اشتراک‌گذاری:

نقش بازاریابی دیجیتال در تحولات اثرگذار

هنگامی که صحبت از تحول دیجیتالی می‌شود، ما از یک مثال ساده استفاده می‌کنیم: شما هرگز نمی‌توانید ره صد ساله را یک شبه بپیمایید! باید با قدم‌های کوتاه شروع و سپس به مرور زمان، سرعت خود را بیشتر کنید. این مسئله در مورد تحول و مدرن‌سازی یک سازمان نیز صادق است.

در آخرین مطالعه‌ای که به سفارش گوگل توسط گروه مشاوره بوستون انجام شد، این موضوع به اثبات رسید که پیاده‌سازی راه‌حل‌های دیجیتالی مقیاس‌بندی شده می‌تواند درآمد کوتاه‌مدت کسب‌وکارها را تا 3 برابر افزایش دهد.

در اینجا سه اقدام در جهت بازاریابی اثرگذار ارائه شده که به مخاطبان کمک می‌کند تا اطمینان بیشتری به برند سازمان‌ها داشته باشند:

تعیین اهداف مشترک برای برند

در بسیاری از کسب‌وکارها، مدت‌هاست که وظیفه مدیر ارشد بازاریابی (CMO) این است که نیازهای مشتری را به گوش عوامل اجرایی عالی‌رتبه سازمان برساند اما در دنیای دیجیتال امروزی تجربه نشان داده که کل عوامل اجرایی عالی‌رتبه سازمان باید  هماهنگ شوند تا کسب‌وکار به طور کامل متحول شود. همچنین شرکای شرکت نیز به‌عنوان تیم بازاریابی، برای کمک به مدیر ارشد در اهداف مشترک نقش دارند.

به‌عنوان نمونه، شرکت «ولوو» (Volvo) توانست با بهره‌گیری از عملکرد گذشته کمپین‌های بازاریابی خود و مطالعه در حوزه ارتقاء برند، مدلی از آمیخته بازاریابی (روشی در بازاریابی با هدف ایجاد پیوند میان حداقل چهار مولفه برای هر اقدام یا فعالیت شامل محصول یا خدمت، قیمت، مکان و ترویج) ایجاد کند و شناخت کاملی از رفتار مشتری در  شبکه‌های اجتماعی به دست آورد. شرکت ولوو از این اطلاعات برای بهینه‌سازی بهتر هزینه‌های بازاریابی خود استفاده کرد. اکنون در سراسر شرکت، از بازاریابی گرفته تا امور مالی، مدیرعامل و تیم مدیریت به داده‌های موجود اعتماد می‌کنند.

 

پذیرش مهارت‌ها

برای هرگونه تحول در دنیای دیجیتال، نیاز است کسب‌وکارها برای همگام شدن با فناوری و رفتار مصرف‌کنندگان، جلوتر از سایر رقبای خود اقدام کنند و مرتب وضعیت خود را تغییر دهند. البته این موضوع می‌تواند چالش‌برانگیز هم باشد.

نشان‌دادن ارزش خود به دیگران

نقش روابط‌عمومی‌ها در نمایش روند مداوم تحول دیجیتال به‌ویژه زمانی که صحبت از گزارش‌دهی می‌شود، بسیار مهم و حیاتی است. سازمان‌ها به‌جای این‌که یک سال منتظر بمانند تا عملکرد مثبت و ارزش‌های خود را گزارش دهند، بهتر است به‌صورت منظم با مخاطبان در ارتباط باشند و نتایج را با آن‌ها در میان بگذارند تا سرمایه اجتماعی مداومی را برای خود تضمین کنند.

تحول دیجیتال یکباره اتفاق نمی‌افتد، بلکه چرخه‌ای بلندمدت و مداوم دارد و فرصت یادگیری را به افراد می‌دهد. بنابراین با این کار، واحد تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان‌ها در اجرای اهداف خود و به‌کارگیری ابزار و فناوری مناسب گام خواهند برداشت و به مخاطبان خود تجربه بهتری هدیه خواهند داد.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *