هستند، فراهم می‌کند. طراحی و محتوای وب‌سایت شما، درک مردم از برند شما را به صورت مستقیم شکل می‌دهد. وب‌سایت خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که محتوای شما (شامل مقالات و گزارش‌های مختلف)، تصاویر (شامل اینفوگرافی‌ها)، ویدئوها، بازی‌ها، کوییزها، مسابقات، سئو و… موردعلاقه بازدیدکنندگانتان را تأمین کند.

صفحه اصلی، تنها راه ورود به وب‌سایت شما نیست. بازدیدکنندگان شما می‌توانند مستقیماً یا از طریق پيوند به هر صفحه‌ای از وبلاگ، لینک‌های اتاق خبر آنلاین و صفحات دیگر وارد شوند. اگر درگاه ورودی سايت شما تأثیر مثبت و قوی بر آنها نداشته باشند، ممکن است هرگز دوباره به وب‌سایت شما‌ مراجعه نكنند.

3) در فرصت‌های SEO سرمایه‌گذاری کنید

صفحات وب‌سايت شما باید برای موتورهای جست‌وجو و همچنین خوانندگانتان جذاب باشند. این کار باعث افزایش بازدید سایت‌ شما می‌شود که در کار روابط‌عمومی بسیار ضرورت دارد. موتورهای جست‌وجو در جریان مداوم محتوای جدید از جمله بخش‌های خاصی در موضوعات روابط‌عمومی، اخبار مطبوعات، پست‌های وبلاگ، خبرنامه، پادکست، ویدئو و مکالمات به‌روزشده از سایت‌ رسانه‌های اجتماعی، بازخورد بهتری برای شما رقم می‌زنند. روابط‌عمومی از اين مجموعه محتوا، لینک‌ها را تولید كرده و موتورهای جست‌وجو نيز به خوبی به لینک‌های باکیفیت بازخورد می‌دهند.

بر این اساس، پژوهش برای کلمات کلیدی و نوشتار بهینه‌‌سازی‌شده برای موتورهای جست‌وجو برای داشتن وب‌سایتی مؤثر، ضروری است. سازمان‌ها ترافیک نرخ تبدیل و درآمد خود را به شکل قابل توجهی از راهبردهای ساده SEO افزایش می‌دهند.

ما به ارتباطات بيرونی ایجاد شده توسط یک وب‌سایت فکر می‌کنیم. همچنین باید از لینک‌های داخلی برای حوزه‌های محتوایی درون سایت استفاده کنیم. این‌ها برای سئو ارزشمند هستند و بازدید بخش‌هایی از وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند. وبلاگ‌ها یا مقالات شما، به‌ویژه برای ایجاد فرصت‌های لینک‌دهی داخلی ارزشمندند.

بنابراین مهم است که اهمیت سئو و الزامات کلمه کلیدی را درک کنید. یاد بگیرید که چگونه از سئو و کلمات کلیدی استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. نظارت بر پوشش‌ خبری سازمان شما ضروری است؛ زیرا شما باید شهرت و اخبار خود را از طریق اینترنت پیگیری کنید تا در صورت لزوم بتوانید با توجه به آن پاسخ دهید. به عنوان مثال فضای وب را برای یافتن هر وب‌سایت، وبلاگ و منبع خبری که در آن برند شما در یک دوره معین ذکر شده است، زیر نظر بگیرید. هرگونه بک‌لینکی (هنگامی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک بک‌لینک ساخته می‌شود) را که با ذکر نام برند شما به محدوده‌تان ترافیک ارسال می‌کند، زيرنظر بگيريد. محل ذکر نام برند شما و رقبا در رسانه‌های اجتماعی را پیدا کنید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *